27 Jun 2011

OMARDIN PULAK ISYTIHAR 'PERANG' DGN BERSIH... LANTAK LA
abu nu'man27 Jun 2011 16 Komentar

KUALA LUMPUR 26 Jun - Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM) memberi amaran kepada penganjur perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) supaya membatalkan hasratnya itu jika tidak mahu 'berperang' dengan pengamal seni silat di negara ini.

Mahagurunya, Tan Sri Omardin Mauju berkata, adalah menjadi tanggungjawab pengamal seni silat untuk mempertahankan negara sejak zaman pemerintahan kerajaan Melaka lagi dan mereka tidak akan teragak-agak untuk bertindak keras ke atas golongan yang cuba menimbulkan kekacauan serta huru-hara.

"PSSLM yang mempunyai ratusan ribu ahli juga akan turun pada 9 Julai itu sekiranya Datuk S. Ambiga masih mahu meneruskan perhimpunan haram tersebut. Kami tidak akan biarkan perkara itu berlaku kerana jelas sekali ia perbuatan yang menghina negara.

"Kami sebagai golongan pengamal silat merupakan pelindung kepada negara dan sultan sejak beratus tahun dahulu tidak akan berdiam diri. Sekiranya kami tidak mengambil apa-apa tindakan, kami akan dianggap dayus.

"Saya sendiri akan mengetuai persatuan silat ini walaupun saya berkerusi roda, saya akan turun dan berada di barisan paling hadapan. Kami tidak sanggup lagi melihat keamanan negara dipermainkan untuk tujuan politik," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Omardin, PSSLM telah lama berdiam diri dan bersabar dengan tindak-tanduk segelintir golongan seperti Ambiga yang cuba menganggu gugat keamanan di negara ini.

Beliau menasihatkan Ambiga supaya membatalkan segera hasrat menganjurkan perhimpunan itu kerana khuatir tidak akan dapat mengawal emosi anak-anak didiknya jika mereka bertembung pada perhimpunan itu nanti.

"Sebagai pengamal silat, saya tidak boleh beri jaminan bahawa kami hanya akan melaung dan membantah sahaja. Jadi sekiranya tidak mahu perkara tidak diingini berlaku, lebih baik batalkan hasrat untuk menganjurkan perhimpunan haram tersebut.

"Banyak lagi kaedah lain boleh dilakukan daripada berarak di jalan raya dan menyusahkan banyak pihak seperti polis, peniaga dan rakyat. Perkara ini boleh diselesaikan melalui cara meja bulat, jadi gunakanlah saluran yang betul," jelasnya.

.....apa polis buat dengan puak-puak begini yang buat statemant melampau begini..... polis penakut ke?
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

16 ulasan:

  1. Ampun Tuan Guru, Sembah durhaka hampa sampaikan,
    adapun hamba adalah salah seorang dari ahli tuan guru
    namun hamba tidak bodoh ma... macam lu

    BalasPadam
  2. pokku(putrajaya)27 Jun 2011 12:01 PTG

    Kahkahkah....betoi3.

    BalasPadam
  3. Dia ingat puak dia saja yang ada silat. Mentang-mentanglah peserta BERSIH 2.0 takkan melawan dalam himpunan tu, dia ingat semua tu batang pisang ke?

    Satu lagi anggota United Mamak Nation Organization (UMNO).

    Hantar BoboiBoy je lawan mamak ni.

    BalasPadam
  4. haa....si capik sudah bersuara....ingat orang takut ke..?

    BalasPadam
  5. dulu mungkin lu hebat la, sekarang Allah daH TARIK NIKMAT BERJALAN...sekarang berkerusi roda, so baik banyakkan ibadah sebelum Allah tarik nikmat kehidupan....

    BalasPadam
  6. turun,jumpe sapu...

    BalasPadam
  7. dia ingat tok guru silat tu hebat sangat kee? kau silap orang lah kalau nak gertak kami. jumpa disana..

    BalasPadam
  8. isk x3....kuboq kata mai...umah kata pi la mampuih...

    BalasPadam
  9. Ingatkan dah berkerusi roda tu nak beringat diri yg ajal tu dah tak alama.. sempat lagi mengampu.. jadi lembu jer lah pak turut .. akai takdok !!!

    BalasPadam
  10. teringat pesan almarhum ayahanda ku.
    belajar ilmu pertahankan diri bukan utk tunjuk hebat. telah ramai org yg hebat terbilang yg pernah nmenghuni bumi ini, kemana kah mereka semua hari ini ???. semuanya telah ditelan perut bumi. ALLAH maha hebat. berjuanglah utk islam.
    mantaqwa-dppp

    BalasPadam
  11. omardin patut kena mendalami jurus yg WELCHA yg diajarkan oleh assyahid syaikh ahmad yassin.
    man-dppp

    BalasPadam
  12. Di mana polis?....kenyataan yang berunsur 'amaran'...kenapa x lakukan siasatan?...

    mana polis?...kenyataan berahim katak tempoh hari jugak berunsur amaran...

    both of them sudah memberi amaran...so mereka (PERKASA & PSSLM) atau pihak BERSIH yang cuba menghuru harakan keadaan pada 9 julai nnt?


    pakcik Omardin, tidak perlu berselindung di sebalik PSSLM...seluruh malaysia tahu,anak beliau adalah exco pemuda umno...kenapa perlu berselindung di bawah nama PSSLM?kenapa x guna je nama UMNO?....

    BalasPadam
  13. tolong la omardin...ubah perangai ko dulu sebelum nak ubah orang lain...perangai kalau bagus takpe...nie anak buah banyak masalah...same je dengan pemimpin...maklumla, mana tumpahnya kuah kalau tak kedalam bakul sampah...

    BalasPadam
  14. bersih bansat merosak kan fikiran bangsa.......
    kenapa perlu ada nyer bersih tetapi org2 nyer kotor

    BalasPadam
  15. ko la manusia paling kurang cerdik pasal sejarah nie...klu ko blaja sejarah ko tau ape tu perlembagaan...perkara 10 dalam perlembagaan sebut pasal ape pun ko tau.....

    BalasPadam
  16. kalau ye pun nak bersilat, lawan la dgn tonto tu pemusnah cukai dan hasil negara, bersilat la dgn along tu perosak perampas kebahagiaan rumah tangga org, bertumbuk lah dgn geng pecah rumah tu yg mbuatkan pemilik rumah x lena tidor.

    selama ni rakyat susah, duduk dlm ketakutan krn negara x aman, apa tuk guru ni buat? tgk aje?, tgk aje la sbb x kna dgn ahli keluarga sndiri.

    sudah2 la wahai tuk guru, tuan dah uzur dr segi fizikal, lbh baik tuan mengarahkan anak2 buah tuan mengimarahkan mesjid, hidupkan kembali majlis2 ilmu, baca laa quran dan kitab2 hadis. tp susah jg sbb di Malaysia negara Islam ni, kitab hadis x byk ada di mesjid, yg byk quran dgn surah yaa siin, mgkin sbb sng nak baca masa pengebumian jenazah kot.

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.