BERBAJU BERSIH 3.0...DARI DATARAN KE BUKIT JALIL

Kepada peminat bala tanah air... apa kata selepas salam-salam dengan FRU di dataran... kita pakat ramai-ramai serbu stadium Bukit Jalil dengan baju Bersih 3.0 yang basah disembur air water conan....bagi menyaksikan pertemuan Malaysia vs Sri Lanka pada 28 April 2012
 
Kalu ikut analisa Malaysia perlulah mencatatkan kemenangan untuk menambah mata dan seterusnya melonjakkan sedikit kedudukan FIFA. Berikut adalah analisis kedudukan Harimau Malaya melibatkan keputusan berikut ;

1) Jika Malaysia kalah perlawanan ini, mata akan menurun daripada 148 ke 141 iaitu menghuni kedudukan ke 159 FIFA.

2) Jika Malaysia seri pula, mata akan menurun daripada 148 ke 145 iaitu menghuni kedudukan ke 159 atau 158 FIFA.

3) Jika Malaysia menang, ia akan menambah mata daripada 148 ke 153 iaitu menghuni kedudukan ke 153 FIFA.

Apa yang pasti Malaysia perlu menang perlawanan ini dan keputusan seri atau kalah hanya akan merugikan Harimau Malaya. Namun apa yang lebih merugikan ialah, nama pemain-pemain Malaysia serta Liga Malaysia akan dipandang rendah oleh FIFA dan AFC. Ranking yang rendah ini juga menyebabkan pasukan Liga Malaysia hanya layak bertanding dalam Piala AFC sahaja dan bukannya kejohanan kelas 1 AFC Champion League. 
 
Untuk makluman, tiket-tiket untuk menyaksikan Perlawanan ini boleh dibeli secara online mulai hari Rabu, 18 April 2012 di laman web www.tickethotline.com.my. Harga adalah RM20 untuk dewasa dan RM5 untuk kanak-kanak.

Peminat-peminat juga memboleh membeli tiket-tiket di Stadium Shah Alam pada hari perlawanan, 28 April 2012, mulai jam 5.30 petang.

BOLA..BOLA JUGAK... BERSIH JANGAN LUPA.... JUMPA DI STADIUM BERBAJU BERSIH
 



Ulasan

Catatan Popular