HUSNI KANTOIKAN CHE DET PERNAH HUTANG DUNIA TAHUN 1999...HUHUHUHU

Menteri Kewangan kedua, Ahmad Husni Hanadzlah mendakwa pinjaman kerajaan berjumlah AS$2.646 bilion (RM7.938 bilion) dari Bank Dunia yang dibuat antara 1965 dan 1999 sekaligus menafikan dakwaan Tun Mahadthir yang Malaysia tidak pernah meminjam dengan Bank Dunia.

masih ingatlagi kenyataan Tun Mahadhir "Saya cabar Anwar kemukakan surat itu kerana tidak mahu dituduh yang bukan-bukan. Saya bersedia bersumpah untuk membuktikan apa yang dicakapkannya itu merupakan pembohongan semata-mata. Sudahlah, hentikan sifat pembohongan itu kerana ia tidak baik dijadikan amalan," kata Tun Dr Mahathir Mohamad sanggup bersumpah di mana-mana masjid untuk membuktikan beliau tidak pernah menulis surat memohon bantuan Bank Dunia untuk mengatasi kemelut ekonomi dan kewangan negara sepanjang pemerintahannya.


Tun Mahathir Mohamad menafikan bahawa pentadbiran beliau mengambil bantuan kewangan dari Bank Dunia dalam tahun 1999, seperti yang dilaporkan BERNAMA pada 19 Disember 2011. Beliau juga mempersoalkan kesahihan dokumen-dokumen perjanjian pinjaman di antara Kerajaan Malaysia dan Bank Dunia yang dikemukakan PR.

....APA LAGI...BILA CHE DET NAK JADI SESUMPAH...

Ulasan

Catatan Popular