"Tidak rela BN menang tipu"... APA MAKNA TUE??

utusansabah@utusan.com.my

KOTA KINABALU 29 Jun - Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak rela melakukan penipuan dengan menggunakan taktik kotor demi mendapat kemenangan hampir 100 peratus dalam pilihan raya.

sehubungan itu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, beliau mahukan kemenangan BN berpaksi dan berlandaskan kepada perasaan senang hati rakyat kepada parti dan bukan sebaliknya.

"Terdapat sesetengah kerajaan mendapat kemenangan sehingga 95 peratus dalam pilihan raya. Saya pun suka kalau dapat kerana jika boleh saya pun mahukan angka 95 peratus itu. Tetapi saya tidak rela dapat sokongan besar atas penipuan.

"Saya mahu BN menang kerana rakyat senang dengan kita, sebab itulah pada setiap masa kita sanggup berhadapan dengan pembangkang (setiap pilihan raya)," katanya ketika berucap sempena Jamuan 1Malaysia di Padang Merdeka di sini, malam ini, yang dihadiri lebih 10,000 rakyat pelbagai kaum dan etnik.

Sementara itu, Najib mengingatkan rakyat supaya tidak mengambil mudah faktor keamanan, perpaduan dan kesejahteraan yang dinikmati sekarang kerana ia boleh berubah menjadi buruk dalam sekelip mata sekiranya tersilap percaturan.

Ini kerana, jelas Perdana Menteri, senjata utama pembangkang ialah menabur janji, bukan setakat bulan dan bintang, tetapi juga sistem galaksi kepada rakyat.

"Janji demi janji (dibuat) kerana mereka tahu ia tidak perlu ditunaikan. Amat senang tabur janji semasa tidak berkuasa, tetapi tengoklah apa yang dibuat setelah berkuasa.

"Jika kita buat penilaian yang betul, sudah tentu kita tahu bahawa tiada pihak lain yang boleh menjamin masa depan rakyat melainkan kerajaan BN," katanya

..... Apa maknye tue.... aku tak paham sangat le...wakakakaka

Ulasan

Catat Ulasan

Catatan Popular