KPN : PDRM WAJIB TAAT RAJA, PEMERINTAH & KERAJAAN.. MANA TUHAN?


KANGAR, 5 Jun — Warga Polis Diraja Malaysia (PDRM) perlu memperteguh ketaatan dan kesetiaan kepada Raja, pemerintah dan kerajaan, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar.

Polis>[/url]</div></div></div><div class=Menurutnya, mereka juga perlu menzahirkan budaya kerja positif sejajar dengan visi dan misi PDRM dengan memberi fokus kepada keberhasilan kolektif pasukan.

Berucap pada majlis santapan diraja sempena perasmian Mes Pegawai Kanan PDRM Perlis di sini malam tadi, beliau yakin PDRM juga telah menghayati Gagasan 1Malaysia secara berkesan melalui semangat “Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.”

Ismail berkata, PDRM yang kini berusia 205 tahun sentiasa berhadapan dengan pelbagai cabaran dan dugaan terutama dengan perkembangan pesat teknologi maklumat dan komunikasi.

“Jika tidak berubah, maka perubahan akan melanda kita, sama ada kita mahu atau tidak,” katanya.
Menurut Ismail, zaman ledakan maklumat ini memerlukan PDRM memacu kemajuan melalui kecekapan rangkaian pertukaran maklumat melalui sistem komunikasi yang cekap dan berkesan — Bernama.

 ... patut la masing-masing polis jadi barua anjing kerajaan masa Bersih 3.0... Allah diketepikan!!!


Ulasan

  1. Apa kata Polis dan Tentera dikecualikan dari hak mengundi?kerana berpandukan kenyataan beberapa pemimpin politik dan perkhidmatan awam ,Polis dan tentera seolah olah tidak mempunyai pilihan jadi buat apa mereka diberi peluang mengundi(memilih)?

    BalasPadam
  2. Dari dulu aku dah kata .... semua anggota kakitangan kerajaan tidak perlu mengundi atau menyertai parti politik. Siapa yang dapat membentuk kerajaan ... semua anggota kakitangan akan terus berkhidmatan dgn kerajaan.

    BalasPadam
  3. kakitangan kerajaan takut apa?. PR memerintah nanti rasanya lebih banyak kenaikan dan imbuhan akan dapat. sebab PR tidak rasuah, dan urusan pembelian dan tender telus, dan banyak perkara kebaikan akan di lakukan kerna selama 50 tahun ni umporno mengaut kekayaan untuk kroni dan kaum keluarga. sudah sudah sudah lah melakukan kerosakan di atas muka bumi ini.semoga rakyat malaysia akan hidup dalam hidayah ALLAH.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular