30 Jan 2013

AWAL2 LAGI POLIS DAH GAGAL BUKTIKAN MEREKA BAWA ANAK...HAHAH
abu nu'man30 Jan 2013 5 Komentar

 ... Awal-awal lagi polis dah gagal buktikan yang 14 individu terbabit membawa anak masuk ke dalam Stadium merdeka....hahaha... semua gambar di ambil di luar daripada stadium... cane nak kate salah sedangkan tak masuk stadium pun...hahahaha

Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh berkata, gambar mereka yang terlibat telah dimuat naik di laman Facebook polis KL.Kesemua mereka berdepan siasatan kerana melanggar syarat-syarat di bawah Akta Perhimpunan Aman dan dijika didapati bersalah boleh di denda RM20, 000 atau 10 tahun penjara atau kedua-duanya sekali jika didapati bersalah.

"Kami menggesa mereka untuk tampil ke hadapan secepat mungkin untuk memudahkan siasatan," kata Mohmad berkata.Beliau berkata polis yang tidak menetapkan tarikh akhir mengenai perkara itu tetapi menggesa kerjasama daripada mereka yang terlibat.Sebelum ini, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Zainuddin Ahmad memberitahu media, pihaknya mendapati penganjur perhimpunan pembangkang di Stadium Merdeka pada 12 Januari lalu melanggar tiga daripada 27 syarat yang dipersetujui antara mereka dan polis sebelum ini.Menurutnya, tiga syarat itu ialah larangan membawa kanak-kanak berusia bawah 15 tahun; membawa plakad, sepanduk dan kain rentang berunsur hasutan serta peserta perhimpunan yang melebihi 30,000 orang.

Polis akan menjalankan siasatan lanjut terhadap pelanggaran itu kerana syarat terbabit antara 27 yang dipersetujui mengikut Seksyen 15 (1) Akta Perhimpunan Aman 2012, katanya.
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

5 ulasan:

  1. Lawak bodoh dan pastinya ia dilawakkan oleh orang bodoh. buatlah kerja yg lebih berfaedah, penjenayah masih berlambak diKuala LUmpur ni.

    BalasPadam
  2. Masa bagi kebenaran HKR112 tu hari, imej polis dah berubah sikit ke arah positif di kalangan rakyat, tapi bila mula buat kerja BODOH macam ni imej polis terus merudum lebih teruk daripada sebelum ini.

    BalasPadam
  3. wka..waka... muka ye pon bingai semacam je... mesti kes x puahati x sembur air.... waka..wakakaka

    BalasPadam
  4. wei...la ni depa ada teknik baru la....sapu kunyit kat muka....teknik terbaru yang boleh diguna dlm himpunan akan datang...boleh lawan dengan garam & air mineral...

    BalasPadam
  5. woii, kesian ke deme tu , deme tu orang suruhan jer...

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.