BN PULAU PINANG BAYAR RM22 JUTA DALAM MASA SEMINGGU

Apa ada hal bagi BN Pulau Pinang untuk menjelaskan baki sebanyak RM22 juta untuk tanah di Taman Manggis, Jalan Zainal Abidindalam masa sebulan sebagaimana yang diminta oleh kerajaan negeri memandangkan BN selama ini telah mencuri berjuta-juta duit rakyat untuk emmenuhkan poket-poket mereka... minggu depan pun mereka boleh settlekan jumlah itu....

Sementara itu, NONEsetiausaha politik kepada ketua menteri Ng Wei Aik (kiri) berkata, kerajaan negeri sudah bersedia untuk menyerahkan tanah itu kepada BN dengan harga RM450 sekaki persegi atau bayaran penuh RM22,407,300 untuk 1.1 ekar tanah.

Ng yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar bagaimanapun mengingatkan, tanah itu hendaklah digunakan untuk perumahan awam dan tertakluk kepada syarat kerajaan negeri.

"Walaupun sayap Pemuda BN negeri sudah membayar 'cengkeram' berjumlah RM224, 073 atau satu peratus daripada nilainya, pembayaran penuh mesti dibuat," katanya kepada pemberita dalam sidang media di Komtar semalam.

"Baki RM22, 183,227 mesti dibayar. Jika pembayarannya tidak bagus, kita tidak boleh beri tanah kepada mereka," tambahnya.

Isu sekitar tanah itu timbul apabila pemimpin BN negeri sebelum ini mendakwa Taman Manggis yang dicadangkan untuk fasa kedua Projek Perumahan Rakyat dijual kepada pemaju untuk membina hotel, hospital dan lima tempat letak kereta.

Ulasan

  1. Bagi la BN peluang utk jadi Kontraktor. Bila lagi BN nak bela rakyat PP. 50 tahun memerintah PP, inilah kali pertama dia orang nak bekorban tolong orang miskin dapat rumah. he..he..he..

    BalasPadam
  2. Padan muka BN, tergedik sangat nak beli tanah. 30 hari.... tak bayar... burn 1%.

    BN perlu buktikan bahawa kamu benar-benar nak beli tanah tu kalau tak you all auta sajalah.

    Semoga berjaya 30 hari lagi.

    BalasPadam
  3. bn wm ape cetera bro ???

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular