HARI KEKASIH : TUKANG SIKAT ROSMAH TAK PERSOAL PENDIRIAN NAJIB

Nampaknya tukang sikat Rosmah tak mempersoalkan sedikitpun pendirian tuan dia dengan laki tuan dia berkenaan dengan Sambutan Hari Kekasih... sebaliknya mempersoalkan tindakan Mursyidul Am padahal jelas menunjukkan anakandanya, Uts Nik Abduh menolak pendirian Karpal tersebut...

Dalam pada lain, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, parti tidak akan menarik semula pendirian itu kerana teguran itu adalah merupakan satu tanggungjawab sebagai umat Islam dan ia tiada kena mengena dengan mereka yang menganut agama lain meskipun pendirian itu mendapat tentangan daripada sekutunya, DAP..

Beliau berkata, penganut agama lain berhak serta bebas untuk menyambut Hari Kekasih, tetapi sambutan berkenaan sama sekali tidak dibenarkan di dalam Islam.

"Kita tak tarik pendirian, itu hak dan tanggungjawab agama, hubungan bebas ini orang Islam boleh ke? (sudah tentu) tak boleh dan itulah pendirian Pas.

"Orang bukan Islam, itu hak dia (untuk meraikannya) kita (umat Islam) tak boleh ganggu," katanya pada majlis pelancaran Pendidik Kebangsaan di Kolej Integrasi dan Ilmuwan Islam di Kampung Delek Kanan, di sini hari ini.

Hadir sama, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan negeri, Dr. Halimah Ali.

.... Najib komen sikit pasal Valentine Day esok nie... sikit je!!!

Ulasan

Catatan Popular