GENERASI MUDA TIDAK PROFESIONAL PENYOKONG UMNO : DEKAN UiTM


KUALA LUMPUR, 16 Mei — Sambutan ulang tahun Umno ke-66 di Stadium Nasional Bukit Jalil selama tiga hari sejak Jumaat lepas yang mendapat sambutan hebat 70% daripada mereka adalah golongan belia/ generasi muda.

Dekan Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi Universiti Teknologi Mara (UiTM) Prof Datuk Dr Ramlah Adam, walaupun Umno mendapat sokongan generasi muda, Umno perlu memberi ruang kepada penyertaan kumpulan professional muda yang disifatkan sebagai “penentu kuasa politik Umno”. 
   “Mereka inilah yang harus diberi perhatian kerana kuasa politik kumpulan profesional muda inilah yang akan menentukan kuasa kerajaan pada masa akan datang,” katanya kepada Bernama di sini.

Ramlah berkata Umno akan rugi jika golongan profesional dan cendekiawan muda ini “dipinang” oleh pembangkang ekoran kelemahan Umno untuk “menyunting” mereka terlebih dahulu.

.... geng-geng pecah rumah je sokong UMNO... UMNO bagi duit makan dan minyak moto...so kurang sikit pecah rumah orang... huhuhuhuhu

Ulasan

  1. budak2 melayu macam inilah yg umno mahukan, senang diperbodohkan, kalau yg professional tu susahlah sikit umno nak "makan". mereka ni semua bknnya nak apa, dapat duit minyak dan makan sikit pun bukan main seronoknya.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular