PULAK!!! TEORI FIZIK MATAHARI BOLEH RAMAL KIAMAT : DR MAZLAN

Timbalan Ketua Pengarah Pejabat Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di Vienna (UNOV) yang berpangkalan di Pusat Antarabangsa Vienna, Prof. Datuk Dr. Mazlan Othman berkata, bidang astro fizik tidak dapat menentukan hari kiamat selagi tiada perubahan pada matahari.


"Ahli fizik memang percaya bahawa alam semesta akan berakhir tetapi sama ada pada 2012 atau 10 juta tahun dari sekarang mahu pun 10 bilion tahun lagi, ia terpulang kepada teori yang kita ada.

"Dari segi fizik, jika matahari sudah kehabisan hidrogen, ia akan berkembang menjadi bintang lain. Ketika itu kehidupan di bumi akan mengalami perubahan dan kejadian tersebut boleh dikatakan sebagai tanda kiamat.

"Ini kerana apabila matahari tiada lagi tenaga, manusia tidak boleh hidup dan akan berlaku banyak kejadian alam yang boleh mencetuskan pengakhiran dunia," katanya pada sidang akhbar selepas sesi ceramah Prominent Malaysia bertajuk Unknown Universe di sini hari ini.

... akibat agama dijawab oleh bukan ahli....

Ulasan

  1. Pemuda PAS Wangsa Maju perngai macam puak UMNO, kolot dan sempit dalam bab agama, menjual beli agama, banyak entri dalam blog ni menggunakan kata2 sesat dan gemar menyebarkan berita2 buruk... cuba muhasabah balik dan luaskan pandangan, menafikan kejadian sains juga merupakan satu penafian kepada kebesaran dan kebijaksanaan Allah.... kamu ingat sains tu apa? sains tu adalah ciptaan Allah, ilmu fizik itu ilmu daripada Allah... kajian sains adalah kajian mengenali pencipta, dalam sains ramalan bukanlah seperti ramalan bomoh tetapi lebih kepada 'keberangkalian' berdasarkan perubahan alam (sunnatullah!) maknananya ia bukan kepastian dan sentiasa ada hukum-hukum fizik di luar jangkaan... tolonglah pemuda Pas jangan jadi macam UMNO/BN!

    Ismail
    Kuala Lumpur

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular