Muktamar PAS Wangsa Maju ke14

Pada 24 April,PAS Kawasan Wangsa Maju mengadakan mesyuarat agong kali ke14.Mesyuarat agong yang biasa menjadi rutin tahunan setiap kawasan,diadakan di dewan orang ramai Taman Melati.Muktamar kali ini telah dirasmikan oleh Ustaz Dr Azhar Yaakob,Timbalan Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan.

Pada majlis perasmian,YDP Wangsa Maju memberikan ucapan dan mengingatkan ahli-ahli tentang perlunya kita berada di gerakan Islam.Selain itu,beliau berhasrat untuk menghidupkan semula cawangan-cawangan yang telah lama terbiar.

Ustaz Azhar Yaakob pula memberikan peringatan tentang perkara 3perkara utama dlama perjuangan,iaitu matlamat perjuangan,strategi dan qiadah(kepimpinan).Oleh kerana pada kali ini diadakan pemilihan pimpinan kawasan yang baru,beliau mengingatkan bahawa menjadi pemimpin bukan ganjaran tetapi adalah bebanan dan tanggungjawab.Oleh kerana PRU 13 semakin hampir,pemimpin yang dipilih hendaklah yang betul-betul layak memimpin.


Pada tahun ini merupakan tahun pemilihan,dan pada kali ini pertandingan 1 lawan 1 untuk jawatan YDP manakala timb. YDP Hj Rahim Said telah menang tanpa bertanding,begitu juga naib YDP  Hamidon Pawanteh menang tanpa bertanding.









Sebanyak lebih kurang 3usul telah dibahaskan dengan baik pada muktamar kali ini.

Ulasan

  1. Askum Tuan Rumah
    Mohon link blog kartun dari milo suam :
    kartunjahanam.blogspot.com

    Terima Kasih.

    BalasPadam
  2. hebat wajah ayahanda membahas usul.

    BalasPadam
  3. KARTUN JAHANAM DAH LINK DOH KAT SINI

    BalasPadam
  4. mungkin PAS WM perlu belajar dari PAS Batu atau Puchong dari segi kehadiran muktamirin

    BalasPadam
  5. apa usul usulnya...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular