BLOOGER UMNO PERTIKAI DERMA LEBUHRAYA... KENAPA BANGSAT SANGAT?

Kenapa perlu jadi bangsat agama dahulu baru layak bergelar blogger pencacai angkat najis UMporNo? Kenapa perlu ada bangsat seperti ini untuk mempertikaikan kelebihan ganjaran pahala yang telah jelas dinyatakan melalui lidah Baginda Nabi dan Kalam Allah? Kenapa perlu memperlekehkan kelebihan bersedekah yang amat dituntut dalam Islam? Kenapa perlu pertikaikan Tuhan Semesta Alam yang Maha Kaya?


"Apabila seseorang telah meninggal dunia putuslah segala amalannya kecuali tiga perkara: sedekah jariah, atau ilmu yang dimanfaatkan atau anak soleh yang mendoakannya.

Tidak rugi kita bersedekah, tambah pula duit sedekah kita itu disalurkan untuk manfaat umum. Besar ganjaran yang akan kita perolehi dari bersedekah sesuai dengan firman Allah

Bandingan (derma) orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, ialah sama seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai; tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji. Dan (ingatlah), Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya, dan Allah Maha Luas (rahmat) kurniaNya, lagi Meliputi ilmu pengetahuanNya. 

Dari Abu Hurairah r.a katanya : Seorang lelaki menghadap Rasulullah saw lalu bertanya : Wahai Rasulullah! Sedekah mana satu yang lebih besar ? Nabi saw menjawab : Engkau bersedekah ketika sihat dan sangat sayangkan hartamu; ketika engkau takutkan kepapaan dan berharap hendakkan kaya-raya. Janganlah engkau bertangguh untuk bersedekah, sehingga apabila nyawa sampai ke kerongkong, barulah engkau berkata : Aku mahu bersedekah untuk si anu.. sekian untuk si anu dan sekian lagi untuk si anu ( H.R Al-Bukhari ) ...



Ulasan

  1. sijahil ni manalah tahu dosa dan pahala, sebab mak/bapak islam dia pun turut islamlah, kalau mak/bapaknya kafir, kafirlah dia. ini jenis islam baka.
    entah2 rukun islam dan rukun solat pun tak tahu.kalau mengucap pun tak tahu lagilah teruk. dirumahh sendiri pun tak tahu belah mana arah kiblat.

    BalasPadam
  2. Umno mana tau sedekah...yang tau komisyen....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular