RIBUT : PPR SRI CEMPAKA DINASIHAT PINDAH

KUALA LUMPUR: Seramai 1,500 penduduk terdiri daripada 300 keluarga yang tinggal di blok E, Projek Perumahan Rakyat (PPR) Seri Cempaka, Kampung Pasir, Pantai Dalam, di sini, dinasihatkan berpindah selepas flat berkenaan dilanda ribut petang, semalam.
Semua keluarga terbabit berlindung sementara di surau dan dewan berhampiran flat berkenaan apabila pemeriksaan Jabatan Bomba dan Penyelamat mendapati selain bumbung rosak, terdapat keretakan teruk di dua unit kediaman di tingkat 14 bangunan berkenaan akibat ribut kuat dalam kejadian jam 6.20 petang itu.
Difahamkan, akibat kejadian berkenaan 10 kereta dan lebih 20 motosikal rosak selepas dihempap zink yang diterbangkan angin.

Penghuni blok berkenaan, Halijah Othman, 49, berkata, dia dan beberapa pelanggan di kedainya di hadapan flat berkenaan berlindung di bawah meja selepas angin kuat tiba-tiba menghala ke arah mereka.

“Ketika itu, saya hanya ingat mati kerana angin terlalu kuat,” katanya yang berniaga di kawasan itu sejak tiga tahun lalu.

Menurutnya, walaupun kawasan berkenaan pernah dilanda ribut, kejadian kali ini lebih teruk.

Ulasan

  1. nasihat pindah la ape la...orang kene ribut tak datang melawat..bn ngan umno je sibuk datang tolong pkr pas macam kayu

    BalasPadam
  2. hari ni dtg la nurul izzah tgk kawasan... sabar la, mlm td kan hujan lg

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular