29 Nov 2011

BUKTI UMNO TENGGANU BODOH!!! DARI PA SAMPAI KE MB NYE...
abu nu'man29 Nov 2011 2 Komentar

Datuk Dr Ahmad Ramzi Mohamad Zubir dijatuhi hukuman penjara setahun oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas didapati bersalah menghantar SMS ugutan kepada tiga wakil rakyat Nasional (BN) dan SMS fitnah kepada bekas setiausaha sulit menteri besar Terengganu, Datuk Seri Idris Jusoh


Hakim Mahkamah Sesyen M Bakri Abd Majid menjatuhi hukuman itu selepas mendapati pihak pembelaan gagal membuktikan keraguan munasabah terhadap semua pertuduhan itu.

Bekas setiausaha politik itu dijatuhi hukuman penjara masing-masing tiga bulan untuk kesalahan mengugut Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Paka Mohd Ariffin Abdullah, Adun Permaisuri Abd Halim Jusoh dan Adun Ajil Datuk Rosol Wahid di E726, Kampung Kubang Parit antara 11.21 malam dan 11.25 malam, pada 13 April 2009.

Dia juga dijatuhi hukuman penjara tiga bulan kerana memfitnah bekas setiausaha sulit Menteri Besar Terengganu Wan Ahamad Wan Muda, yang kini timbalan setiausaha kerajaan negeri dengan menghantar SMS ugutan melalui nombor telefon bimbit 019-9158369 milik Wan Ahamad.

Mahkamah memerintahkan kesemua hukuman itu dijalankan berasingan.

Bagaimanapun mahkamah membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman sementara menunggu rayuan di Mahkamah Tinggi dan membenarkan Ahmad Ramzi diikat jamin RM15,000 dengan dua orang penjamin.

Dalam penghakimannya, M Bakri berkata mahkamah perlu mengikuti perkembangan semasa sejajar dengan perkembangan dunia tanpa sempadan yang menyaksikan perbuatan jenayah juga berubah termasuk menggunakan medium baru seperti internet.

"Kecederaan reputasi atau harga diri, tidak kurang pedihnya dengan kecederaan fizikal. Sehubungan itu hukuman perlu dijatuhkan seiring dengan perkembangan ini," katanya.

... kalau dah bodoh tue... dari setiausaha politik sampai ke MB dia yang dulu termasuk yang sekarang ini... semua mangkuk tingkat!!!
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

2 ulasan:

  1. transformasi besar UMNO

    Transformasi Politik Serahkan Keyakinan Rakyat

    ----------
    Usul Penting UMNO - Orang2 Tua Kampung Bodoh Dan Tolol2
    ----------
    "Kehancuran Generasi Baru - Bala besar untuk BN"


    PRU Ke-13 - Mohon ramai Adun Dan MP BN 'Mati'

    Media BN Media Porno - Wartawan2 BN BODOH dan TOLOL TOLOL

    Alat BN - Blogger-blogger BN hanya jadi Anjing..

    'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling BODOH ( dalam BN ) ...

    Penyalahgunaan kuasa, politik wang, akhbar porno, transformasi palsu, penghinaan akar umbi - UNDI BN UNDI HARAM

    ----------

    Kamu jangan ingat kamu akan berkuasa selama2nya..
    Kamu jangan ingat kamu akan pandai dan bijak selama2nya..
    Kamu jangan ingat kamu akan muda dan sihat selama2nya..

    Tidak sama sekali!!

    Apabila kamu sudah jadi bodoh, apabila kamu sudah menjadi lemah, apabila kamu tua yang nyanyuk lagi bodoh.... Kami akan ulang kembali ( repeat again - claim 100% ) dan tidak akan yang tertinggal untuk dilunaskan..

    Kami berjanji akan lunaskan semuanya.. Janji-janji yang sudah tertanam dihati generasi muda dan generasi muda baru..

    Apabila kamu sudah jadi bodoh, apabila kamu sudah menjadi lemah, apabila kamu tua yang nyanyuk lagi bodoh, kami akan menggunakan semua kekuasaan, kepandaian dan kebijaksaan kami untuk mempergunakan dan memperbodohkan kamu sama seperti apa yang kamu lakukan untuk orang2 tua yang nyanyuk bodoh dan tolol2 di kampung..

    Tunggu saja hari tua kamu.. Cepat atau lambat, ia tetap terjadi secara jelas lagi nyata...


    Ingat!!! Kami berjanji akan lunaskan semuanya.. Janji-janji yang sudah tertanam dihati setiap generasi muda dan generasi muda baru..



    p/s: Aku memang ahli UMNO tapi dah tak berminat dan tak hingin langsung nak berjuang utk UMNO, generasi muda mahupun generasi baru ( jangan perasan wahai pemimpin2 BN yang BODOH dan TOLOL )..

    --------------
    Wartawan2 BN Bodoh, P.ukimak,sial, butoh. b.abi. anjing..
    ( Anak2 ko pun P.ukimak, sial, anjing macam Ko )..

    Pergi Mampus wartawan2 Porno BN..


    Babi Betul!

    Bodoh. Pukimak. Anak haram. sial. butoh. babi. anjing

    Triple fuck atas dahi kau

    Pantat mak kau la~

    Butuh Pak Hang!

    Pegi Mampos La Bodoh!

    Bapak Ulamak , Anak Pukimak

    Lu blah dr page gua skunk sblom kaki gua melekat kt muke lu~~

    Lancau la lu

    tidak semua mat rempit jahat!!saya sokong mat rempit

    Saya suka berak sambil hisap rokok ~

    MaSUk AIr Lah KOU

    Sengal~

    BalasPadam
  2. apapun jom kita pakat tumbangkan kerajaan bn yang korupsi, temberang, makan duit rakyat..hanya rakyat yang bodoh mentah-mentah kena tipu hidup-hidup..dpat singgit dua dh kata berjasalah sgt tak sedor juta-juta kepala korang rempat masuk poket, rakyat dapat debu jerrr..

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.