UNTUK MENANG.. MUSUH MESTI DIHANCURKAN : ULAMA' PELAPIS PAS

Doa untuk menghancur dan menjahanamkan Umno BN yang disebut di Stadium Sultan Muhammad IV baru-baru ini adalah bermaksud mengalahkan parti dan gabungan tersebut dalam pilihanraya umum akan datang.

Dalam arena politik Malaysia, PAS dan Umno sekian lama bertanding untuk memenangi hati rakyat bagi mendapatkan kuasa pemerintahan. Dasar sekular dan nasionalis perkauman yang diperjuangkan oleh Umno BN jelas bertentangan dengan dasar PAS yang ingin menegakkan Islam yang syumul dan menyeluruh.

Dasar Umno BN inilah yang telah membawa banyak kerosakan dalam masyarakat dan negara. Keruntuhan akhlak, gejala sosial, pecah amanah, peningkatan jenayah, kehancuran institusi keluarga, dan lain-lain adalah bahana daripada pemerintahan Umno BN selama ini. Umno BN hanya menjadikan Islam sebagai amalan ritual yang dipenjara dalam institusi, program dan majlis agama, bukan sebagai rujukan dan dasar dalam pemerintahan.

Justeru, atas sebab inilah PAS berlawan dengan Umno BN dan bertanding dalam pilihanraya untuk mengalahkan parti dan gabungan tersebut. Ini kerana perjuangan dan dasarnya jauh bertentangan dan menyimpang daripada Islam yang dibawa oleh Nabi Junjungan S.A.W.

Untuk mencapai kemenangan dalam 'peperangan' pilihanraya ini, kehancuran pihak lawan adalah sangat penting. Hancurnya Umno BN bukan bermaksud hancur dan binasa individu yang berada di dalamnya. Hancurnya Umno BN ialah parti dan gabungan tersebut tidak mampu meneruskan survival dan kelangsungan perjuangan yang berlawanan dengan Islam apabila kalah dalam pilihanraya.

Kehancuran ini adalah agar rakyat Malaysia tidak lagi berada di bawah pemerintahan Umno BN yang telah menyebabkan kerosakan yang parah kepada negara. Malaysia perlu diselamatkan daripada pemerintahan yang seumpama ini.

Doa untuk keburukan dan kehinaan untuk orang lain adalah bukan perkara asing dalam Islam. Dalam satu hadis, Rasulullah s.a.w. telah menaiki mimbar sambil berkata: "Amin, amin, amin." Dikatakan kepada baginda: "Wahai Rasulullah! Apa yang kamu buat ini?" Baginda menjawab: "Jibril a.s. berkata kepada aku, kehinaan kepada seseorang hamba apabila dia memasuki Ramadhan tidak diampunkan untuknya dosa. Maka aku berkata amin. Kemudian Jibril berkata, kehinaan kepada seseorang hamba apabila disebut namamu dia tidak berselawat ke atas mu. Maka aku berkata amin. Jibril berkata lagi, kehinaan kepada seseorang hamba yang sempat dengan kedua ibu bapanya atau salah seorang daripadanya tetapi tidak boleh memasukkannya ke dalam syurga (kerana tidak berbuat baik kepada mereka) maka aku berkata amin."

Hadis ini diriwayatkan oleh Imam Baihaqi.

Dalam riwayat yang lain malaikat Jibril mendoakan agar dibinasakan atau dijauhkan rahmat daripada Allah bagi ketiga-tiga mereka yang disebutkan di atas.

Penulis ialah Timbalan Pengerusi Ulamak Pelapis PAS (Pusat).

Ulasan

  1. Sejak tahun 80an aku banyak membaca dan melanggan akhbar dan majallah PAS seperti Watan dan Tamaddun. Aku adalah pelanggan tetap akhbar Watan (yang dikeluarkan 2 kali seminggu) Aku membaca tulisan Subky Latif, uztaz Nakhie, Lutfi Othman dan Sayuti. Aku membaca berbagai kutukan terhadap UMNO, pendedahan rasuah dan kerakusan mengumpul harta dan hubungan dengan agenda Yahudi yang dilakukan Anwar Ibrahim (terutamanya dalam tulisan2 Sayuti dan Lutfi Othman).*untuk pengetahuan sekarang Lutfi Othman adalah Pengarang PAS

    Aku melihat berbagai perubahan dan jauhnya tersasar bahkan aku melihat PAS kini nyata menjilat ludah-ludah yang diludahkannya kelangit. Tanyalah sesiapa sahaja yang pernah bersama dengan PAS sejak tahun 80an akan segala yang telah mereka katakan dan fatwakan selama ini terpalit dan membusuknya keseluruh badan PAS sekarang.

    Dahulu aku tidak pernah menyokong dan mengundi mana2 parti politik tetapi kini aku sangat yakin tidak akan mengundi PAS dimana-mana pilihanraya,..hatta jika MCA yang parti Cina sekalipun bertanding dengan PAS aku tidak akan memberikan satu undipun kepada PAS.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular