UMNO RACUNI FIKIRAN SULTAN JOHOR DENGAN FITNAH

Bagaimana Sultan boleh mendakwa yang baginda ada mendengar suara-suara sumbang??? Siapa aganya yang menyebarkan berita fitnah itu??? Sah!!! Nampaknya Najib BN amat terdesak sehinggakan sanggup mempergunakan pihak istana bagi kepentingan peribadi mereka sehingga menyebarkan berita-berita fitnah yang mendakwa yang PR ada meracuni fikiran rakyat Pangerang...

KOTA TINGGI, 13 Mei — Sultan Johor Sultan Ibrahim hari ini melahirkan rasa kesal baginda terhadap segelintir masyarakat yang dikatakan cuba menentang Projek Pembangunan Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia (Rapid) di Pengerang hari ini.

Baginda juga kesal kerana ada kumpulan yang cuba mengambil kesempatanmenghasut penduduk di kawasan itu supaya membuat bantahan dan membuat permintaan yang bukan-bukan terhadap projek itu.

“Saya ada terdengar suara-suara sumbang yang seakan-akan menolak pembangunan yang hendak dibuat oleh kerajaan dan tidak mahu berubah,” titah baginda semasa melancarkan Rapid Petronas.

Sultan Ibrahim turut meminta kerajaan dan pihak lain yang berkaitan supaya bersikap adil dan terbuka dalam menyelesaikan masalah yang dihadapi penduduk di kawasan itu.

“Saya akan selalu datang ke Pengerang untuk melihat dengan lebih dekat kerja-kerja pembangunan Rapid bagi memastikannya berjalan sebagai mana yang dirancang,” titah baginda.

Rapid yang melibatkan pelaburan RM60 bilion mempunyai kapasiti untuk menapis 300,000 tong minyak mentah import sehari dan akan menawarkan 4,000 peluang pekerjaan tetap.

Projek yang bakal dilaksanakan menjelang pertengahan 2013, iaitu selepas Petronas membuat keputusan terakhir pelaburan itu juga akan memerlukan lebih kurang 40,000 pekerja kontrak untuk pembinaan.

Memang Cilakak punye UMporNO!!!!

Ulasan

Catat Ulasan

Catatan Popular