PUKIDA BAKAL QIAMULAIL DI MASJID WILAYAH PADA 9 JAN...

KUALA LUMPUR, 6 Jan — Pertubuhan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) hari ini memberi amaran kepada penganjur perhimpunan 901 supaya tidak membuat kekecohan di kawasan Masjid Wilayah Kuala Lumpur di Jalan Duta ketika perhimpunan pada 9 Januari ini.
Menurut Ahli Majlis Tertingginya, Mohd Syahril Abdul Aziz (gambar), Pekida akan menganjurkan program dakwah dan Qiamullail pada hari yang sama perhimpunan tersebut dijalankan.

“Sekiranya kumpulan Anwar buat onar, Pekida Malaysia akan ambil tindakan, jangan melampaui apa yang telah dirancang.

“Pekida ada program dakwah, dan qiamullail di Masjid Wilayah, jadi jangan buat kacau, masjid tempat untuk orang berdakwah dan beribadah,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur.

Menurut Syahril, berikutan cadangan perhimpunan yang dianjurkan untuk ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, pihaknya turut dipanggil oleh pihak polis untuk memberi penjelasan berhubung program tersebut.

“Kami telah merancang program ini terlebih dahulu. Program ini bermula pada petang 8 Januari, dan tamat pada 9 Januari keesokan harinya.

“Kepada penyokong Anwar Ibrahim, jangan cuba ambil kesempatan kepada kami,” tegasnya.

... tak sabar nak tgk berape ribu orang Pukida yang tak pernah qiamulail nak berqiamulail....huhuhuhu

Ulasan

  1. bagus lah pekida buat dakwah yang pelik dan anjaib nya program itu tak sesuai kerana besok nya ahlix nya bekerja, kalau Pas buat tentunya malam jumaat, dan ada kala nya malam minggu sebab mereka tahu besok nya ahli jumaah tak berkerja...... dakwah ampu......

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular