5 Ogo 2012

ROYALTI : TOK GURU MINTA PERKENAN KDYMM SULTAN
abu nu'man5 Ogo 2012 9 Komentar

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan menghadap Sultan Kelantan bagi mendapat perkenan baginda mengenai wakil negeri itu yang akan menganggotai Jawatankuasa Khas berhubung isu bayaran royalti petroleum kepada negeri-negeri di Pantai Timur Semenanjung Malaysia.

Nik Aziz berkata setakat ini, pihaknya belum mengadakan perbincangan atau keputusan berhubung wakil Kelantan dalam jawatankuasa khas berkenaan.

“Saya sendiri akan menghadap Sultan Kelantan bagi mendapat perkenan baginda. Hanya pada masa itu akan diumumkan nama wakil bagi negeri Kelantan,” katanya ketika ditemui pemberita pada majlis pelancaran Tabung Amanah bagi pembinaan Lebuhraya Kota Baharu ke Kuala Krai, di sini malam ini.



Mengulas lanjut mengenai Jawatankuasa Khas itu, Nik Aziz berkata kerajaan Pusat sepatutnya telah lama menubuhkan jawatankuasa tersebut. — Bernama
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

9 ulasan:

  1. j/kuasa khas apa ka jadah nya? bagi saja la hak kelantan...awat buat payah.

    BalasPadam
  2. salam. atuk berasa ubn nk ngencing je tu.. psiko sebelum pru.

    BalasPadam
  3. Biar tuanku sultan dengan tengku razaleigh jadi wakil...baru bergetar lutut diorang..ko guana?

    BalasPadam
  4. Kalu kelas UMNO pade nga Huse, tak dok puok UMNO cerdik otok (dale fakta perkara 'HALAL') melebihi YB Huse. Kalu segho x pade Tok Guru ikut sekali tapi YB Huse amat bijak dah. Bekas YB Wakaf Bharu, Hj. Ramli molek juga ikut sama pasal dia ado otok neggo yang genuine. Kalau puok UMNO rasa dia boleh belit YB Huse jange mippilah tapi hok aku peningnya bakpo Pahang juga diajak berunding juga. Bila Pahang ada minyak? Najib nak pelago pula raja2 tapi Sultan kita cerdik genius

    BalasPadam
  5. ambo rasa ibnu mahmood lupa yg pahang pun ada minyak juga....minyak kelapa sawit...depa pun nak royalti juga...maaaf ye...saya sokong sangatlah lah apa tuan hamba cakap...

    BalasPadam
  6. Tak perlu jawatankuasa khas.. Royalti adalah hak kelantan sebagaimana termaktub dalam perjanjian Akta Petroleum 1974.. apa lagi nak susah susahkan penubuhan jawatankuasa itu.. persepsinya mungkin satu penipuan untuk gimit pilihan raya untuk membolehkan rakyat menyokong UMNO yang kini sudah usang . Perompak yang merompak wang rakyat tidak mudah untuk mengembalikan wang yang dirompak..

    BalasPadam
  7. takdak perompak mengaku dia merompak, apatah lagi nak pulangkan hasil rompakan. bila lompat baru jadi baik kot? hasil rompakan jadi halal jugak kot?

    BalasPadam
  8. Haramjadah apa nak tubuh jawatan kuasa khas nya,bagi terus lah itu hak rakyat klate yg termaktub dalam perjanjian.haram....jadah

    BalasPadam
  9. kalu tak menipu bukan Najib namanye

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.