31 Mei 2012

NEELOFA 'NASIHAT' PEMBIDA WWW 1
abu nu'man31 Mei 2012 7 Komentar

Senarai Penerima Plat Termahal WWW Vs Orang Miskin




RM 520,000.00 …FUHHHHH bukan sikit2 anak tau….kalaulah bagi makan kat insan2 kedaifan & memerlukan pasti kenyang.

siapalah agaknya pembida termahal tu kan? apalah agaknya yang mereka ni dapat kalau berjaya usung nombor plat ni kat kereta mereka. agaknya apakah jenama & model kereta ‘bertuah’ yg akan memperagakan nombor plat ni nanti???

pastilah org yg membida ni super-duper-kaya-raya-maya kan??? jadi apalah sgt duit byk tu bagi mereka. duit dah berlebih2 sampai tak tahu nak buat apa. bersedekah sudah, menderma, amal jariah semua dah dibuat, keperluan sendiri & family pun dah sempurna & berlebih2 sampai 7 keturunan tak habis makan. apalah sgt berhabis utk KEPUASAN kan????
macam2 ragam manusia ni, ada gila brg berjenama, gila beli benda2 antik, beli lukisan mahal2, kumpul novel (aku la tuuuu), bida no plat, korek hidung pakai jari kaki (ceh!!!) macam2 lagi ragam manusia.

WWW 1 catat sejarah dibida RM520,000
 
Sumber neelofa.info .


In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

7 ulasan:

  1. aku rasa xde megahnya pakai plat tu yg aku tau raja2 ni kereta x pyh plat pun nak beli plat buat apa ...nak tanya jwntkuasa fatwa apa hukum membazir duit...haram ke x mufti2,,,??

    BalasPadam
  2. Asal jual nama Neelofa nie..luculah..Dkat blog pro Umno guna Neelofa..msuk blog PKR guna Neelofa...msuk blog pro PAS pun guna Neelofa jugak? kalau nk berpolitik...politik jerla..alahaii..oya asal Umno nk kutuk si Neelofa pulak eh? tu bukan blog Neelofa lah tuan tanah..blog org lain. selamat berpolitik dn berblog dgn aman dn jujur..hahaha funny kekadang......

    BalasPadam
  3. majlis fatwa dan Harusana-harusini dgn gahnya akan berkata.."HALAL krn guna duit sendiri, org susah lantak merekalah itu dah kentetuan ALLAH, kanapa dulu2 tak nak belajar betul2 bila dah miskin nak menyusahkan org kaya pulak.

    BalasPadam
  4. bukan dari golongan kami org yg tidak merasa apa2 dengan kesengsaraan saudara2nya.

    kalau tk silap begitulah maksud sebuah hadith Nabi saw.

    dlm Quran pula mengatakan mereka yg tidak kisah dgn kesusahan golongan miskin, adalah org yang bermain2 dgn agama.

    kalau pemimpin atau ketua agama tidak perihatin kepada rakyat miskin, maka apalah perlu kita mengingati mereka?

    semuga kita dianugerahkan pemimpin yg adil dan perihatin kepada rakyat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btultu....kwn sokong 100%....

      Padam
  5. kekadang raja-raja lupa yg mereka akan turut dihisab dihadapan Allah

    BalasPadam
  6. Tapi di Johor,rakyat dia mendaulat sgguh2 raja2 dia orang,.....hina agama takpa....'tegur sikit raja depa...mengamok sambil nak 'pancung' Nizar....terutama yang mengaku keturunan Kiyai Saleh....hehehe....apalaaaa Umgok sguh!!!

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.