6 Mei 2012

BERPAHALA & WAJIB BELASAH PESERTA BERSIH : MAJLIS FATWA
abu nu'man6 Mei 2012 7 Komentar

Puak-puak Majlis Fatwa buat perabis duit rakyat je  dengan claim beribu-ribu semata-mata nak kuarkan satu fatwa pasal Bersih 3.0 yang dikatenye haram... suh budak tadika Pasti pun boleh cakap pasal benda kecik macam nie... tak payah panggil Prof Emarutus... haram cendollll

"Adalah haram buat umat Islam menyertai demonstrasti atau perhimpunan yang bertujuan tidak baik, kata Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini.

Pengerusi jawatankuasa itu, Prof Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin, dipetik berkata: "Sesiapa juga tidak boleh buat, tidak (boleh) bersetuju ke arah (usaha) mendatangkan kemudaratan, keresahan, menjadikan rusuhan sesama kita hingga berpecah, apatah lagi kalau berlaku pertumpahan darah."

Abdul Shukor berkata demikian pada sidang akhbar selepas mempengerusikan muzakarah ke-99 jawatankuasa itu."

... patut le polis FRU reramai belasah peserta Bersih.... Mungkin berpahala barang kali... nak harap pahala ibadah lain kurang... huhuhuhuhuhu


“Muflis di hari kiamat adalah mereka yang datang dengan solat, puasa & zakat TETAPI KERAP mencela, mengutuk orang, memakan harta orang lain, menumpahkan darah & MEMUKUL (tanpa haq) nescaya akan DITEBUSI melalui amalan kebaikannya, hingga habis sebelum mampu menebus keseluruhannya, lalu akan DIAMBIL DOSA mangsanya LALU DILEMPAR kepadanya, hingga akhirnya dia tercampak ke Neraka.”
(Hadis sohih Muslim).
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

7 ulasan:

  1. Wahai ahli majlis fatwa sekalian, engkau semua tanggunglah semua fatwa kamu ni di Akhirat kelak. Tahniah, sesungguhnya kamu telah menjadi diri kamu sebagai golongan yang amat ditakuti Rasulullah S.A.W. iaitu ulama suk.

    BalasPadam
  2. Nabi Muhammad s.a.w. pernah bersabda bahawa : "Aku bimbang ke atas kamu orang-orang yang lebih dahsyat dari dajjal" , bila ditanya siapakah mereka itu? jawab baginda, "Ulama Sukk".

    BalasPadam
  3. Ulama tersohor kedah pun ada pada masa tu bersih 3 "Tuan Guru Hj Saleh Musa" .... depa kata haram,aku tabik hormat kat tuan guru lagi dari majlis fatwa ni...................

    BalasPadam
  4. bila masa MFK kata bantai orang dapat pahala yang dia kata buat demonstrasi yg bertujuan tidak baik adalh haram

    BalasPadam
  5. BERUANG KUNING7 Mei 2012 12:06 PTG

    ADA OTAK ..PAKAI...
    ADA BIJAK...GADAI....
    AMPULAH AKU...
    PUJILAH AKU...
    SENANG HIDUPMU....
    SURUH ANGGUK..ANGGUK...
    SURUH GELENG...GELENG...

    BalasPadam
  6. lembu semua tu,Tengok muka Najib semua kecut takut Najib tak dapat bg makan.

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.