8 Dis 2011

BIAR BETUL??? ARTIS BERSYUKUR DAPAT BUAT AKSI RANJANG...
abu nu'man8 Dis 2011 10 Komentar

Kata Artis tersebut: "Saya akui sangat gementar sebelum setiap kali ingin memulakan babak ranjang dan mesra itu. Terus-terang, saya ingin lakonkan babak atas katil itu kerana belum pernah saya melakukan babak tersebut sepanjang karier saya. Walaupun pada awalnya terasa pelik dan gementar, tetapi syukur Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar".

Biar betul??? Bersyukur dan memuji Allah SWT kerana berjaya memaparkan elemen 'ranjang' dan 'mesra'? Ini satu kesesatan fikrah yang jelas.

Lagi Sekali.. PERLUKAH… Aksi Ranjang dilakonkan bagi menterjemahkan dan ditayangkan di dalam sebuah filem, dan yang lebih tak faham bila alasan yang diberi ianya penting untuk adalah untuk menghidupkan perjalanan sesebuah cerita.. ni cerita apa sebenarnya ????

Kalau sekadar nak tunjuk keintiman dan keromantikan suami isteri atau pasangan yang baru berkahwin rasanya banyak lagi cara lain…, melainkan pengarah tersebut cukup bangap untuk mencari idea bagi menterjemahkannya, sedangkan aksi rogol pun boleh diterjemahkan dalam cara yang berbeza…

Yang pasti dan jelas dimata aku semua ini adalah cara untuk menarik penonton…, memula si artis buat kenyataan betapa sukar dan malunya dia nak melakonkan aksi panas, ranjang atau SEX tersebut… dengan alasan yang sama iaitu terpaksa kerana nak menghidupkan watak…

Mana FINAS.., JAKIM, JAIK, MAIK, dan MAJLIS ULAMA' atau mereka yang berkaitan serta Menteri menteri yang TERBABIT…. mengapa tak halang perkara ni..?? Atau mereka nie yang dok layan aksi-aksi sebegini????

In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

10 ulasan:

  1. No komenlah..pakat2 jangan tengok la drama/filem macam ni..kalau setakat nak tangok adegan begitu..berlambak2 filem omputeh, cina, korea etc etc..tapi tengok kalu, dosanya sama saja...

    BalasPadam
  2. Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 adalah penipuan kerajaan untuk menuntut cukai berpanjangan

    Saya adalah orang yang terlibat dengan perancangan LHDN.

    Wang RM500 diberikan akan ditambahkan ke dalam gaji orang yang menerima.
    Sebagai contoh, jika pendapatan RM2100, maka setelah menerima bantuan ini, gajinya akan menjadi RM2600.

    Bantuan Rakyat 1Malaysia sebanyak RM500 tersebut akan diberikan cuma sekali sahaja.
    Tujuan kerajaan memberikan RM500 adalah supaya orang yang bergaji rendah turut perlu membayar cukai pendapatan.
    Gaji minimum yang dimestikan membayar cukai pendapatan adalah RM2500 sebulan.

    LHDN di bawah arahan kerajaan akan memilih orang yang boleh dinaikkan gajinya menjadi sekurang-kurangnya RM2500 sebulan.
    Dalam kata lain, kerajaan akan memberikan bantuan kepada orang yang bergaji bulanan antara RM2000 sehingga RM2499
    Walaupun cuma sekali sahaja seseorang itu mendapat gaji RM2500 sebulan, kerajaan akan cuba menuntut cukai pendapatan seumur hidup!
    Jika gaji bulanan anda cuma RM1500 sebulan jangan haraplah akan mendapat bantuan ini.

    Saya sebagai "orang dalam" turut berasa bersalah.

    BalasPadam
  3. Fuh.. Ni ler agenda yang tersembunyi.. baru aku ingt nak apply.. kalo jadi gini , xjadi ler aku..
    Pandai tul diorg rancang.. terima kasih kerana memberitahu info ni.. .

    BalasPadam
  4. cuba tanya dulu..mana tau tak betul..awak juga rugi.. try tanye dulu dari segi cukai selepas terima bantuan..

    BalasPadam
  5. Apa da aku yg tak kerja lhdn pun rasa tak logik dgn ko. Sapa2 yg biasa byr income tax pun rasa tak logik.

    BalasPadam
  6. logik tu adalah data korang akan berada di lhdn... so tak lama bila gaji korg naik so korg xleh nak lari dari rekod sebagai pembayar cukai sebab data korg dah dimasukkan...hahahaha

    BalasPadam
  7. Maya Karin buat statement, FINAS.., JAKIM, JAIK, MAIK, dan MAJLIS ULAMA' dengan menteri pulak yang dipersalahkan. Asyik nak menunding jari...

    BalasPadam
  8. Kita perlulah bersangka baik kalau orang nak membantu. Lagipun, membayar cukai tu kan dah tanggungjawab. Ada ke takda ke data, tanggungjawab membayar cukai tetap perlu dilaksanakan. Kalau nak pelepasan, boleh bayar zakat. Ada banyak cara. Cuba lihat sesuatu dari sudut yang positif.

    BalasPadam
  9. Duit bantuan macam tu mana kena cukai. Takat sekali je gaji 2500 mana boleh kira. cukai dikira berdasarkan pendapatan tahunan dan ditolak macam2 rebat dan tanggungan. Kalau gaji 2500 tapi anak 5 org takkan kena cukai. Terima saja duit rm500 tu jgn tolak.

    BalasPadam
  10. kebulur sgt ke nak 500 tu?? duit diberi oleh bangsa pengungkit..dah beri bantuan kononnya, pastu ungkit tak kena jasala apala sbb xpangkah dorg..kalau betul nak bagi, bagi kat yang pendapatan bawah rm1000..aku gaji bawah rm2000 tp alhamdulillah cukup untuk hidup aku anak bini..sememangnya setiap pemberian ada 'motif'..SBPA pun sama..nmpak mcm naik gaji, tapi yang diumum 7-13% dulu haghammmm (haram)...kalau dah dari tok lagi dok menipu (tok det) sampai ke bapak (pak lah), anak lagi kuatle nipunya...

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.