30 Jun 2011

POLIS ANJING DIDAKWA
KHAT KUFI on CANVAS30 Jun 2011 0 Komentar

Keadaan Ketua Pelatihan Anjing Polis di London mulai pulih setelah mencubaan bunuh diri. Dia nekad cuba mengakhiri hidup akibat dua anjing polis miliknya mati kepanasan di dalam keretanya.

Ian Craven, turut didakwa kerana dianggap menganiaya haiwan setelah anjingnya bernama Chay dan Tilly mati.

Craven meninggalkan dua ekor anjingnya di kereta dengan cermin keretanya tertutup rapat kerana menghadiri perhimpunan di London. Suhu pada saat itu mencapai 29 darjah celsius seperti diberitakan di NewsCore, Selasa (28/6/2011).

Seorang petugas cuba untuk menyelamatkan anjing tersebut, namun sudah terlambat kerana kedua anjing itu telah mati.

Setelah itu, Craven mencederakan pergelangan tangannya dan cuba bunuh diri kerana kematian dua anjing kesayangannya.






.... macam-macam dunia luar.... polis 'anjing' kat Malaysia harapnye ok le.....

* gambar atas adalah gambar MP Gopeng yang ditahan polis akibat memakai baju kuning tadi.

Sumber http://www.okezone.com/

 

TENTUKAN LALUAN KAMI... HABIS CITE... KAN SENANG
KHAT KUFI on CANVAS 2 Komentar


... kami bukannya bodoh dan dungu macam pemuda UMporNo... macam pemuda BN... macam puak-puak Perkasa... macam Silat Lincah OKU... kami ada agama... ada tatasusila... bagi tau tempat nak berhimpun.... laluan mane nak ikut.... takkan tue pun Polis nak kene tanye PM/ TPM bodo... jawabnya jadi bodo tahap gaban macam depa tue la....

Bersih telah meminta pihak polis sendiri mencadangkan satu laluan yang pihak berkuasa rasa sesuai untuk mereka mengadakan perarakan tanpa gangguan kepada sesiapa pun — perkembangan terbaru selepas pasukan keselamatan menahan lebih 100 orang setakat ini.

Pengerusi Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan berkata pasukan pemantau pilihan raya ini telah mengemukakan cadangan kepada Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar dengan harapan PDRM akan bersikap terbuka dan bekerjasama dengan gabungan tersebut.

“Kami telah memberitahu mereka, pihak polis, sekarang anda pilih satu lokasi di Kuala Lumpur ke Taman Jaya, atau ke mana-mana,” kata beliau di pekarangan ibu pejabat polis di Bukit Aman petang ini.
“Anda pilih laluan, kami akan ikut. Dan, kami akan jalankan dengan aman,” katanya lagi.

Kata Ambiga, berdasarkan peruntukan undang-undang polis dikehendaki memberi perlindungan kepada mana-mana pihak yang mahu mengadakan perhimpunan dan pada masa yang sama boleh menahan mereka yang enggan berhimpunan secara aman.

Ambiga berkata Ismail tidak memberikan sebarang respons ke atas permintaannya itu ketika pertemuan yang “sangat mesra” tetapi menekankan, beliau masih yakin Bersih akan mendapat jawapan positif daripada beliau minggu depan.

“Ini akan diadakan dengan bantuan polis. Ini yang dikatakan sebagai positif... dan, saya mahu kekal positif sebab itulah yang terbaik bagi semua,” katanya lagi.

Bagaimanapun bekas pengerusi Majlis Peguam ini enggan mengatakan tindakan susulan jika polis tetap enggan membenarkan perarakan diadakan.

Katanya beliau akan memberikan komen apabila tiba masa yang sepatutnya.

LARIAN GILE BABI 1 MURID 1 SUKAN MENYUSAHKAN AKU
KHAT KUFI on CANVAS 6 Komentar

Ahad ini Kementerian Muhyiddin memaksa seluruh PN, PPD serta sekolah di seluruh Malaysia menjayakan program gilernya iaitu "Larian Serentak 1 Murid 1 Sukan" yang kononya akan melibatkan sejumlah 5.5 juta pelajar sekolah dan akan dicatakan di dsalam Malaysia record... dengan jarak larian 1.5 km......piggiiiidaaa....

dan yang paling menyusahkan adalah setiap sekolah dikehendaki menghantar laoran beserta gambar/ video sebagai bukti yang sekoah tersbut melaksanakan laria gile babi itu.... yang mane majlis bermual seawal jam 7.00 pagi dengan setiapmurid dan guru serta ibu bapa dikehendaki mendengar amat yang disampaikan oleh TPM melalui web kementerian.

.... memang dah takde keje puak-puak nie

BLOGGER PANCACAI UMporNO TERUS MENGHINA WARDINA
KHAT KUFI on CANVAS 0 Komentar

....nampaknya ada beberapa laman blog pencacai UMporNO mempertahankan tindakan mereka menghina dan memaparkan gambar silam Wardina didalam laman blog pencacai tersebut... nak buat camne ... puak-puak jahil ini semua memang sialan jaiyidan....

KUALA LUMPUR - Pengacara popular, Wardina Safiyyah Fadlullah, 32, memberi tempoh 14 hari mulai semalam kepada pengendali blog yang mengaitkan dirinya dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya mengeluarkan gambar dan artikel berkaitan dirinya daripada blog tersebut.


Menurut Wardina, dia tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang sekiranya pengendali blog terbabit masih berdegil dan enggan berbuat demikian.

Ujar pengacara Malaysia Hari Ini (MHI) di TV3 itu, blog tersebut telah memuat naik gambarnya semasa tidak memakai tudung yang disifatkan sebagai menghina dan memalukannya.

"Saya mempunyai anak dan suami. Membuka aib saya pada masa dahulu sedikit sebanyak memberi kesan kepada mereka.

"Jadikan kisah saya sebagai tauladan dan saya berharap hal ini tidak terjadi kepada artis-artis lain (yang kini memakai tudung)," ujarnya pada sidang akhbar di sini semalam. JULIA ISMAIL

julia.ismail@kosmo.com.my

NAJIB BERI AMARAN PADA TV & RADIO... PAPER???
KHAT KUFI on CANVAS 2 Komentar

...Kesian aku tgk Najib....dia baru sedar yang selama ini TV dan radio telah mempromosikan berita akan perjalanan himpunan BERSIH 2.0 secara percuma kepada seluruh rakyat Malaysia.... macammane dengan paper kerajaan UMporNo.... taknak haramkan jugak ke??? wakakakaka

KUALA LUMPUR, 30 Jun — Pentadbiran Najib memberi amaran kepada stesen-stesen siaran swasta daripada menyebut apa-apa tentang Himpunan Bersih 2.0 atau tarikh ia akan diadakan, sebaliknya mahu mereka memberi amaran kepada orang ramai daripada menyertai tuntutan jalanan meminta pilihan raya adil dan bebas.


Difahamkan bahawa sejak minggu lalu Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah meminta eksekutif media stesen-stesen swasta untuk memaklumkan mereka mengenai garis panduan baru itu selain Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengisytiharkan kemeja-T Bersih sebagai haram.

“Kami tidak boleh menyebut Bersih, tarikh 9 Julai perhimpunan diadakan dalam siaran kami tetapi kami mesti memberi amaran mengenai demonstrasi ini. Bagaimana kita boleh melakukannya?” kata seorang eksekutif media kepada The Malaysian Insider.

Putrajaya memiliki Radio Televisyen Malaysia (RTM) yang mengadakan siaran radio dan televisyen, malah menyediakan lesen kepada stesen swasta seperti Astro, The Star Publications yang turut mempunyai stesen radio, Media Prima Berhad yang mengendalikan stesen radio dan televisyen serta stesen radio BFM.

“Kami kena menghantar skrip radio kami untuk diteliti (pihak berkuasa). Ia sesuatu yang mengarut,” kata seorang lagi eksekutif kepada The Malaysian Insider.

Difahamkan arahan itu datang daripada Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan di sebalik tindakan polis menghalang perhimpunan anjuran Bersih, yang dijadual untuk diadakan 9 Julai ini menuntut pilihan raya yang bebas dan adil.

.... Najib dah kene demam kuning tahap kronik.... kene pancar cahaya ultra  nie...

"Tidak rela BN menang tipu"... APA MAKNA TUE??
KHAT KUFI on CANVAS 1 Komentar

utusansabah@utusan.com.my

KOTA KINABALU 29 Jun - Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak rela melakukan penipuan dengan menggunakan taktik kotor demi mendapat kemenangan hampir 100 peratus dalam pilihan raya.

sehubungan itu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, beliau mahukan kemenangan BN berpaksi dan berlandaskan kepada perasaan senang hati rakyat kepada parti dan bukan sebaliknya.

"Terdapat sesetengah kerajaan mendapat kemenangan sehingga 95 peratus dalam pilihan raya. Saya pun suka kalau dapat kerana jika boleh saya pun mahukan angka 95 peratus itu. Tetapi saya tidak rela dapat sokongan besar atas penipuan.

"Saya mahu BN menang kerana rakyat senang dengan kita, sebab itulah pada setiap masa kita sanggup berhadapan dengan pembangkang (setiap pilihan raya)," katanya ketika berucap sempena Jamuan 1Malaysia di Padang Merdeka di sini, malam ini, yang dihadiri lebih 10,000 rakyat pelbagai kaum dan etnik.

Sementara itu, Najib mengingatkan rakyat supaya tidak mengambil mudah faktor keamanan, perpaduan dan kesejahteraan yang dinikmati sekarang kerana ia boleh berubah menjadi buruk dalam sekelip mata sekiranya tersilap percaturan.

Ini kerana, jelas Perdana Menteri, senjata utama pembangkang ialah menabur janji, bukan setakat bulan dan bintang, tetapi juga sistem galaksi kepada rakyat.

"Janji demi janji (dibuat) kerana mereka tahu ia tidak perlu ditunaikan. Amat senang tabur janji semasa tidak berkuasa, tetapi tengoklah apa yang dibuat setelah berkuasa.

"Jika kita buat penilaian yang betul, sudah tentu kita tahu bahawa tiada pihak lain yang boleh menjamin masa depan rakyat melainkan kerajaan BN," katanya

..... Apa maknye tue.... aku tak paham sangat le...wakakakaka

29 Jun 2011

DPPWM KECAM EDARAN RISALAH BERSIH PALSU DI WANGSA MAJU...
KHAT KUFI on CANVAS29 Jun 2011 0 Komentar

DPPWM mengecam sekeras-kerasnya tindakan tidak bertanggungjawab terhadap golongan  yang telah  menyebarkan risalah 'palsu' Bersih 2.0. DPPWM juag menafikan bahawa risalah ini diedarkan oleh pihaknya. Risalah berwarna kuning dilekatkan pada belasan kereta di Seksyen 2 Wangsa Maju, menyeru "tumbangkan kerajaan sekarang" atas nama "BERSIH 2.0", pagi tadi.

Antara mesej yang tertera pada risalah tersebut termasuklah "PERHIMPUNAN Bersih2.0", "BERSAMA KITA TUMBANGKAN KERAJAAN SEKARANG!!!", dan "BUKTIKAN KITA MAMPU SEPERTI LIBYA !!"

Banyak lagi risalah sedemikian yang bertaburan di situ, tanpa mengetahui siapakah pengedarnya.

DPPWM menekankan bahawa BERSIH tidak menyeru untuk menggulingkan kerajaan, dan tidak menyamakan gerakan ini dengan gerakan pembangkang di dunia Timur Tengah, maka risalah tersebut bukan diedarkan BERSIH.  Justeru itu, adalah tidak masuk akal seandainya BERSIH menyeru "BUKTIKAN KITA MAMPU SEPERTI LIBYA !!", katanya.

"BERSIH bukan untuk menggulingkan kerajaan, tetapi menyeru untuk mereformasikan sistem pilihan raya, meningkatkan keabsahan kerajaan yang dipilih rakyat," tegasnya.

DPPWM mengecam tindakan menyamar dan memalsukan mesej asal BERSIH, dan juga meminta agar orang awam berwaspada terhadap taktik sedemikian. 

KENAPA OMARDIN SI OKU TAK DIAMBIL TINDAKAN?
KHAT KUFI on CANVAS 0 Komentar

PETALING JAYA: Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar menggesa pihak berkuasa mengambil tindakan undang-undang terhadap Tan Sri Omar Din Mauju, mahaguru Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM) yang mengeluarkan kenyataan berbaur provokasi dan berunsur ugutan bertujuan menghalang Himpunan Bersih 2.0.

Beliau berkata sikap yang ditunjukkan oleh seorang ‘mahaguru’ ini tidak langsung mencerminkan ‘kebersihan’ peribadi dan amaran seperti ini sewajarnya diambil serius oleh pihak polis.

“Sebaliknya pihak polis mengenakan tekanan terbuka dan gangguan terhadap pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat dan juga badan- badan bukan kerajaan yang mempromosikan kebebasan bersuara secara aman,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Dalam satu sidang media semalam, di antara lain Omar Din berkata, sejuta ahli persatuan silat akan turun padang bagi membanteras sekeras-kerasnya Himpunan Bersih yang dijadualkan pada 9 Julai ini.

Nurul berkata, beliau kesal dengan kenyataan bercorak provokasi dan ugutan yang datang daripada seorang ‘mahaguru’.

“Sewajarnya sebagai seorang ‘mahaguru’ menampakkan ‘kebersihan’ peribadi diri dan bukan memberikan amaran yang menjurus kepada provokasi sebelum sesuatu himpunan diadakan.

“Tambahan lagi, seorang ‘mahaguru’ sebenar tentunya boleh mengawal anak-anak buahnya sebelum melemparkan cabaran atau arahan kepada pihak luar,” katanya.

Ujar beliau, “saya yakin dan percaya, Himpunan Bersih adalah himpunan yang tentunya akan selamat jikalau tindakan-tindakan provokasi seperti yang dilakukan oleh Pertubuhan Silat ini dihentikan serta merta.

“Marilah kita berlagak lebih sebagai pendekar yang bertanggungjawab selaku khalifah di bumi Allah ini, bukannya pengecut yang lebih suka mengeluarkan ugutan kepada mereka yang mungkin berlainan fikrah atau pandangan daripada kita,” tambah Nurul - Free Malaysia Today

KENYATAAN MEDIA NURUL IZZAH ANWAR
AHLI PARLIMEN LEMBAH PANTAI
[UNTUK EDARAN SEGERA]
29 JUN 2011

BAJU BERSIH 'HARAM'... HARAM PUNYE MENTERI
KHAT KUFI on CANVAS 0 Komentar

PUTRAJAYA, 29 Jun — Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata kemeja-T yang menyokong Himpunan Bersih 2.0 diharamkan kerana ia ada kaitan dengan perhimpunan haram itu bulan depan.

“Kemeja-T Bersih ada berkaitan dengan perhimpunan haram, maka apa sahaja yang mereka pakai adalah haram,” kata beliau kepada pemberita di sini hari ini.

Bagaimanapun Hishammuddin tidak mengatakan di bawah undang-undang apa yang soal penjualan, pembelian dan pemakaian kemeja-T itu dianggap haram.

Polis mula menahan mereka yang menjual, membeli atau memakai kemeja-T berwarna kuning yang tertera mesej “Bersih 2.0” sejak minggu lalu.

Ketika bercakap pada sidang media di sini hari ini, beliau juga mengetepikan dakwaan bahawa tindakan polis ke atas mereka yang menyokong perhimpunan 9 Julai ini, menuntut pembaharuan sistem pilihan raya, bermotifkan politik.

“Di pihak mana? Saya boleh bertanya perkara yang sama kepada mereka,” kata beliau.

2 JAM BERHIMPUN... KERAJAAN RUGI RM1 BILLION ... BODOHNYE STATISTIK
KHAT KUFI on CANVAS 1 Komentar

...inilah akibat bila orang bodoh diangkat menjadi pemimpin... kat kire le bangsa apa pun kalau bodo tak guna jugak.... kalau begitu kiraannya ... maknenya dalam sehari kerajaan boleh buat duit 12 billion (24 jam) .... sebulan 360 billion... setahun 4 trillion la bodo oooiii.... bukan RM6.6 billion.... waakakakaka

Kerugian Akibat Perhimpunan Haram Dari Sektor Pelancongan Boleh Cecah RM1 Bilion

(TS) KUALA LUMPUR: Perhimpunan haram oleh kumpulan pengacau pada 9 Julai ini bakal menyebabkan negara kehilangan lebih RM1 bilion daripada sektor pelancongan, kata Menteri Pelancongan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen.

Beliau berkata, keadaan tidak menentu akibat perhimpunan haram itu boleh merencatkan kehadiran pelancong sekaligus mengurangkan jumlah pendapatan sepertimana yang dicatat pada tempoh sama tahun lepas iaitu RM6 bilion melalui perbelanjaan oleh 2.2 juta pelancong.

"Berdasarkan statistik, ketibaan pelancong antarabangsa pada bulan Julai 2010 adalah sebanyak 2.2 juta dengan perbelanjaan sebanyak RM6 bilion.

"Jika perhimpunan itu telah kurangkan 20 peratus daripada pendapatan tersebut, kita sudah kerugian RM1.2 bilion, yang mana ini akan dirasai oleh semua pihak dalam industri," katanya kepada pemberita selepas pertemuan bersama 16 pemimpin organisasi yang terlibat dalam industri pelancongan di sini, Selasa.

Ng berkata, sebagai industri yang bergerak berdasarkan situasi dan keadaan terkini sesebuah negara, perhimpunan haram itu bakal mengganggu pilihan pelancong yang berkemungkinan memilih untuk menghindari daripada memasuki Malaysia.

Beliau berkata, kesan awal perhimpunan itu mula dirasai apabila kementerian dimaklumkan yang Persatuan Pelancongan Negara China telah berada di negara ini bagi berbincang dan mendapatkan perkembangan mutakhir perhimpunan haram itu sebelum membuat keputusan sama ada untuk membatalkan pakej-pakej percutian yang telah dibuat sebelum ini.

Katanya, perkembangan itu bakal memberi kesan negatif kepada mereka yang terlibat di dalam industri pelancongan berdasarkan perolehan hampir RM1 bilion negara yang dijana melalui perbelanjaan oleh pelancong negara itu tahun lepas.

Ng berkata, berikutan itu 16 pemimpin industri yang bertemu dengannya hari ini sebulat suara menentang sekeras-kerasnya perhimpunan haram itu dan menyarankan pihak polis melakukan apa sahaja bagi menghalang demonstrasi itu.

"Sebagai pemimpin industri pelancongan yang bertanggungjawab mereka perlu menyuarakan kekuatiran mereka dan menegaskan pendirian bahawa pihak polis perlu menghalang agar perhimpunan haram itu tidak berlaku," katanya.
.... sama mangkuk ngan Rais Yatim.....

Kenyataan DPP : PM dan TPMnya Sewa Rumah RM2.7 hinggit Sebulan
KHAT KUFI on CANVAS 0 Komentar

Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) kesal dengan pembaziran yang berlaku di kediaman rasmi Perdana Menteri dan Timbalannya yang bernilai lebih RM 48.7 juta setahun. Kos sewa sahaja mencecah RM 2.7 juta sebulan, air RM 32 ribu sebulan, dan elektrik RM 171 ribu sebulan.

DPPWP hairan, kenapa sehingga ke hari ini kerajaan masih menyewa bangunan-bangunan pejabat termasuk kediaman rasmi pemimpin negara di Putrajaya daripada Perbadanan Putrajaya sedangkan selama ini mereka mencanangkan seantero dunia bahawa Putrajaya adalah Projek Kerajaan Barisan Nasional yang mengunakan wang rakyat.

Malah, urusan penyelenggaraan dan baik pulih bangunan-bangunan ini juga ditanggung oleh Kerajaan bukannya Perbadanan Putrajaya dan ini dijelaskan dalam jawapan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz menjelaskan kos baik pulih RM3,581,744.78 kediaman PM dan TPM termasuk dalam senarai liabiliti kerajaan.

Betapa besarnya wang rakyat dibazirkan selepas ditipu dalam projek pembangunan mega Putrajaya. Yang mengaut untung adalah Perbadanan Putrajaya.

DPPP mendesak agar Kerajaan memberikan penjelasan mengenai status hak milik sebenar bangunan-bangunan kerajaan di Putrajaya dan kenapa kerajaan enggan memilik negarakannya sebagai aset tetap. Dalam erti kata lain Perbadanan Putrajaya mempunyai kuasa penuh untuk menentukan siapakah yang berhak menyewa bangunan milik mereka kelak. Jika berlaku pertukaran Kerajaan, Perbadanan Putrajaya boleh melakukan sabotaj dengan menghalau atau menaikan nilai sewaan sedangkan rakyat tahu, dana pembinaan Putrajaya datangnya dari poket rakyat.

Jadi, wajiblah kerajaan menjelaskan kuasa dan status sebenar Perbadanan Putrajaya dan memastikan dana rakyat tidak dibazirkan sesukahati. Adalah memalukan bila negara yang mempunyai wawasan yan g besar tidak mampu memiliki bangunan pentadbirannya sendiri dan terpaksa menyewa kepad agensi lain.

Riduan Mohd Nor
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Pusat

28 Jun 2011

SALAKAN SEMALAM DIPERTAHANKAN PEMUDA UMporNO WP.
KHAT KUFI on CANVAS28 Jun 2011 0 Komentar


Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Rizalman Mokhtar mempertahankan tindakan ‘menyalak’ sekitar 600 ahli sayap itu di luar ibu pejabat PKR dekat sini malam tadi atas alasan ia satu-satunya cara untuk memastikan pesaing politik menerima mesej bahawa ia tidak akan bertolak ansur dengan sebarang ancaman ke atas pemimpin mereka.

“Kami tahu pemimpin-pemimpin PKR di belakang ugutan bunuh ke atas Ketua Pemuda kami. Itu sebabnya kami mahu menghantar mesej. Jangan cuba main-main dengan kami,” kata

Rakaman gelagat mereka mengepung ibu pejabat PKR lewat malam tadi boleh diikuti di YouTube.
Sesetengah pihak menyamakan tindakan mereka itu seolah-olah aksi ‘mat rempit’.

Rizalman tidak menafikan label itu selepas sayap tersebut berjanji akan mengadakan perhimpunan balas dengan aman pada 9 Julai ini.

“Kami tidak melihat adanya cara lain. Jika kami melakukan dengan cara yang baik, kumpulan macam ini, sangat sukar untuk bercakap dengan mereka. Mereka selalu mempolitikkan isu-isu semasa,” katanya yang merujuk kepada PKR.

“Ini adalah tahap maksimum untuk menunjukkan kami ini serius,” kata beliau.

..... tue tahan serious depa....  takut giler aku!!!...wakakakaka

Sure kena belasah dgn Ayahanda Artis lepas ni!
chedet 1 Komentar

Wardina pulak Akan Ikut Jejak Langkah Bob Lokman

Wardina Safiyyah Fadhullah Wilmot, pengacara terkenal di TV3 menambahkan lagi senarai selebriti yang menyertai atau menunjukkan sokongan terbuka kepada parti-parti Pakatan Rakyat. Selepas Bob Lokman, Wardina yang mula popular selepas kemunculan dalam rancangan sitkom Spanar Jaya akan menjadi satu lagi wajah popular yang bakal memeriahkan dunia politik Malaysia. Parti-parti pembangkang dan Barisan Nasional kini dilihat berlumba-lumba untuk menarik selebriti menyertai parti mereka secara terbuka untuk membina imej popular dan menarik pengundi.

Beberapa tahun lalu, peserta rancangan realiti, Mawi menjadi rebutan Umno dan PAS untuk ditonjolkan sebagai penyokong parti terbabit. Perkembangan melibatkan Wardina ini bukan sesuatu yang mengejutkan kerana beliau sedia diketahui mempunyai pandangan-pandangan politik yang jelas dan mempunyai hubungan rapat dengan individu-individu dari PKR. Wardina telah disebut-sebut bakal menyertai parti pembangkang secara terbuka bersama beberapa orang lagi selebriti, termasuk bekas peserta program realiti. Wardina telah menunjukkan kecenderungan politiknya melalui mesej-mesej di Facebook dan Twitter sekurang-kurangnya sejak beberapa bulan lalu, walaupun mengacarai sebuah rancangan popular di stesen televisyen paling pro-Umno, TV3.
Beberapa bulan lalu, ekoran satu balasan mesej Twitter kepada Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, beliau dispekulasi akan bertanding di kerusi Lembah Pantai menentang menteri wanita itu. Wardina baru-baru ini muncul dalam program kerajaan negeri Selangor, yang dikaitkan sesetengah pihak sebagai program mempromosi perhimpunan Bersih kedua 9 Julai nanti. Beberapa blog pro-Umno telah mula menerbitkan tulisan-tulisan berbentuk serangan peribadi terhadap beliau melibatkan gaya hidupnya sebelum bertudung dan pada masa sama menggesa Media Prima mengambil tindakan terhadap pengacara itu.

Bob turut menerima nasib yang sama apabila beberapa kenyataannya dilihat sebagai penghinaan kepada dunia hiburan tempatan dan dikecam di ruangan seni akhbar tempatan, terutama halaman hiburan Mingguan Malaysia. Sesetengah blog pro-Umno ketika Bob baru menyertai PAS secara terbuka cuba membalas dengan memperbesarkan laporan pelakon dan pengacara AC Mizal bersama Umno. AC walau bagaimanapun berdepan imej agak negatif berhubung beberapa isu termasuk perniagaannya. Perkembangan ini bakal menyumbang imej lebih positif kepada pembangkang ekoran populariti selebriti terbabit yang rata-rata dilihat mempunyai imej yang baik. Semalam semakin terserlah apabila tersebar beberapa gambar gambar Wardina menyertai program pemimpin kerajaan negeri bersama rakyat

Manakala gambar di atas ini pula, Wardina bersantai untuk duduk minum minum dengan pimpinan PKR, Azmin Ali dan Nik Nazmi. Malah yang duduk bertentangan dengan Wardina dengan jelas mengenakan pakaian T Shirt BERSIH

Teks ucapan A. Samad Said pada malam pelancaran BERSIH 2.0
chedet 0 Komentar

A Samad Said

"Murbawan Malaysia tidak senang dengan apa yang sedang berlaku di negara ini. Kita menghantar pesanan yang sangat waras. Demokrasi perlu murni dan terus dimurnikan.

Kenapa kita tidak boleh memperbaik situasi? Kenapa kita harus membiarkan demokrasi diperkuda oleh segelintir kuasawan yang tampaknya bermaharajalela? Telah lama kita tidak senang dengan aliran demokrasi yang diperkuda ini. Telah lama kita inginkan demokrasi yang bersih, bergerak atas landas yang murni.

Kita sedar bahawa jalan ini tidaklah mudah. Maka itu, kita menjadi lebih berazam. Kita maklum bahawa gergasi media arus perdana kini sedang ikut garang menghempit kita dalam arus peristiwa yang semakin durjana. Kita sedang berlawan dengan keangkuhan yang pejal. Oleh media arus perdana ini, kita sewenangnya digambarkan sebagai kumpulan 'siasah' yang sangat bercita-cita buruk. Lebih buruk, kita digambarkan sebagai kelompok yang sengaja ingin menggelorakan masyarakat seburuk hajat.

Kita tidak begitu. Kita ingin memperbaiki jentera demokrasi agar lebih berhati nurani. Kita tidak menginginkan demokrasi yang kasar dan sombong; kita merindukan demokrasi yang tulus dan betul.

Inilah gerakan kita yang, sayangnya, terpaksa bermula di tengah keangkuhan kerajaan yang merasa segala-galanya sudah betul, malah sudah syurgawi, di tanah air ini. Kita sebenarnya masih dalam derita yang terus dicipta oleh tangan kasar berhati angkuh yang sangat bercita-cita.

Kita merindukan suara kuasa yang waras dan insani; suara pembimbing yang ikhlas dan mengerti. Kita tidak memerlukan suara angkuh dalam era yang sudah terlalu lama sombong ini. Kita mengharapkan tangan kuasa yang berhemah, sedia memimpin dan berdamai, turut bantu mencipta iklim demokrasi yang harum.

Memanglah kita mengkhayalkan dunia indah itu, walaupun kenyataan yang terserlah dan mengembang kini sedang menunjukkan di atas kepala kita sentiasa sedia terapung awan kelam yang menjanjikan tofan.

Jikalau berlaku, kita bukanlah kelompok manusia yang gamam berlari; kita, sebaliknya, adalah manusia yang cekal berdiri. Kita ingin memupuk demokrasi yang lebih berhati nurani.

Dua ratus tahun dulu seorang tokoh kecil Sam Adams, dengan kelompoknya yang kecil juga, telah mencurahkan teh ke dalam laut di pelabuhan Boston, Amerika. Kata Sam Adams, "It does not require a majority to prevail, but rather an irate, tireless minority keen to set bushfires in people's minds."

Kita nyalakan unggun api itu pada malam ini!"

Unggun Bersih

Semakin lara kita didera bara—
kita laungkan juga pesan merdeka:
Demokrasi sebenderang mentari
sehasrat hajat semurni harga diri.

Lama resah kita—demokrasi luka;
lama duka kita—demokrasi lara.
Demokrasi yang angkuh, kita cemuhi;
suara bebas yang utuh, kita idami!

Dua abad lalu Sam Adams berseru:
(di Boston dijirus teh ke laut biru):
Tak diperlu gempita sorak yang gebu,
diperlu hanya unggun api yang syahdu.

Kini menyalalah unggun sakti itu;
kini merebaklah nyala unggun itu.

*Teks ucapan penuh pada Malam Pelancaran Bersih -19 Jun, 2011, dipetik dari blog A Samad Said (gambar kiri).

**Nota dari A Samad Said: Kerana dibataskan masa hanya seminit seorang, maka saya yang mewakili GMP, hanya sempat membacakan dua perenggan terakhir teks ucapan ini.

***A Samad Said disoal-siasat di Balai Polis Dang Wangi, hari ini, di bawah Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan dan Seksyen 27(5) Akta Polis berhubung pengucapan puisinya di majlis pelancaran BERSIH 2.0 pada 19 Jun 2011.


Cari kerja lain yg lebih Berfaedah sikit boleh ke Wartawan Utusan?
chedet 1 Komentar

Bodoh Punya Utusan .Fitnah,,Fitnah...Fitnah


Biskop Katolik Dr Paul Tan Chee Ing hari ini mengecam apa yang dilabelnya sebagai tindakan “Hentam Kristian” berikutan laporan di Utusan Malaysia yang mendakwa dana bagi perhimpunan BERSIH 2.0 dibiayai oleh pertubuhan Kristian.

Beliau yang juga presiden Catholic Bishops Conference of Malaysia berkata akhbar milik Umno itu seolah-olah mempunyai lesen bagi menerbitkan dakwaan liar serta tanpa bukti bagi mengeruhkan hubungan masyarakat Kristian dan Islam di negara ini.

“Saya gerun kerana tidak ada apa yang dilakukan bagi menghentikan akhbar ini daripada mengeluarkan perkara mengarut seperti ini.

“Ini menunjukkan pihak berkuasa lebih berminat menangkap dan memantau orang ramai yang mahu meluahkan perasaan mereka secara sah daripada menghentikan tindakan mereka yang bertanggungjawab menyebarkan fitnah terhadap beberapa individu dan kumpulan di negara ini,” katanya hari ini.

Dalam lidah pengarang akhbar itu semalam, Utusan mendakwa jutaan ringgit disalurkan daripada 11 pertubuhan asing Kristian bagi membiayai dana perhimpunan BERSIH yang dijadual pada 9 Julai ini.

Sebelum ini, akhbar yang sama yang memetik dua blog pro-Umno pernah melaporkan sekumpulan paderi Kristian berhasrat menegakkan agama mereka sebagai agama rasmi Malaysia dan melantik seorang pemimpin Kristian sebagai perdana menteri.

Kain rentang sokong BERSIH 2.0 di Dewan Perhimpunan Cina KL-Selangor
chedet 0 Komentar

Chen Shaua Fui

Kain rentang "Bersama Berhimpun untuk pilihanraya bersih dan adil" telah digantung di bangunan Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor (KL-SCAH), sebagai tanda sokongan terhadap tuntutan dan perhimpunan anjuran Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) pada 9 Julai 2011.

Kain rentang tersebut telah digantung di dinding bangunan tersebut, menghadap tempat letak kereta di perkarangan bangunan, pada jam kira-kira 9.10 pagi, hari ini. Setiausaha Agung KL-SCAH Stanley Yong ketika dihubungiMerdekaReview, menjelaskan bahawa bendera dan kain rentang digantung pada hari ini untuk menunjukkan semangat patriotik badan dan pertubuhan masyarakat sivil, di samping sokongan terhadap tuntutan BERSIH 2.0.

Stanley menganggap kerajaan harus mendengar suara rakyat, dan harus respon kepada rakyat secara serius apabila rakyat mengetengahkan pandangan atau kritikan.

"Di Malaysia, sering kali kerajaan mendakwa bahawa rakyat diberi saluran untuk meluahkan pandangan. Namun demikian, kita kekurangan saluran secara 'terus-terang dan tulus ikhlas'. Meskipun terdapat liputan media yang melaporkan ketidakpuasan rakyat, namun kebanyakan masanya kerajaan kelihatan tidak mengendahkan kritikan tersebut, atau mendakwa sedang diuruskan. Kemudian, ia berakhir begitu sahaja," kata Stanley Yong.

Stanley (gambar kanan) mempercayai bahawa keputusan BERSIH 2.0 untuk turun ke jalanraya adalah kerana desakan daripada realiti, kerana BERSIH 2.0 telah cuba sedaya upaya untuk menyatakan masalah penyelewengan pilihan raya, dan membangkitkan tindak-tanduk sesetengah "little napoleon", namun kerajaan tidak memperbetulkan keadaan dengan sikap bersungguh-sungguh.

Beliau berkata, rakyat secara umumnya berharap agar kerajaan respon dengan tindakan setelah kritikan diketengahkan. Dalam keadaan di mana kerajaan tidak respon dengan tepat persoalan daripada rakyat, maka satu-satunya jalan rakyat adalah jalan raya - sebagai manifestasi ketidakpuasan dan tindakan protes secara kolektif.

300 PEMUDA UMPORNO MENYALAK DEPAN PEJABAT PKR
KHAT KUFI on CANVAS 2 Komentar

Semalam, sekitar 300 anggota Pemuda Umno yang bermotosikal sambil membawa bendera UMporNO mengepung ibu pejabat PKR di sini lewat malam tadi. Mereka kebanyakannya bermotosikal bergerak dari Shah Alam tetapi tidak dihalang oleh polis meskipun membawa bendera Umporno.


Mereka tiba di blok pejabat di Tropicana di sini, beberapa pintu dari balai polis, mendakwa ugutan bunuh diterima Khairy kelmarin, datang daripada parti pembangkang itu.

Lokman Noor Adam mendakwa dia mengetuai kumpulan 300 ahlinya sekitar pukul 10.30 malam tadi, menghalang laluan di depan ibu pejabat PKR dengan membuat laungan kuat.

Kata beliau, tindakan ahli-ahli Pemuda Umno dari Selangor dan Kuala Lumpur adalah untuk menghantar “mesej yang jelas kepada PKR bahawa kami tidak takut dan kami bersedia untuk berhadapan dengan mereka lebih awal.”

Khairy, yang kini berada di luar negara berkata, beliau menerima ugutan bunuh menerusi SMS kelmarin, meminta pihaknya membatalkan perhimpunan balas yang hendak diadakan menentang Himpunan Bersih 2.0.

Tindakan Pemuda Umno ini diadakan beberapa jam selepas wakil Bersih 2.0, Pemuda Umno dan Perkasa dipanggil polis berhubung perhimpunan mereka bulan depan.

.... pejabat dah tutup berani le menyalak....

20K NAK SEKAT BERSIH... TAKUT ADE YANG MATI TERPIJAT JE...
KHAT KUFI on CANVAS 0 Komentar

...... habis semua dok pakat menyalak nak sekat Bersih... dengan PERKASAM la... UMporNO lah... Silat Gayung Mandi lah.... makin meriah le pulak.... best..best....


Seramai 20,000 ahli Pemuda UMNO, MIC, MCA dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) akan menyertai Perhimpunan Aman Patriot pada 9 Julai ini bagi menghalang himpunan 300,000 Bersih 2.0.

Ketuanya, Ungku Salleh Ungku Jamal berkata, perhimpunan melibatkan ahli Pemuda UMNO di 22 bahagian seluruh negeri ini dan 30 NGO itu akan membawa suara 'The Silent Majority' yang menentang perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada tarikh sama.

"Tindakan kami bukan menentang PDRM (Polis Diraja Malaysia) tetapi berniat membantu PDRM kerana kita takut pada hari tersebut 'puak' itu tidak terkawal mereka jenis tidak reti bahasa dan merasakan undang-undang di tangan mereka sahaja.

"Kita tahu mereka didalangi Pakatan Rakyat (PR) yang ingin menunjukkan dan menggambarkan kepada rakyat bahawa Kerajaan Pusat zalim, menyekat kebebasan bersuara dan sebagainya," katanya dalam sidang media di Bangunan UMNO Selangor di sini, kelmarin.

..... takut ada yang mati terpijak je nanti.....

27 Jun 2011

CAMNE LA MB KEDAH BOLEH TAK TAU DEPA NIE 'BERTENET'.
KHAT KUFI on CANVAS27 Jun 2011 2 Komentar

Macammana la MB kedah dan exco-exconya boleh tak tau yang depa nie dok bertenek pukul 1.20 pagi.... ? Jemaah Suaru As-Sadiqin TAman Tunku Sarina tak buat lawatan  ke malam-malam kawasan taman?

Isnin lepas, Setiausaha Bahagian Jerlun Jasmi dan Ketua Puteri Umno bahagian itu, Yusmawati mengaku tidak bersalah di Mahkamah Rendah Syariah Kubang Pasu atas tuduhan berkhalwat di sebuah rumah bulan lalu.

Mereka yang bukan mahram ditahan dalam serbuan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Kedah di sebuah rumah di Taman Tunku Sarina, Jitra di sini pada pukul 1.20 pagi, 11 Mei lalu.

Jasmi dan Yusmawati didakwa mengikut Seksyen 9(1)(2) Enakmen Kanun Jenayah Syariah (Kedah) 1988.

ISTHIKARAH SUATU ISTILAH BARU BUAT ZAHID
KHAT KUFI on CANVAS 1 Komentar

Zahid Hamidi bukanlah jahil seperti yang didakwa oleh segelintir masyarakat apabila beliau mengeluarkan statement menggesa agar TG Hadi Awang TG Nik Aziz untuk menunaikan solat istikahrah pasal skandal seks.... tapi yang sebenarnya dinie bodoh tahap gaban.... maklum la... mungkin ini suatu istilah baru bagi dia bila menyebut perkataan solat istikharah.... tue belum lagi kalau kita tanye dia bagaimana nak kerjakan solat tue sendiri... mau gagap dibuatnye.....kalau tanye pasal solat gerhana... konfirm terkencing tak terjawab oleh puak-puak nie...

Yang sebenarnya patut buat solat isthikarah adalah puak-puak UMporNo ini... mintak petunjuk drai Allah untuk terus berjuang dengan parti kebangsaan atau tinggal parti lucah ini dan tubuh parti baru macam tupperware...walaupun kita dah tau ... antara mencuri dengan baca Quran... yang mane baik buruk... tapi sebab jahil.... pauk-puak nie nampak mencuri tu suatu kerja mulia.... so sebab tu kena solat le.... moga-moga Allah bagi hidayah....

AKTA KEPALA BAPAK MANA BOLEH TAHAN ORANG PAKAI BAJU BERSIH?
KHAT KUFI on CANVAS 0 Komentar

Semalam, Pemuda PAS Gombak telah mengadakan Majlis Pelancaran Bersih 2.0 di PKM Adun Gombak Setia walaupun pada asalnya dijadualkan bertempat dihadapan Shell Greendwood. Namun Yang mana majlis tersebut  diakhiri dengan penangkapan seorang penduduk setempat yang datang bersama keluarganya.

"Mangsa tersebut ditangkap adalah hanya kerana memakai baju Bersih 2.0. Beliau memakai pakaian tersebut didalam dan diluar pakaiannya dipakai “vest” PAS. Hanya memakai pakaian Bersih beliau ditangkap dan isteri serta 2 orang anaknya juga diheret ke balai polis. Kita benar-benar kesal dengan tindakan agresif yang dilakukan oleh pihak polis," katanya.

Selepas ceramah seramai 20 petugas Pemuda PAS Gombak menghadirkan diri ke Balai Polis Gombak sehingga 2 pagi untuk bertemu dengan pihak polis untuk membebaskan mangsa terlibat.



.... cilanat punye polis......

TAK BAGI PERMIT BUAT APA MINTAK PERMIT.... KITA TERUSKAN
KHAT KUFI on CANVAS 0 Komentar


Pengerusi Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan yang disoal siasat oleh polis hari ini menegaskan Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini untuk menuntut pembaharuan sistem pilihan raya negara ini akan diteruskan sebagaimana telah dirancang.

Bekas presiden Majlis Peguam itu berkata pihaknya juga tidak akan memohon permit polis untuk mengadakan perhimpunan dan perarakan memandangkan Menteri Dalam Negeri dan polis berpendirian tegas bahawa tidak akan memberi kelulusan bagi tujuan itu.

Ambiga juga mengecam pihak berkuasa kerana menahan anggota masyarakat madani yang berkempen menuntut pembaharuan sistem pilihan raya.

“Daripada mengugut mereka, libatkan sama kami,” kata beliau.

“Saya tidak tahu apa yang berlaku... siapa yang bercakap mengenai komunis pada hari masa sekarang dan zaman ini?” katanya lagi.

“Sesiapa yang hendak menyokong Bersih, terserah kepada mereka. Terpulang kepada rakyat,” katanya.

.... YAHOOOOOO.....

Polis demam KuninG
chedet 1 Komentar

Pemuda PAS dibebas awal pagi tadi




KUALA LUMPUR, 27 Jun: Tujuh pemuda PAS yang ditahan jam 11 tengahari semalam kerana memakai baju Bersih 2.0 di Taman Kosas, Ampang dibebaskan kira-kira jam 2 pagi tadi.

Mereka, Fadzlulrahimi Maarof, Shahril Suhaimi, Engku Faizan Engku Husien, Adha Isa, Fathullah Azam, Rozaimi dan Shafiee Yunos dibebaskan dengan jaminan polis selepas 15 jam ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya.

Kesemua mereka semalam ditahan kerana memakai baju berwarna kuning yang bertulis "Bersih 2.0" dalam tulisan jawi.

Terdahulu lebih 100 penyokong berkumpul di perkarangan pintu masuk IPD Ampang Jaya bagi mendesak kesemua yang ditahan dibebaskan.

Mereka berhimpun sejak jam 11 malam tadi dan turut disertai Adun Lembah Jaya, Kasim Abdul Aziz dan Adun Cempaka, Iskandar Abdul Samad.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin semalam mendakwa mereka memakai baju berkenaan dan seolah-olah menyokong perhimpunan haram 9 Julai ini.

Beliau juga mendakwa mereka mengganggu-gugat ketenteraman orang ramai ketika menunggang motosikal di kawasan terbabit.

Sambil menyelar penahanan itu, Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata, tindakan polis itu telah memberi imej buruk terhadap penguatkuasaan undang-undang negara kepada dunia luar.

"Mereka hanya memakai baju dan menjual baju Bersih, apa salahnya?

"Ini hanya akan memburukkan imej perlaksanaan demokrasi dan penguatkuasaan undang-undang negara kita," katanya.

Dalam satu lagi tangkapan, seorang pemuda, Mohamad Amin ditahan malam tadi di balai polis Gombak kerana memakai lencana kuning bertulis Bersih 2.0.

Beliau bagaimanapun dibebaskan selepas keterangan direkodkan pihak polis.

Sementara itu, di padang Gombak Ria pula, majlis penerangan dan pelancaran Bersih 2.0 terpaksa ditukar kepada ceramah Israk Mikraj ekoran dihalang lebih 50 anggota polis.

Kereta penceramah, Riduan Mohamad Nor yang juga Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS turut digeledah.

Pintu pagar masuk ke Pusat Khidmat Dun Gombak juga dikepong dan orang ramai dihalang masuk.

Majlis ceramah itu bagaimanapun diteruskan selepas polis mengenakan syarat tidak menyentuh isu himpunan Bersih pada 9 Julai ini.

harakahdaily/

OMARDIN PULAK ISYTIHAR 'PERANG' DGN BERSIH... LANTAK LA
KHAT KUFI on CANVAS 16 Komentar

KUALA LUMPUR 26 Jun - Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM) memberi amaran kepada penganjur perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) supaya membatalkan hasratnya itu jika tidak mahu 'berperang' dengan pengamal seni silat di negara ini.

Mahagurunya, Tan Sri Omardin Mauju berkata, adalah menjadi tanggungjawab pengamal seni silat untuk mempertahankan negara sejak zaman pemerintahan kerajaan Melaka lagi dan mereka tidak akan teragak-agak untuk bertindak keras ke atas golongan yang cuba menimbulkan kekacauan serta huru-hara.

"PSSLM yang mempunyai ratusan ribu ahli juga akan turun pada 9 Julai itu sekiranya Datuk S. Ambiga masih mahu meneruskan perhimpunan haram tersebut. Kami tidak akan biarkan perkara itu berlaku kerana jelas sekali ia perbuatan yang menghina negara.

"Kami sebagai golongan pengamal silat merupakan pelindung kepada negara dan sultan sejak beratus tahun dahulu tidak akan berdiam diri. Sekiranya kami tidak mengambil apa-apa tindakan, kami akan dianggap dayus.

"Saya sendiri akan mengetuai persatuan silat ini walaupun saya berkerusi roda, saya akan turun dan berada di barisan paling hadapan. Kami tidak sanggup lagi melihat keamanan negara dipermainkan untuk tujuan politik," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Omardin, PSSLM telah lama berdiam diri dan bersabar dengan tindak-tanduk segelintir golongan seperti Ambiga yang cuba menganggu gugat keamanan di negara ini.

Beliau menasihatkan Ambiga supaya membatalkan segera hasrat menganjurkan perhimpunan itu kerana khuatir tidak akan dapat mengawal emosi anak-anak didiknya jika mereka bertembung pada perhimpunan itu nanti.

"Sebagai pengamal silat, saya tidak boleh beri jaminan bahawa kami hanya akan melaung dan membantah sahaja. Jadi sekiranya tidak mahu perkara tidak diingini berlaku, lebih baik batalkan hasrat untuk menganjurkan perhimpunan haram tersebut.

"Banyak lagi kaedah lain boleh dilakukan daripada berarak di jalan raya dan menyusahkan banyak pihak seperti polis, peniaga dan rakyat. Perkara ini boleh diselesaikan melalui cara meja bulat, jadi gunakanlah saluran yang betul," jelasnya.

.....apa polis buat dengan puak-puak begini yang buat statemant melampau begini..... polis penakut ke?

26 Jun 2011

KJ KATE DAPAT UGUTAN SEMALAM... STATEMENT KAT KLIA PULAK TUE...
KHAT KUFI on CANVAS26 Jun 2011 2 Komentar

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau berkata, beliau menerima ugutan itu melalui khidmat pesanan ringkas (sms) yang dihantar pada tengah malam tadi.berhubung penyertaan mereka dalam Perhimpunan Patroit pada 9 Julai ini.

“Satu laporan polis akan dibuat hari ini oleh Setiausaha Kerja Pemuda UMNO, Datuk Megat Firdouz Megat Junid yang turut menerima sms yang sama,” katanya ketika ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini, hari ini.

Sebelum ini, Pengerusi Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan turut membuat laporan polis kerana menarima SMS ugut bunuh berikutan pembabitan beliau dalam perhimpunan 9 Julai ini.

..... UMporNo mengatakan yang Ambiga membuat sendiri ugutan bunuh terhadap dirinya.... agak2 KJ sape yang pulak nak ugut bunuh dia...? sape yang tau nombor dia kalau bukan geng-geng lucah umno sendiri....wakakaka.... dan yang paling best buat statement kat wartawan di KLIA... report kat sana ke??

POLIS MALAYSIA PANDAI BACA 'JAWI'... FUYYO...
KHAT KUFI on CANVAS 0 Komentar

Pehhhh... Polis Malaysia pandai baca jawi.... tak sia2 harakah buat ruangan jawi.... terpakse la puak-puak nie belajar baca jawi sebab nak tau ape yg ditulis dalam harakah....
Polis menahan lapan lelaki di Taman Kosas, Ampang di sini kerana memakai baju berwarna kuning yang bertulis “Bersih 2.0” dalam tulisan jawi.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin berkata kesemua mereka ditahan atas kesalahan memakai baju berkenaan dan seolah-olah menyokong perhimpunan 9 Julai ini.

“Mereka juga didapati mengganggu-gugat ketenteraman orang ramai ketika menunggang motosikal di kawasan terbabit dan ekoran itu kita menahan mereka untuk langkah pencegahan awal,” katanya dipetik Bernama Online.

Amiruddin berkata kesemua mereka ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya dan polis akan membebaskan mereka selepas keterangan diambil daripada mereka.

Kesemua mereka yang berumur lingkungan 20 hingga 40 tahun ditahan di hadapan Majid Taman Kosas kira-kira 11 pagi.

BOLASEPAK PERSAHABATAN : DPPWM vs TKO
KHAT KUFI on CANVAS 0 Komentar

Hari ini bertempat di Padang Sekolah Teknik Kuala Lumpur diadakan perlawanan persahabatan bolasepak padang diantara DPPWM dan Terengganukito online (TKO). Perlawanan bermula sekitar jam 9.30 pagi tadi yang mana DPPWM (jersey Hitam) memulakan sepak mula. Minit ke 20, TKO dianugerahkan sepakan penalti apabila penyerangnya dibentes oleh pertahanan DPPWM dan dengan mudah menyempurnakan jaringan tersebut. Keputusan 1-0 sehingga ke akhir perlawanan walaupun DPPWM mendapat banyak peluang untuk menjaringkan gol. Namun takdir tidak menyebelahi pihak DPPWM






 Apapun diucapkan tahniah diatas kesungguhan dan swemangat kesukanan yang ditunjukkan oleh kedua-dua pasukan dalam perlawanan tersebut. DPPWM mengalu-alukan sekiranya ada pemuda (termasuk UMporNo) yang ingin mengadakan perlawanan persahabatan dengan kami.

VIDEO SAAT AMMAH INDONSEIA DIQISAS...
KHAT KUFI on CANVAS 1 Komentar

Video ini memaparkan berita dan visual saat Ruyati Satubi, amah Indonesia dihukum mati di Arab Saudi pada Sabtu (18/6).

Dia dihukum pancung kerana membunuh isteri majikannya, Khoiriyah Omar Moh Omar Hilwani pada 12 Januari 2010. Mangsa telah ditetak beberapa kali di kepala dan lehernya ditusuk dengan pisau dapur.

Ruyati mengaku membunuh mangsa selepas bertengkar kerana majikannya itu tidak membenarkan dia pulang. Ruyati juga mendakwa majikannya turut memukulnya.

“Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu qishaash berkenaan dengan orang-orang yang dibunuh; orang merdeka dengan orang merdeka, hamba dengan hamba, dan wanita dengan wanita. Maka barangsiapa yang mendapat suatu pema’afan dari saudaranya, hendaklah (yang mema’afkan) mengikuti dengan cara yang baik, dan hendaklah (yang diberi ma’af) membayar (diat) kepada yang memberi ma’af dengan cara yang baik (pula). Yang demikian itu adalah suatu keringanan dari Tuhan kamu dan suatu rahmat. Barangsiapa yang melampaui batas sesudah itu, maka baginya siksa yang sangat pedih.” (QS 2:178)

Dalam ayat itu disebutkan, kewajiban hukum qisas pada orang­-orang yang terbunuh, orang merdeka dengan orang merdeka, dan hamba sahaya dengan hamba sahaya, dan perempuan dengan perempuan. Akan tetapi barangsiapa yang diampunkan untuknya dari saudaranya seba­gian, maka hendaklah mengikuti dengan yang baik, dan tunaikan kepada- nya dengan cara yang baik.

.... sebab tue UMprNO takut nak laksana hudud ... sebab depalah pembuat maksiat No 1 kat Malaysia...

1248 LAPORAN BANTAH HIMPUNAN PERKASA & UMporNO
KHAT KUFI on CANVAS 0 Komentar

 Polis telah menerima sebanyak 1,248 laporan daripada pelbagai lapisan masyarakat di seluruh negara membantah perhimpunan yang akan dianjurkan oleh beberapa kumpulan di ibu negara pada 9 Julai ini.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata, laporan yang diterima itu membuktikan orang ramai mahu polis bertindak tegas menghalang perhimpunan berkenaan kerana bimbang keamanan dan ketenteraman awam terjejas.

“Jumlah laporan sebanyak 1,248 telah diterima sehingga petang semalam (kelmarin),” katanya semalam.

....  bangsat Perkasa &  UMporNO  turut demo haram jugak ke?....

BAJU NI 'HALAL' DIPAKAI :POLIS
KHAT KUFI on CANVAS 1 Komentar

Nampaknya Polis Malaysia dah mula menahan mereka-mereka yang memakai baju tertulis bersih atau warna kuning kerana baju nie 'haram' hukumnya... tapi yang ini dihalalkan oleh polis walaupun sipemakaian memegang IC tertera perkataan 'Islam'.... "aku peduliyi ape... hukum Tuhan... adoiiii... janji taak kacau mata aku...adoooiii" ...




Murah je selai... yg ori dalam RM98 je... takde sape nak marah korang... jauh lagi nak tahan korang.... adoooiii....

25 Jun 2011

MAJLIS PEGUAM TERKEZUT MAHKAMAH LAYAN VEDIO SEKS
KHAT KUFI on CANVAS25 Jun 2011 0 Komentar

KUALA LUMPUR, 25 Jun — Presiden Majlis Peguam Lim Chee Wee menegaskan Mahkamah Majistret tidak sepatutnya membenarkan tayangan semula rakaman video seks, yang pelakunya didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim, kerana trio Datuk T telah pun mengaku bersalah.

Lim berkata tindakan mahkamah membenarkan tayangan rakaman video seks itu dalam perbicaraan pagi semalam adalah sesuatu “amat luar biasa.”

Ini kerana jelas beliau, sepatutnya sekiranya tertuduh mengaku bersalah mana-mana bahan bukti tidak perlu didedahkan.

“Tidak perlu buat macam itu sebab mereka sudah mengaku bersalah, saya hairan kenapa rakaman video seks itu disiarkan dalam mahkamah.

“Ini satu prosedur yang amat luar biasa, saya terkejut kenapa ia berlaku... kalau sudah mengaku bersalah sepatutnya tidak perlu (dedahkan bahan bukti),” kata beliau lagi.

....apa boleh buat... hakim kita kaki film blue....wakakaka

POLIS AKAN GUNA KEKERASAN... KITA GUNA CARA BERHEMAH...',
KHAT KUFI on CANVAS 3 Komentar

Polis ada cara halang perhimpunan haram 9 Julai


BERNAMA - about 18 hours 57 minutes ago




KUALA LUMPUR, (Bernama) - Polis akan menggunakan cara tersendiri untuk memastikan perhimpunan haram yang dirancang pada 9 Julai ini tidak akan berlaku, kata Pemangku Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh.

"Apa rancangan dan jenis tindakan yang akan kita ambil itu, biarlah polis sahaja yang tahu. Yang pasti, kita akan ambil tindakan sewajarnya bagi menghalang perhimpunan ini," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Amar Singh berkata sehingga hari ini, tidak ada satu pihak pun yang memohon permit untuk mengadakan perhimpunan itu.

Oleh itu, kata beliau, sekiranya perhimpunan itu diadakan juga, ia boleh diklasifikasikan sebagai perhimpunan haram atau tidak ada permit/lesen seperti yang ditetapkan oleh Seksyen 27 (5) Akta Polis 1967.

Perhimpunan haram itu dianjurkan oleh satu puak pengacau bagi menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong dengan alasan mahu menuntut pilihan raya lebih bersih dan adil.

Cadangan mengadakan perhimpunan itu mendapat bantahan meluas kerana orang ramai bimbang ia boleh mencetuskan kekacauan selain menyebabkan kesesakan jalan raya.

Amar Singh berkata sehingga kini polis telah menerima lebih daripada 800 laporan polis berhubung bantahan terhadap demonstrasi ini yang dibuat oleh pelbagai pihak termasuk Badan Bukan Kerajaan (NGO), golongan peniaga, persatuan-persatuan, ahli politik dan orang awam (individu).

Amar Singh meminta penganjur supaya menarik balik rancangan mereka untuk mengadakan perhimpunan haram itu.

ORANG PERTAMA DITAHAN SERBAB PAKAI BAJU BERSIH
KHAT KUFI on CANVAS 0 Komentar


Khairul Anuar Zainuddin yang sedang minum di uptown Shah Alam, telah ditangkap dan digari hanya kerana memakai baju BERSIH 2.0. dan dibawa ke Balai Polis Seksyen 9 IPD Shah Alam. Namun dia dibebaskan tanpa sebarang ikat jamin lepas itu keran tiada peruntukkan undang-undang untuk menahan mana-mana orang yang hanya memakai baju bersih... WAKAKAKA




Sepah menang, sorang dapat 100 ribu. Jozan, sorang 125 ribu. Nabil 150 ribu. Nabil lah yg menang besar.
KHAT KUFI on CANVAS 0 Komentar

SHAH ALAM: Tanpa dijangka kumpulan Sepah dianggotai Mohd Noor Murad, Shahmira Muhammad dan Mohd Nazdri Zainal Abidin, muncul juara pertandingan akhir Maharaja Lawak berlangsung di Stadium Malawati, Shah Alam di sini, malam tadi.

Lebih manis apabila kemenangan itu diumumkan di hadapan hampir 5,000 penonton setia rancangan itu, termasuk ahli keluarga dan kelab peminat pelawak popular itu yang membanjiri Stadium Malawati, Shah Alam.
Peringkat awal sewaktu pengumuman undian SMS penonton setia, mewakili 50 peratus permarkahan menunjukkan Jozan mempunyai kelebihan apabila mendahului dengan 34 peratus sementara kumpulan Sepah berada di tangga kedua dengan 28 peratus diikuti Ahmad Nabil Ahmad atau Nabil (25 peratus) dan Jambu hanya memperoleh 13 peratus.

Sepah berjaya menewaskan Jozan dianggotai Johan dan Zizan, Nabil dan kumpulan Jambu dianggotai Yusry Edoo (Yus) dan Zamaratul Amri Zakaria (Taukeh).

Kemenangan diputuskan juri tetap rancangan itu iaitu pengarah filem, Mamat Khalid, Ahmad Idham dan pelawak, Saiful Apek mewakili 50 peratus markah dan selebihnya SMS daripada penonton setia membolehkan Sepah membawa pulang wang tunai RM350,000 beserta piala iringan, Jozan naib juara dan menerima hadiah wang tunai RM 250,000, sementara tempat ketiga dimenangi Nabil menerima wang tunai RM150,000.

Sementara Jambu, keempat menerima RM50,000.

24 Jun 2011

SATU MAHKAMAH TENGOK VIDEO SEKS... FUYYOOO...
KHAT KUFI on CANVAS24 Jun 2011 1 Komentar

Dalam perbicaraan berhubung Datuk Trio T yang didakwa menayangkan video seks dimana prosiding yang bermula kira-kira pukul 9.30 pagi tadi, mahkamah turut menayangkan semula video seks berdurasi 21 minit itu.

Majistret Aizatul bagaimanapun meminta agar video seks itu dipercepatkan di bahagian hubungan seks dilakukan.

Peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah mewakili Abdul Rahim, Suhaimi Salleh merupakan peguam Shuib dan Mohd Zamani Ibrahim bertindak sebagai peguam Shazryl.

Sementara pendakwaan dibawa oleh ketua pendakwa raya Mohamad Hanafiah Zakaria dan pendakwa raya kanan Kamaludin Md Said.

Ketika fakta kes dibacakan, beberapa kali disebut individu dalam video itu “menyerupai Anwar Ibrahim” dan wanita daripada China.

Disebut juga keterangan terdapat adegan seks oral dan bersetubuhan.

Ketika Majistret Aizatul bertanya tertuduh sama ada mereka faham tuduhan yang dibacakan itu, Shazryl berkata beliau tidak bersetuju bagaimana pelaku dalam video itu disebut.

“Bukan menyerupai, tapi Anwar,” katanya.

Muhammad Shafee, dalam hujahnya juga berkata lelaki dalam video seks itu adalah Anwar ekoran keputusan kajian yang dibuat pakar dari Amerika Syarikat.

“Anwar sepatutnya didakwa kerana membuat laporan palsu,” katanya.

Mohamad Zamani pula berkata beliau bersetuju dengan hujah rakannya itu sambil menambah, anak guamnya juga telah melakukan sumpah laknat bagi membuktikan tidak menipu.

“Sehingga hari ini Anwar tidak memberikan apa-apa respons. Apa yang beliau (Shazryl) lakukan adalah untuk kebaikan masyarakat,” katanya.

DATUK T KONGSI BAYAR DENDA RM5500 JE... WAKAKAKA
KHAT KUFI on CANVAS 0 Komentar

KUALA LUMPUR, 24 Jun — Trio Datuk T yang mengaku bersalah menayangkan rakaman video seks Mac lalu, yang si pelakunya didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim, dikenakan denda total RM5,500.


Keputusan itu dibuat Majistret Aizatul Akmal Maharani selepas mendengar hujah-hujah yang dikemukakan pihak tertuduh.

Ketiga-tiga tertuduh - ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah, bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuib Lazim dan bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik mengaku bersalah atas tuduhan yang dikenakan ke atas mereka.

Shazryl didenda RM3,000 atau penjara tiga bulan sementara Shuib dan Abdul Rahim masing-masing RM1,500 atau dua bulan dan RM1,000 atau satu bulan.

Kesemua mereka perlu membayar denda itu hari ini dan sekiranya tidak melakukan mereka boleh dipenjara.

Shazryl dan Shuib didakwa secara bersama menayangkan bahan lucah secara terbuka di hotel Carcosa Seri Negara pada 21 Mac lalu.

Sementara Abdul Rahim pula didakwa secara berasingan atas tuduhan bersubahat dengan mereka untuk melakukan kesalahan tersebut.

Pendakwaan terhadap Shazryl dan Shuib dibuat mengikut Seksyen 292 (a) Kanun Keseksaan manakala pertuduhan terhadap Abdul Rahim dibuat mengikut seksyen sama yang dibaca bersama Seksyen 109 kanun sama berhubung tindakan bersubahat.

Jika sabit kesalahan, semua mereka boleh dihukum penjara maksimum tiga tahun atau denda atau kedua-keduanya sekali.

Bagaimanapun selepas pertuduhan dibacakan, semua tertuduh mengaku faham dan memohon agar prosiding ditangguhkan sebentar untuk membolehkan mereka berbincang dengan peguam masing-masing.

Kesemua mereka tiba di Kompleks Mahkamah Tinggi, Jalan Duta di sini kira-kira pukul 9.17 pagi.

Kehadiran mereka disambut dengan sokongan daripada penyokong-penyokong Perkasa yang telah berkumpul di pekarangan Kompleks Mahkamah Tinggi sejak awal pagi.

Selain melaungkan sokongan kepada Datuk T, kira-kira 150 penyokong Perkasa turut membawa poster yang tertulis “Bebaskan Datuk T”, “Tindakan Datuk T Wajar”, “Kita Tengok Siapa Yang Benar”, “Kami Sokong Datuk T”, “Hidup Datuk T” dan “Kami Sayang Datuk T.”

Pamerkan QR di blog anda!
Ir Dr bin.harun 2 Komentar

DATUK T MENGAKU SALAH... "NIAT KAMI BAIK MA"....
KHAT KUFI on CANVAS 1 Komentar

KUALA LUMPUR, 24 Jun — Trio Datuk T yang didakwa terlibat dalam penayangan rakaman video seks yang si pelakunya didakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim mengaku bersalah terhadap tuduhan berhubung kesalahan menayangkan bahan lucah secara terbuka di hotel Carcosa Seri Negara, 21 Mac lalu.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu antara pukul 10 pagi dan 12 tengah hari, 21 Mac lalu di bilik Seri Makmur, Hotel Carcosa Seri Negara.

Pendakwaan terhadap Shazryl Eskay dan Shuib dibuat mengikut Seksyen 292 (a) Kanun Keseksaan manakala pertuduhan terhadap Abdul Rahim dibuat mengikut seksyen sama yang dibaca bersama Seksyen 109 kanun sama bagi persubahatan.

Jika sabit kesalahan, semua mereka boleh dihukum penjara maksimum tiga tahun atau denda atau kedua-keduanya sekali.

Selepas pertuduhan dibacakan, semua tertuduh mengaku faham dan memohon agar prosiding ditangguhkan sebentar untuk membolehkan mereka berbincang dengan peguam masing-masing.

23 Jun 2011

WANITA UMporNO KELANTAN MARAH PADA TOK GURU.
KHAT KUFI on CANVAS23 Jun 2011 0 Komentar

Wanita UMporNo Kelantan menyelar tindakan PAS Kelantan yang cuba memperkenalkan insentif kepada lelaki yang tidak merahsiakan perkahwinan secara poligami seolah-olah menggalakkan poligami dikalangan masyarakat Kelantan.

Sebaliknya Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata langkah itu tidak bermaksud kerajaan negeri menggalakkan mereka supaya berpoligami.

Nik Aziz berkata pendekatan itu lebih kepada usaha mencari kedamaian pasangan yang mempunyai niat untuk berkahwin lebih daripada satu supaya tidak menimbulkan masalah kepada keluarga apabila mereka merahsiakan sesuatu perkahwinan.

“Kita tidak galakkan lelaki berpoligami, tetapi ia bertujuan mencari kaedah bagaimana perkahwinan poligami itu dapat dilaksanakan secara tersusun dan tidak menimbulkan masalah kepada pasangan terbabit, kerana ia adalah sesuatu yang sensitif baik bagi lelaki atau wanita,” katanya.

Nik Aziz bagaimanapun berkata kerajaan negeri belum dapat menerangkan apakah bentuk insentif yang bakal diberikan itu.

Katanya, cadangan kerajaan negeri ini bukan sahaja tidak dihalang oleh agama, malah kaedah itu boleh membantu anak dara tua atau janda berkahwin dan mendapat pembelaan suami.







................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.