PEMUDA UMNO MAIN BANGSAT DGN MAHASISWA D PEKAN


 .... Setiausaha Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) Ahmad Syukri Kamaruddin memberitahu Malaysiakini, kira-kira 20 penduduk tempatan dan anggota PAS membantu membawa mereka ke sebuah madrasah yang juga merupakan bilik gerakan PAS.

NONEDalam SMS kepada Malaysiakini,  Ahmad Syukri bagaimanapun mendakwa sekumpulan lebih 50 orang yang datang menaiki kereta dan bermotosikal bertindak mengepung madrasah itu.

Bagaimanapun, kumpulan tersebut beredar dari madrasah dan menunggu di jalan masuk, selepas lebih ramai penduduk datang membantu pelajar berkenaan.

Ahmad Syukri memberitahu bahawa mereka berjaya mendapatkan sebuah bas untuk membawa pelajar keluar dari Pekan malam ini.

Ketika dihubungi Malaysiakini kemudiannya, Ahmad Syukri berkata mereka mengambil keputusan untuk pulang ke Kuala Lumpur "atas sebab keselamatan".

"Kita akan buat berbincang mengenai isu ini," katanya.

Menurutnya, mereka akan bertolak pulang ke Kuala Lumpur dengan sebuah bas dan dua buah kereta kira-kira jam 10 malam ini.
Sebelum itu, Ahmad Syukri mendakwa kira-kira 30 penyokong Umno bertindak merampas dan membakar risalah itu yang bertajuk 'surat dari mahasiswa untuk warga Pekan.'

Katanya, salah seorang penyokong Umno itu mahu mereka meninggalkan Pekan pada hari ini juga.

Menurut Ahmad Syukri lagi, lelaki itu mengherdik mereka dengan berkata: "Ini tempat PM kami. Kita jaga tempat ini. Kamu berambus dari Pekan sekarang juga.


Ulasan

  1. ye ke? bukan selalunya mahasiswa ni yg selalu buat huru hara kt tempat org kan? kerinci contohnya...

    BalasPadam
  2. ye ke? bukan selalunya mahasiswa ni yg selalu buat huru hara kt tempat org kan? kerinci contohnya...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular