31 Okt 2011

NAME PERTUBUHAN AMAL 'ISLAM'.. TAPI PERANGAI HARAM JADAH
abu nu'man31 Okt 2011 6 Komentar

Kira-kira 200 mat rempit mengadakan tunjuk perasaan di bangunan bersejarah jam besar Pulau Pinang yang berhampiran Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi menuntut ‘litar perlumbaan’ dibina bagi kegunaan mereka.


Kumpulan, yang diketuai oleh Ahmad Shahabuddin - wakil Pertubuhan Islam Gabungan Amal (PERTIGA) - berbaris di sepanjang kawasan itu dengan motosikal mereka kira-kira jam 1 tengahari dan membunyikan hon selama kira-kira 15 minit sebelum disuraikan oleh polis.

Tindakan mereka dipercayai didalangi politik kerana kebanyakan penunggang berkemeja-T berwarna kuning dengan tertera perkataan ‘LGE rasis’ - merujuk kepada ketua menteri Lim Guan Eng - dan projek 'Selamatkan Pulau Pinang'.

Mereka juga membawa sepanduk yang berbunyi “Kami mahu litar lumba”.

Lima penunjuk perasaan, termasuk Shahabuddin, ditahan polis yang telah mengekori sebahagian daripada ahli kumpulan itu dari bangunan Komtar, tempat pentadbiran negeri.

Adalah difahamkan bahawa mat rempit itu bermula dari Jalan Pulau Pinang dan bergerak ke bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) melalui Jalan Street Light.

Semasa tangkapan itu, berlaku pergelutan kecil di antara polis dan penunjuk perasaan yang terus menjerit. Ada juga yang mencampakkan topi kaledar.
Mereka yang ditahan akan disiasat kerana menyertai perhimpunan haram di bawah Seksyen 27 (5) Akta Polis.

...Tukar name la... Pertubuhan Beruk Gabungan Amal (PERBEGA)
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

6 ulasan:

  1. Ini kumpulan Amal Syiah ni.. Dia terjerit jerit minta litar lumba pun kira cukup baik,kalaudia letup bom kan ke haru? Kalau nak minta litar pun buat le cara baik,daftar kan pertubuhan,tulis surat elok2 mustahil LGE tak bagi, kalau ada tempat yang sesuai..Ni abang polis, tak tangkap ke ?Ni lah peluang nak tanya lesen ke,roadtax ke , motor yg diubah suai ke,motor curi ke atau kaki2 pil? Manalah tahuuuu.....

    BalasPadam
  2. Ala itu semua geng RM 10 => RM 50 je untuk duit minyak. Kemudian bagi le T-Shirt dan topi berdemolah deme. Aku hari ini baru tahu dan dengar pertubuhan Islam minta litar lumba. Biasanya Pertubuhan Islam minta nak buat Madrasah ke, Surau atau Masjid ke. Bahalol di belakang geng inipun kalu nak timbulkan isu tu biarlah isu yang ada kelas atau viable. Yang rancang bahalol yang ngikutnye juge bahalol.

    BalasPadam
  3. bahalol bin tolol bin samdol

    BalasPadam
  4. Buat malu melayu saja..asyik2 rempit, porno , hiburan...is macamana lah bangsa lain nak respek.. (nasib baik aku jawa..)

    BalasPadam
  5. sekilas...kompom Lagi sohih UMporNO PUNYA ANGKARE

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.