TG PRESIDEN SAHKAN UST AZHAR TAK BERTANDING PRU 13

Dalam wawancara selama 1 1/2 jam bersama Sinar Harian baru-baru ini, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang turut menyentuh berkenaan dengan calon PAS pada PRU 13 nanti. Ikuti antara bingkisan wawancara Sinar bersama TG Presiden.


Ada tak calon wanita di Terengganu?
HADI: Kita usaha nak tonjolkan calon wanita kerana calon kita ini mesti daripada akar umbi, daripada cawangan-cawangan dan daripada atas. Kalau daripada atas sahaja, respons cawangan tiada, tidak boleh. Kadang-kadang kita ada tokoh, tapi tokoh tu tempat dia orang tidak kenal kena, bawa tempat lain. Calon lelaki pun begitu. kita nak orang ini, contohnya, Mat Sabu Timbalan Presiden Pas, Muhamad Sabu pada 2008, tetapi boleh kalah, walaupun dia seorang tokoh yang besar. Dulu pernah di sini tahun 1950 - 1960 Parlimen Dungun, wanita, Khadijah Sidek. Di sini, pernah orang Johor, bukan Terengganu. Menang di sini, jadi calon wanita. Ini bukan kali pertama. Dan, kita ada calon wanita, kita kemukakan dan saya sebagai ahli Majlis Syura Ulama, semua nama calon dihantar ke Pusat dan ada dua tiga orang wanita di Terengganu.

(Penceramah bebas) Ustaz Azhar Idrus?
HADI: Tidak termasuk.

Nampaknya Pas pun laksanakan calon boleh menang?
HADI: Calon yang boleh menang yang cukup syarat. Dia mengikut kehendak parti kita, ikut syarat dan boleh menang. Kalau boleh menang sahaja, tapi tidak cukup syarat parti kita, kita tidak beri jadi calon.
 
 
... mujur jugaklah Ustaz Azhar tak tersenarai dalam PRU 13 nanti... kalu tersenarai saja takpe lagi... masalahnya takut menang je nanti... so lambat le habis kitab "Anak Kunci Syurga"nye tue...
 
 

Ulasan

Catatan Popular