GAJI BUTA PENGERUSI SYABAS RM10 SEMINIT!!!!

Merujuk kepada ucapan Menteri Besar Selangor sewaktu persidangan DUN baru-baru ini, jelas sangat-sangat bahawa SYABAS tidak lebih dari operasi yang mengaut keuntungan atas angin semata-mata.


Bagaimanakah SYABAS yang tidak langsung mempunyai apa-apa asset, infrastuktur ataupun liabiliti masih terus beroperasi dalam kerugian yang amat besar? Sepatutnya SYABAS mampu mencatat keuntungan yang berlipat kali ganda kerana mereka tidak mempunyai apa-apa tanggungan dari segi kos.

Namun, kita lihat prestasi SYABAS amat menyedihkan. Perbelanjaan mereka juga boros. Apa kelayakan Pengerusi SYABAS, Tan Sri Rozali Ismail mendapat gaji RM5.3 juta setahun...?

Dalam keadaan SYABAS memberi khidmat yang amat buruk dan tidak memuaskan hati, sepatutnya Tan Sri Rozali dipecat dari jawatan Pengerusi SYABAS.

Maka, saya sebagai rakyat Selangor meminta supaya SYABAS dibubarkan dan khidmat air di Selangor diserahkan kembali kepada Kerajaan Selangor.

Sudah tiba masanya syarikat-syarikat untung atas angin seperti SYABAS dihapuskan sama sekali dari muka bumi Selangor ini.

-Rakyat Prihatin Selangor-

Ulasan

  1. bubarrr ? cakap senang le yop, tau tak siapa dibelakang SYABAS tu. UMNO/BN le. pastikan PR perintah negara dulu, tak perlu bubar pun, mereka sendiri akan cha alit but bermastautin keluar negara, takuuut bermastautin kat sungai buluh

    BalasPadam
  2. Betul tu bro...pastikan PR perintah negara dulu..aku dah cukup menyampah dgn umporcono...aku sejak beli rumah baru tak penah bayar bil air...

    BalasPadam
  3. jangan biarkan lagi 'dia' makan duit keringat rakyat selangor..

    BalasPadam
  4. Aku setuju jika kitta tengok ceo-ceo ni. Juga macam Ceo PKNS. Banyak juga gaji. Elok bg kat jamaah kita. Sebab, bila pilihanraya, kita yg kuat kerja.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular