ALAMAK 90% KAKITANGAN MAS SOKONG PR

Setiausaha Umum Kesatuan Pekerja-Pekerja MAS Semenanjung Malaysia (MASEU) Abdul Malik Ariff berkata bercadang untuk mendesak kepada ahli Parlimen Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat (PR) untuk menghentikan kerjasama MAS-AA kerana “tidak adil” kepada MAS, dan turut menambah bahawa perjanjian itu telah menerima tindakbalas negative daripada ahli kesatuan.


“Apabila Cawangan Khas (SB) memanggil saya bertanyakan bagaimana pekerja MAS akan mengundi kelak, saya kata dulu 50:50 tapi kini 90 peratus akan memilih pembangkang, “ katanya. “Bila bercakap dengan para pekerja, mereka semua mengeluh tentang kerajaan.”

MASEU, organisasi yang berpusat di Semanjung, mempunyai lebih 7,000 pekerja namun Abdul berkata tujuh lagi kesatuan dan pertubuhan mewakili pekerja MAS, pengurus dan juruterbang termasuk daripada Sabah dan Sarawak juga diwakili dalam memorandum, membawa kepada jumlah 13,000 hingga 14,000 pekerja.

Abdul turut mendedahkan bahawa Najib, semasa perjumpaan selama sejam dengan kesatuan, telah menyatakan beliau bersimpati dengan keluhan ahli kesatuan, namun perdana menteri belum lagi memberikan kata pemutus.

Abdul berkata isu utama bagi ahli kesatuan adalah mereka “tidak percayakan” AirAsia.

“Perundingan pekerja sudah parah apabila kepercayaan sudah tidak wujud,” beliau berkata.

Ulasan

  1. Apa itu TRANSFORMASI NAJIB?. Rakyat setiap hari di dera dengan kenaikan harga barang.Kos kehidupan saban hari meningkat.BR1M RM500 yang dihulur seolah-oah rakyat ini lembu ternakan mereka.Kali ini MAPOSSS LAH KAMU UMNO.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular