WWW 1 : UMNO BAKAL MENGAMOK ESOK

KUALA LUMPUR, 30 Mei — Bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dipercayai disiasat di bawah Akta Hasutan kerana mengeluarkan kenyataan terhadap Sultan Johor berhubung isu bidaan no plat berpendaftaran WWW 1.

Ketua Polis Johor Datuk Mohd Mokhtar Mohd Sharif telah mengesahkan perkara itu, dan berkata satu pasukan siasatan telah dilantik bagi tujuan itu.

Dipetik The Star Online, beliau berkata “kami akan menyiasat perkara itu dengan telus dan professional. Biar kami jalankan tugas kami tanpa sebarang tekanan bagi memastikan keadilan dapat ditegakkan untuk kedua-dua belah pihak.”

Nizar (gambar) didakwa telah mengkritik Sultan Johor ekoran bidaan tertinggi no plat tersebut di laman Twitter miliknya.

Beliau telah menyatakan RM520,000 yang dibelanjakan untuk bidaan tersebut lebih baik digunakan untuk membantu rakyat Johor yang masih miskin.

Kenyataan beliau itu ternyata telah mengundang kecaman dan kritikan daripada pelbagai pihak dan menuntutnya mengemukakan permohoan maaf kepada kerabat diraja tersebut.

.... maka akan berarak bodoh la puak-puak umno di Balai-Balai Polis seluruh malaysia esok....hahaha...

yang pasti sultan gua yang terbaekkkkkk!!!!!!!!!!!!

Ulasan

  1. Apa yang diperkatakan Ir.Nizar bukan satu hasutan tetapi suatu ingatan kepada Tuanku sebagai hamba kepada Allah.Saya percaya Tuanku juga sebagaimana ayahanda Tuanku yang memiliki ilmu agama pasti berterima kasih kepada rakyat kerana mengingati Tuanku ketika Tuanku lalai.Sebagai manusia sepatutnya berterima kasih sesama makhluk yang kasih kepada Sutan mereka.Kita hidup didunia ini ujian bagi Allah.

    BalasPadam
  2. Org umporno mn peduli semua tu anoy. bg dia org ms skg la nk tnjuk sebagai pejuang. yg ptg setiap pemimpin lawan yg berpengaruh msti di ltk dlm kurungan.

    BalasPadam
  3. Menitik air mata saya ketika menatap dan menonton video Sultan Kelantan yang begitu menghormati a;lim ulama dan menjadi Imam.Rakyat kelantan sesungguhnya diberkati Allah dengan melahirkan Sultan yang berilmu dan bertakwa.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular