31 Jul 2012

Majoriti 2/3 di Kelantan mampu dipertahan.
abu nu'man31 Jul 2012 2 Komentar

KUALA LUMPUR, 31 Julai — Walaupun tarikh pilihan raya umum (PRU) ke 13 masih lagi menjadi tanda tanya, PAS Kelantan tetap yakin mampu mempertahankan penguasaan majoriti dua pertiga mereka di negeri tersebut, kata Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, ahli mesyuarat negeri Kelantan (Exco).

Keyakinan itu berdasarkan usaha yang dilaksanakan kerajaan PAS kelantan untuk kesejahteraan rakyat selain tiada isu besar yang mampu menggugat pemerintahan menteri besar (MB), Datuk Nik Aziz Nik Mat, kata Mohd Amar yang juga Timbalan Pusurujaya III PAS negeri tersebut.

Walaubagaimanapun, Mohd Amar enggan mendedahkan jumlah kerusi yang disasarkan dengan menyifatkan ia sebagai rahsia parti.

“Setakat ini Insya-Allah berdasarkan kajian dan usaha-usaha yang kita buat, kita yakin boleh mempertahankan Kelantan. Paling kurang kita boleh menang dua pertiga kerusi ada dalam tangan,” katanya kepada seperti yang dilaporkan oleh Sinar Harian.

Exco Kelantan itu berkata demikian bagi mengulas kenyataan Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed yang mengakui menghadapi saingan hebat daripada PAS untuk merampas negeri ini pada pilihan raya akan datang.

Mustafa mengakui kesukaran tersebut disebabkan faktor PAS yang telah memerintah Kelantan selama 22 tahun.

Mohd Amar berkata, kenyataan Mustapa tersebut menunjukkan Umno Kelantan realistik kerana menyedari berhadapan masalah besar untuk merampas negeri Kelantan daripada PAS.

“Saya berterima kasih kepada ‘Tok Pa’ (Mustapa) yang bercakap secara objektif dan realistik mengaku ada masalah-masalah yang dihadapi sebab selama ini dia (Mustapa) seolah-olah boleh ambil Kelantan dengan mudah,” katanya.

Walaubagaimanapun, Mohd Amar tidak menolak agar PAS terus berkerja keras bagi memastikan tidak ada satu kerusi pun yang akan terlepas kepada pihak lawan.

“Usaha kita untuk mempertahankan apa yang ada, sekurang-kurangnya mempertahankan kerusi yang kita menangi sebab kita tidak hendak terlepas, itu asas sekarang. Kalau dapat lebih kerusi pun tidak apa, lagi baik,” katanya.

PAS Kelantan berjaya menawan 38 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) dari 45 kerusi Dun, manakala Barisan Nasional (BN) hanya memenangi enam kerusi Dun dengan satu kerusi tambahan apabila memenangi pilihan raya kecil (PRK) Dun Galas.

Bagi kerusi Parlimen pula, PAS berjaya merampas sembilan kerusi dari 14 kerusi Parlimen, manakala BN hanya memenangi dua kerusi Parlimen.
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

2 ulasan:

  1. DAH TERBUKTI SUDAH... TAPI SEMUA MENTIKUS DIAM..
    jadi dok sembang kedahak kononnya mereka memperjuangkan Islam.. mencari salah orang konon tak Islamik kononnya mereka serba tau dan hebat dan Allah komferm bagi mereka syurga... inilah dia sikap paling dashyat yang di alami orang Islam di bumi Malaysia ini bila di bawa oleh pas..

    PAS.. MEREKA INI MODAL MEREKA UMNO KAFIR.. UMNO TAK BETUL.. UMNO TAK RETI BACA AL-QURAN.. UMNO SEKULAR.. DAN BERMACAM-MACAM TOHMAHAN MEREKA LEMPARKAN... TETAPI MEREKA TAK SEDAR... MEREKA HANYALAH JADI LAP KAKI UNTUK DAP DAN PKR JE... BETUL...

    aku harap ada kesedaran umat Islam di bumi Malaysia ini.. betul ke pas akan membantu menegakkan Islam sikiranya mereka dapat memerintah bersama dap dan pkr.. sila la jawab.. aku percaya jawapan mereka.. tak kan lekang dari jawapan umno memang bla bla bla... dah la udah la temberang kau pas.. aku lama-lama dah naik menyampah dah... aku harap moga Allah laknatilah mereka yang berniat nak runtuhkan kuasa Islam itu sendiri kerana nafsu dendam mereka... pui...


    ps: memang punoh sikap jibraun pemimpin pas sekarang PARASITE.. PUI
    Dicatat oleh headbomb di 3:36:00 PTG
    E-melkan Ini
    BlogThis!
    Kongsi ke Twitter
    Kongsi ke Facebook

    Reaksi: 
    2 ulasan:

    Tanpa Nama31 Julai 2012 3:51 PTG
    ayuh jom semua umat melayu ISLAM tolak pakatan rakyat.

    Balas

    Tanpa Nama31 Julai 2012 4:03 PTG
    Say No To Pakatan ...

    Pakatan haram di anggotai oleh segerombolan pembohong, penipu, pakar fitnah, penzina , penjual agama , perompak wang rakyat dan penzina....

    Balas

    Muatkan lagi...

    BalasPadam
  2. bila nak laksana hukum Islam.. duhai PAS...

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.