28 Apr 2012

SULTAN KELANTAN KINI DI IBU NEGARA
abu nu'man28 Apr 2012 17 Komentar

DYMM Sultan Kelantan, Sultan Faris Petra telah mencemar duli berangkat ke Kuala Lumpur pada petang semalam bagi menjadi pemerhati kepada perhimpunan besar-besaran Bersih 3.0 yang dijadualkan di Dataran Merdeka pada jam 2.00 petang.

Tuanku yang berjiwa rakyat telah bertolak bersama rombongan istana petang semalam bagi melihat sendiri himpunan rakyat jelatanya.

Daulat Tuanku!!!!
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

17 ulasan:

  1. This is my kind of Sultan. Barulah benar benar Sultan berjiwa rakyat.

    BalasPadam
  2. Syukur...kepada Allah swt. Daulat Tuanku!!! BAGITU LAH KEHENDAK ALLAH YANG MAHA ESA dan kebanggaan melayu
    dimana Tuanku yang berjiwa rakyat dapat memahami dan selami apa yang rakyat rasakan.... Amin.

    BalasPadam
  3. Ingatan untuk pihak2 berkuasa....
    Kau orang nak pukul, kau pukul rakyat malaysia jugak
    Kau orang nak cederakan peserta2, kau orang tetap cederakan rakyat malaysia
    Kau orang nak susahkan peserta, kau orang tetap susahkan rakyat malaysia,
    Kau orang nak sakiti mental peserta, kau orang tetap menyakiti rakyat malaysia...

    So,....
    Lagi kau orang buat perkara yang menyakiti dan menyusahkan peserta, maka, lagi ramai orang akan simpati, dendam dan akan menetang pemerintah yg melindungi perbuatan keji kalian.

    So...
    Jadilah penguasa yg perihatin dgn kehendak rakyat. Lihat....
    Apakah mereka melakukan jenayah atau hanya berhimpun dan duduk untuk menuntuk keadilan? Apakah dgn hanya duduk dan berhimpun menuntut keadilan menyebabkan kalian sanggup memohon perintah mahkamah cuba menghalang utk perkara kebaikan????
    Dimanakah kebijaksanaan kalian. Dimanakah akal kalian. Kalian sendiri sudah tahu bahawa Allah sendiri mahukan supaya ummatnya menegakkan yang makruf dan mencegah yang mungkar. Jadi, apakah kalian masih sasnsggup menadi boneka yg mahu menghalang perkara2 amal makruf???

    BalasPadam
  4. Masuk lah kedalah gilongan yang mahukan menegakkan kebenaran dan yang mahu menghalang kemungkaran. Ganjarannya besar bukan sahajaj di dunia malah di akhirat.

    Kebaikan yang dituntut bukan sahaja utk diri kita malah utk generasi akan datang.

    Tidak percayakah kita pada janji2 Allah tentang orang2 yang menegakkan kebenaran. Kemanfaaatan dan kebaikannya akan menjadi saham pada diri kita juga di akhirat nanti bilamana ia memberi manafaat pada generasi yang akan datang.

    Ayuh.....
    Kita KUNINGkan KL utk menuntut KEADILAN.

    BalasPadam
  5. kenapa tak seramai bersih 1.0 dan 2.0?

    BalasPadam
  6. Allah Huakbar....Kau selamatkan Sultanku Al Sultan Kelantan Darul Naim.....

    BalasPadam
  7. Kalau betul bagus sangat lah... Tp aku tak percaya, sebab selalunya blog Pemuda PAS Wangsa Maju suka sebar berita palsu, fitnah, dan senagkatannya.. insaf,insaflah jadi oarang PAS yg sepatutnya

    Wan Ismail

    BalasPadam
  8. Harap2 pihak penguasa tidak jadi macam SAMSENG2 jalanan Umno. Rumah orang, majlis orang di ganggu kacau. Lepas ganggu buat kerosakkan. Betul2 macam LEMBU GILA.

    Almaklum lah...
    Dia orang nak buat majlis, tak dapat sambutan, jadi, nak tunjuk glamer jugak makA, majlis orang pun nak tumpang sekaki. Kalau tumpang buat baik tak apa, ni...tumpang majlis orang buat jahat.

    Lagi sumpah seranah lah orang yang melihat pada LEMBU GILA umno ni.

    BalasPadam
  9. Aku memang meluat betoi kali ni. Walau pun aku ahli umno, dan yg berfikiran matang, aku rasa tak sepatutnya polis dan dbkl menghalang utk rakyat bersuara. Nampak sangat outokrasinya pemerintah yang ada. Kalau macam ni berterusan dgn menghalang rakyat utk bersuara, lagi banyaklah orang akan membenci BN.

    Sepatutnya BN dan pemerintah/penguasa belajar dpd kesilapan yang lepas. Sepatutnya kita berlembut dgn mereka. Kalau kita berlembut, akhirnya, rakyat akan menilai bahawa kita berfikiran terbuka dan sudah pasti lama-lekalaan arakyat akan suka dengan kita. Belembut tak sememtinya kalah.

    Bila aku tengok dgn mata aku sendiri apa yang berlaku maka membuatkan aku jadi benci dgn peraturan yang ada. Hilang terus hak kebebas rakyat utk bersuara. Mengapa mesti ada sekatan jalan raya. Mengapa mesti ada perintah mahkamah utk menghalang?

    BalasPadam
  10. BUDAKBOY
    Sokong membawa rebah pakar2 strategi UBN ni. org berdemo tu nak duduk je. SIT IN PROTEST. apasal lak siap pasang barbed wire ada sharp metal spikes pulak.
    Kawat duri jenis ni dipasang untuk VITAL POINT SHJ.
    Tujuan utk menghalang penceroboh.

    Giler punya penasihat. Bangan punyer org yg buat keputusan. Ni bukan nak mendera tapi nak membunuh ni.

    BalasPadam
  11. sultan negeri ambo tu,,takbirrrrrrrrrrrr,,,,panjanh umur tuankuuu

    BalasPadam
  12. sultan yang sebenar di kalangan sultan......daulat tuanku............

    BalasPadam
  13. Sultan berjiwa rakyat. Takbir!!!!

    BalasPadam
  14. kau buta apa..

    BalasPadam
  15. Allahu Akhbar!.Allah bless u Tuanku..

    BalasPadam
  16. Sultan yang akan mendahulukan rakyat....Takbir!

    BalasPadam
  17. Ingat!!...Allah tidak pernah putus2 melahirkan pemimpin yang baik2 di atas muka bumi ini.

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.