21 Mei 2012

AMBIGA MINTA TIAP2 MINGGU PASAR MALAM DEPAN UMAH DIA...
abu nu'man21 Mei 2012 32 Komentar

Sekumpulan 60 peniaga merancang untuk berniaga di kawasan kediaman Pengerusi Bersama Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan di Bukit Damansara pada Khamis dan Jumaat ini.

Menamakan tindakan mereka sebagai “Bersih 4.0 — Mencucikan Bersih 1,2,3”, peniaga terbabit berbuat demikian bagi menampung kerugian mereka akibat perhimpunan yang bertukar ganas yang dianjurkan Ambiga di ibu kota pada  28 April lepas.

Pengerusi Majlis Bertindak Peniaga-peniaga Kuala Lumpur Datuk Jamal Md Yunus berkata mereka akan berniaga pelbagai barangan, makanan dan minuman dari pukul 3.30 petang sehingga 8 malam pada hari terbabit.

“Kami berharap dapat memperoleh kembali kerugian akibat perhimpunan itu. Dianggarkan setiap peniaga boleh mendapat antara RM300 hingga RM500 sehari jika berniaga di kawasan itu (kediaman Ambiga),” katanya pada sidang media, di sini hari ini.


Jamal berkata mereka akan meninjau kawasan itu esok sebelum memohon permit berniaga daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) pada Selasa ini.

“Kami akan teruskan berniaga jika permohonan permit tidak diluluskan kerana perhimpunan haram yang diadakan sebelum ini juga diteruskan walaupun tidak diluluskan oleh polis dan DBKL,” katanya.

... ok jugak kate ambiga... senang dia nak tapau makan....hahahhahah2
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

32 ulasan:

  1. Hairan! yang rugi semua peniaga melayu. Ini mesti geng UM No. Punyalah bodo nya melayu ni sampai tak tau stategi nak berniaga. Berniaga di tempat kediaman Ambiga boleh dapat untung ka? Bodo piang!
    bagus juga Ambiga kata berniaga ditempatnya. Nak tengok siapa yg benar benar nak berjualan di situ. Bertindak pakai akai la ooiii!!
    Ini sah satu geng dengan tarian bontot. Phuuiii!!

    BalasPadam
  2. mana ada yg cerdik dalam umno skrg ni..semua yg bodoh2 saja, yg cerdik semua masuk PAS..Tun Mahathir

    BalasPadam
  3. budak tadika pun tak buat perangai macam ni

    BalasPadam
  4. Ni semua amno yg atur. Aku cadangkan buka ja kedai makan depan rumah Ambiga, aku cadangkankan beri nama kedai makan RASUAH Mesti org lagi ramai terutama org amno.

    BalasPadam
  5. Nak kata bodo kan dato2..kalu dah bodo tu jangan la heret melayu2 yang berhati kosong tu jadi bodo sama...lebih baik berniaga di pasar malam yang telah disediakan la...kat area rumah ambiga tu mana penduduknya nk beli barang murah kat pasar malam....lebih baik buka kedai/berniaga kat PPRT ke...bodoh piang...ni jenis suruh makan tahi makan,suruh terjun longkang terjun...arahan manusia di ikut sangat arahan allah langgar semacam je...

    BalasPadam
  6. meyampah aku tengok muka india ni... kalau bagus bukan setakat bukak kedai aje, buat konsert ke apa ke... pastu buang je sampah ke halaman rumah mangkuk tu...

    BalasPadam
  7. Anon 1:01,knp le ko bodo sngt?Sdg kn masa BERSIH 3.0 bgitu pnya ramai org pun dia org blh rugi,ini kn pula kawasan org yg cuma shopping di supermarket dia org nk berniaga.Sehari dua blh le tahan.Aku nk tngok smpai bila dia org nk bertahan.Dn Dato tu berniaga apa?Bintang2 kebesaran ke?

    BalasPadam
  8. kalau nak kenal org bangang
    otak ada tapi kat lutut
    inilah padah si-umno piang
    seronok sangat dengan bontot...

    apa guna kalau meniaga
    kalau tak dapat sikit untung
    apa jadah pulak nak kacau Ambiga
    meroyan histeria terpekik terlolong...

    wahai umno hangpa dah teruk
    semakin hari semakin bacul
    memang sah dah hangpa tu nyanyuk
    tunggu masa aje nak kojol....

    BalasPadam
  9. ADA JUGAK SEKOR BUDAK UMNO BODOH YANG TERLEPAS

    BalasPadam
  10. anon 1:01; sah melambangkan hasad dengki seorang manusia... mana lu belajar? sueuh campak sampah dalam kawasan rumah orang?..

    BalasPadam
  11. mari kita kempen bersih 4 berhimpun kt rumah ambiga...kita makan burger..dgn yg jual burger sekali.

    jgn sampai ambiga seru perhimpunan nnti tk cukup burger nak jual.

    pastikan yg dijual daging BURGER LEMBU FIDLOT

    ramly burger akan tutup diganti dgn SHAHRIZAT BURGER.

    BalasPadam
  12. abis yang korang dok buat kotor kuala lumpur masa perhimpunan kotor 3.0 tu apa cerita,,, bila aku tengok pengikut-pengikut bahlol yang terpedaya dengan tipu helah india n al..b..ri ganas sampai wartawan pun masuk hospital mocam org kena rasuk... apa yang korang dapat dok ikut kata org macam tu hah.... (pastu satu lagi aku rasa kan korang ni tak bertangungjawab kalau dah pandai anjurkan perhimpunan ganas tu bertangungjawab le sikit. ganti le woi harta-harta awam dan harta harta peniaga yang korang dah rosakan. kau tau barapa banyak aku rugi. haha... jawab la ngok...

    BalasPadam
  13. Umno tu dah lah..bodoh peniaga yang ikut tu.. memang standartnya setakat peniaga pasar malam je.. sampai anak cucu... bangsa lain buat trading impaot exsport.. gedung besar besar lagi.. Puak umno makan duit juta2

    BalasPadam
  14. Bersih buat kotor ?

    ala mcmla tk biasa. setiap lawan bola kt stadium byk sampah.
    tanpa bersih pun memang sampah ada dimana2.
    mlm tahun baru kt dataran pun byk sampah, ada kondominium lembu lagi...hihi
    kotor jlnraya boleh cuci, kotor pilhanraya boleh tergadai negara tau...pengundi org asing.

    Tipu daya india?

    hahaha...Bersih 1 tiada pun ambiga. Bersih 4 nnti kita cari selain ambiga.
    memorandum bersih adalah mengenai kotor pilihanraya yg memang terbukti, tkperlu nk terpengaruh oleh sesiapa.
    asal dari umno saja semua bukan terpengaruh, asal dari PR saja semua terpengaruh.
    apa salah terpengaruh perkara yg benar?
    kita masuk islam pun sebab terpengaruh dgn kebenaran dan hidayah, salah ke?
    kau sokong umngok pun sebab terpengaruh kan? bukan semua penyokong kau kena 'liwat dengan anwar kan?
    semua atas terpengaruh saja kan?..terpengaruh dgn utusan fitnah dan tv fitnah.
    yg penting adakah terpengaruh dgn kebenaran atau terpengaruh dgn fitnah.

    Apa rakyat dapat dengan Bersih?

    yg pertama najib dapat tengok bahawa rakyat ramai benci kekotoran politik.
    kedua dapat bagitau dunia bahawa politik malaysia dikotorkan oleh umno.
    ketiga dapat berkenalan dgn polis yg tidak profesional.
    keempat dapat mendiamkan perkasa dan lain2 ngo penjilat umno yg kecuuuttt perut.

    Ganti harta benda yg rosak

    ambiga kata sila tuntut di mahkamah. apa nk takut, bersih sedia bertanggungjawab.
    kalau bersih nk merusuh, semua kedai2 di KL dah terbakar.
    kerosakan dilakukan oleh agen umno polis yg provokasi. takkanlah tak faham kot.
    peniaga yg untung berniaga mcmana? yg rugi sebab polis tutup jlnraya.
    setiap org akan belanja kurang2 RM10 utk makan minum, kenapa tutup kedai?
    perhimpunan orgramai, tak logik perniagaan rugi.

    Ade lagi ke soalan2 lembu?

    masuk blog tapi otak masih beriman kt utusan da ntv3...itulah namanya bodoh tkleh diajar.

    BalasPadam
  15. satu tapak rm2000,untung 1hari 500 kali 2hari rm1000,
    mana untungnya.

    BalasPadam
  16. saya peniaga pasar malam,satu malam nak untung rm100 pun payah,kalau meniaga kat depan ambiga boleh untung rm500 saya pun mau tetapi dengan syarat sewa rm20semalam boleh le.test market.

    BalasPadam
  17. Berniaga otak penipu. Jual tapak, standard la tu. Nanti Mat dan Minah endon yang berniaga. Otak dari dulu kini dan selamanya bodoh piang. Mengadai negara bagi orang berniaga. KAH KAH KAH.

    BalasPadam
  18. puak2 umno ni memang bodoh. bodoh macam lembu. dari atas sampai bawah jenis haram jadah. tak reti berniaga salah kan org lain. umno bodoh, bodoh tu umno.

    BalasPadam
  19. Aku lagi meluat tengok muka melayu xtau malu buat keja bodoh depan rmah org...

    BalasPadam
  20. meh sini aku jawab soklan bodoh piang hang... sape suruh hang tutup kedai pd 28 April aritu? hang gila ka apa ttup kedai pd satu2nya hari hang niaga hang dapat pelanggan lebih dr 250 ribu... kalu hang buka niaga,pd satu aritu aje hang boleh cover setahun bisnes hang... bodoh tul melayu umngok ni...

    BalasPadam
  21. pangkat DATO yg ada dlm UMNO semuanya bodoh belaka.tapi bab menipu orang memang pandai yg kena org melayu umno juga.

    BalasPadam
  22. esok jom la Dato Jamal niaga kat umah ambiga.. aku pun nak gie beli nasik lemak ferrari gak...

    BalasPadam
  23. betul...aku setuju

    BalasPadam
  24. Ya ker rugi???
    Selama ini puak ini dah bayar cukai pendapatan dan zakat ker? Dah bayar ker EPF dan SOCSO pekerja mereka?
    Setahu saya orang2 macam ni lah paling liat dan kerap menipu tentang cukai pendapatan...
    tolong tunjuk laporan cukai pendapatan anda jika benar anda kata rugi beribu ringgit SEHARI kerana BERSIH 3.0 ini.

    BalasPadam
  25. Kalau protes berterusan, nilai semua hartanah kat kejiranan itu akan merudum, ini akan membawa kerugian yang cukup besar pada Ambiga dan jiran-jirannya. Kesian jiran-jirannya.

    BalasPadam
  26. Bang, kalau sehari nak dapat RM100 pun susah macam mana nak bayar kos kenderaan dan kos kehidupan sekolah anak?
    Yang sebenarnya bodoh ialah Melayu. Sebab kalau polis budak2 PULAPOL ni cerdik mereka tak akan serang orang ramai 300 ribu. Baik dia duduk bawah pokok dan tengok Anwar serta demonstran berarak sehingga selesai.
    Polis bodoh saja buang masa bergaduh dengan demosntran ratusan ribu.
    Bila Polis konstabel ikut cakap polis tua yang dah nak pencen bagi arahan inilah jadi nya.
    Kalau KPN dan Timbalannya yang cakap besar tu berani betul, kenapa mereka tak turun ke Datran Merdeka masa tu?
    Kita nak tengok larat ker mereka ni lari kejar Demonstran.
    Aku rasa Si Khalid Tosei ni berjalan pun dah mengah. Cukup lah Khalid oiii.. kes rasuah tiket kapalterbang masa ko jadi CPO Selangor tu dulu pun ko tak boleh cover...

    BalasPadam
  27. Sedih ramai blogger yang mencadangkan Ambiga bercuti sahaja semasa protes, bagaimana dengan jiran-jiran Ambiga?

    BalasPadam
  28. Unit Amal patut menunjukkan contoh dengan berkawal di kejiranan Ambiga.

    BalasPadam
  29. apa-apa hal aku nak cakap geng-geng demontrasi yang bodoh tak bertamadun dan ganas,,,
    lagi satu ada dengar cerita ramai muka-muka wanted yang disiarkan polis lagi tak serah diri kat polis, kenapa penakut sangat takde telur kee, berani buat tapi tak berani nak tanggung.. apa barang..
    aku dengar berita polis dah kluarkan saman ganti rugi... apa cerita ni cakap polis yang ganas kenapa peganjur bersih plak yang kena saman ni....

    BalasPadam
  30. Mereka ini sungguh menganggu gugat ketenteraman warga kejiranan Ambiga, Unit Amal PAS patut dikerah berkawal 24 jam sekarang supaya penduduk di kawasan itu aman tenteram. Ambiga berjuang di pentas dunia untuk hak asasi sedangkan askar Melayu veteran tak tahu menahu langsung pasal dunia kerana asyik dikerah masuk hutan saja.

    BalasPadam
  31. tahniah kepada peganjur bersih 4.0 yang mengikut undang-undang yang tak benarkan buat perhimpuan bersih 4.0 kat depan rumah ambengong dan mengikut undang-umdang serta arahan pihak berkuasa yang membuat perhimpunan di stadium yang disediakan. tak sama dengan puak-puak bahlol lagi bodoh mengikut ambigar yang menentang undang-undang negara buat kacau n ganas kat pusat bandar...

    BalasPadam
  32. bukan sahaja bodoh buat malu je kaum melayu je memperbodohkan diri niaga kt kawasan perumahan org.dah laa menghina lak kaum agama dgn jual daging burger.klu kena kt batang hidung sendiri macammana?klu ada yg jual burger babi depan rumah hang,hang mengamuk tak?ada ambiga mengamuk?respect laa each other.kenapa perlu campur aduk perjuangan umum dan peribadi?kata perjuangkan 1malaysia,tapi ayat korang nie bercanggah dgn makna logo 1malaysia yg sentiasa ada kt baju subsidi(duit rakyat)yg korang selalu pakai.setakat sarung baju pasal ia baju free tapi tak paham perjuangan asal usul,lu pikir laa sendiri perkataan yg sesuai utk label species mcm korang nie.

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.