30 Nov 2011

GAJI BUTA PENGERUSI SYABAS RM10 SEMINIT!!!!
abu nu'man30 Nov 2011 6 Komentar

Merujuk kepada ucapan Menteri Besar Selangor sewaktu persidangan DUN baru-baru ini, jelas sangat-sangat bahawa SYABAS tidak lebih dari operasi yang mengaut keuntungan atas angin semata-mata.


Bagaimanakah SYABAS yang tidak langsung mempunyai apa-apa asset, infrastuktur ataupun liabiliti masih terus beroperasi dalam kerugian yang amat besar? Sepatutnya SYABAS mampu mencatat keuntungan yang berlipat kali ganda kerana mereka tidak mempunyai apa-apa tanggungan dari segi kos.

Namun, kita lihat prestasi SYABAS amat menyedihkan. Perbelanjaan mereka juga boros. Apa kelayakan Pengerusi SYABAS, Tan Sri Rozali Ismail mendapat gaji RM5.3 juta setahun...?

Dalam keadaan SYABAS memberi khidmat yang amat buruk dan tidak memuaskan hati, sepatutnya Tan Sri Rozali dipecat dari jawatan Pengerusi SYABAS.

Maka, saya sebagai rakyat Selangor meminta supaya SYABAS dibubarkan dan khidmat air di Selangor diserahkan kembali kepada Kerajaan Selangor.

Sudah tiba masanya syarikat-syarikat untung atas angin seperti SYABAS dihapuskan sama sekali dari muka bumi Selangor ini.

-Rakyat Prihatin Selangor-
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

6 ulasan:

  1. bubarrr ? cakap senang le yop, tau tak siapa dibelakang SYABAS tu. UMNO/BN le. pastikan PR perintah negara dulu, tak perlu bubar pun, mereka sendiri akan cha alit but bermastautin keluar negara, takuuut bermastautin kat sungai buluh

    BalasPadam
  2. Betul tu bro...pastikan PR perintah negara dulu..aku dah cukup menyampah dgn umporcono...aku sejak beli rumah baru tak penah bayar bil air...

    BalasPadam
  3. jangan biarkan lagi 'dia' makan duit keringat rakyat selangor..

    BalasPadam
  4. Aku setuju jika kitta tengok ceo-ceo ni. Juga macam Ceo PKNS. Banyak juga gaji. Elok bg kat jamaah kita. Sebab, bila pilihanraya, kita yg kuat kerja.

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.