PROF AZIZ IBARAT 'GURU PERLEMBAGAAN' - TG NIK AZIZ

Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan mengirim surat ‘tahniah’ dan rasa syukur di atas penarikan semula penggantungan pensyarah UIA, Prof Dr Abdul Aziz Bari dua hari lalu.

Menurut Tuan Guru, penarikan itu amat wajar memandangkan Aziz Bari adalah pakar perlembagaan seumpama guru dalam undang-undang perlembagaan.

Menurutnya, sebagaimana guru ilmu feqah yang mempunyai gurunya yang arif dan tersendiri, Aziz Bari juga demikian yang diibaratkan ‘guru perlembagaan’.

“Penggantungan sebelum ini terhadapnya memang melampau, tak kenal jenis orang macam mana, professional ke, ahli akademi ke, tahu nak sekat.

“Kita bagi kebebasan pada semua lapisan masyarakat untuk bersuara selagi ianya tidak melanggar peraturan dan bersalahan dengan dengan undang-undang,” ujarnya.

Ulasan

  1. “Kita bagi kebebasan pada semua lapisan masyarakat untuk bersuara selagi ianya tidak melanggar peraturan dan bersalahan dengan dengan undang-undang,” ujarnya.


    ha.. ha... ha... sebab tu Nabipun TOK GURU balun... "macam mohamad kat kampung kita aje"... tahniah buat pengikut TOK GURU.....

    BalasPadam
  2. wa tabik ni prof katanya boleh tegur raja gopaL & gang so ADE BRANI !!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular