Langkau ke kandungan utama

TG NIK AZIZ PUJI SIKAP UMNO JOHOR




Mursyidul am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengucapkan tahniah kepada Umno atas cadangan seorang ADUN parti itu di Johor untuk melaksanakan undang-undang hudud ke atas semua rakyat, termasuk bukan Islam.

"NONETahniah Umno. Saya bersyukur sangat-sangat atas kesedaran ini," kata Nik Aziz seperti dipetik dalam laporan Sinar Harian hari ini.

Menteri besar Kelantan itu mengalu-alukan negeri Johor untuk merintis usaha itu sekiranya negeri berkenaan mampu berbuat demikian.

"Kelantan hadapi halangan (untuk laksana hudud) tapi jika Johor boleh buat dahulu, buatlah, silakan," katanya.

Perkara itu ditimbulkan dalam DUN Johor pada 20 Jun lalu oleh seorang wakil rakyat Umno, Datuk Ayub Rahmat yang mencadangkan supaya negeri itu menjadi negeri pertama melaksanakan hudud sebenar.

Ketika dihubungi Malaysiakini minggu lalu, Ayub berkata usaha itu berbeza daripada undang-undang yang diperkenalkan PAS kerana hanya meliputi orang Islam.

Turut mengemukakan sokongan kepada cadangan itu ialah timbalan presiden PAS Mohamad Sabu, ketua dewan ulama parti itu, Datuk Dr Harun Din, dan timbalan pesuruhaya PAS Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

.... kita tengok camne rupe hudud 'sebenar'....huhuhuhuhuhuhu

Ulasan

Catatan Popular