BRAHIM ALI BAYAR CHE JOHAN 1 JUTA?


Seperti yang disebut-sebut sejak kelmarin kerusi Parlimen Pasir Mas menyaksikan pertembungan satu sama satu antara calon Bebas, Ibrahim Ali dengan calon PAS, Nik Abduh Nik Abdul Aziz, anak menteri besar Kelantan.

Persaingan kedua-duanya disebabkan calon BN untuk PArlimen Pasir Mas, Che Johan Che Pa, tidak menyerahkan borang pencalonan di pusat penamaan calon biarpun hadir sama pagi ini.

Ada cakap-cakap daripada orang kuat Che Johan Che Pa yang menyatakan Ibrahim Ali mengugut Che Johan sekiranya beliau meneruskan hasratnya untuk bertanding akan menyebabkan beliau kalah terus. selain itu ada yang mengatakan yang Che Johan dibayar oleh Ibrahim Ali untuk menarik diri dan memberi kepadanya kerusi tersebut. Sumber terdekat menyatakan yang Ibrahim membayar RM500 ribu sebelum penamaan calon dan baki selebihnya sebanyak RM500 ribu selepas sah Che Johan tidak bertanding di kawasan tersebut.

Pada PRU12 yang lalu, Ibrahim Ali menang di Parlimen Pasir Mas dengan menggunakan logo PAS sebelum mengiystiharkan diri sebagai calon bebas.

Ulasan

Catatan Popular