HANYA SEORANG DARIPADA 30 KANAK-KANAK TADIKA GIGI ELOK.

Setelah menyerang habis-habisan dengan menipu seluruh rakyat Malaysia yang menyiarkan artikel pasal kadar E.Coli di Kelantan tertinggi ... kali ini Siri 4 dan terakhir Laporan penipu Utusex berkaitan kualiti air di Kelantan oleh wartawan yang tidak beretika kewartawanan, MOHD. ASRON MUSTAPHA dan TERMIZI CHE ANUAR.... kedua-dua wartawan ini lebih menyiarkan berita keburukan PR tanpa memberi fakta yang benar.

(UM) KUALA LUMPUR 22 Nov. – Hampir keseluruhan kanak-kanak di Kelantan yang berumur bawah enam tahun mengalami masalah pereputan gigi atau gigi berlubang akibat air di negeri itu tidak dibekalkan dengan kandungan fluorida yang mencukupi.


Laporan Jabatan Kesihatan Negeri Kelantan menyebut, pada tahun 2007, 95.3 peratus kanak-kanak di negeri itu yang berumur di bawah enam tahun menghadapi masalah gigi berlubang. Pada tahun itu, penduduk mendapat air berfluorida adalah 18.1 peratus.


Bayangkan apa yang berlaku selepas ini. Ini kerana peratusan penduduk yang mendapat air berfluorida menurun hampir setiap tahun dan tahun lalu hanya hanya 14.1 peratus.

... mana Laporan Jabatan Kesihatan Malaysia pasal kanak-kanak yang menghadapi masalah gigi? Sebenarnya tiada kajian khusus dilakukan oleh kementerian kesihatan berkenaan tahap kesihatan gigi dikalangan kanak-kanak bawah 6 tahun di Malaysia....

Ulasan

Catatan Popular