Menyingkap Rahsia Gaddafi (1): Awal Pemerintahannya..

Ketika kita mengatakan Moammar Qaddafi adalah taghut, diktator, , murtad, sekuleris, sosialis, penyambung Musthafa Kemal Ataturk, Fir’aun, dan Musailamah al-Kadzab dari Libya, banyak kalangan terkejut, kaget, dan kebingungan. Tidak sedikit pihak yang marah, benci, mengumpat, dan balas melemparkan tuduhan . Misalnya tuduhan anjing NATO, pro USA, pro-Barat, teroris, fundamentalis, radikalis, Wahhabi, antek Saudi, dan seterusnya. Namun, tahukah Anda siapa sebenarnya Moammar Qaddafi itu? Berikut  Menyingkap Rahsia Kelam Sosok Qaddafi, bagian pertama.

 Mereka hanya mengenal Qaddafi dari kegarangannya mengkritik rejim-rejim negara Arab yang memang boneka AS dan Barat. Mereka mengerti jati diri Qaddafi dari sesumbarnya untuk membebaskan Palestin, melawan AS dan Barat, atau menjatuhkan rejim-rejim diktator di  negara-negara Arab. Mereka memahami sosok Qaddafi dari permusuhannya kepada AS, Barat, dan zionis Israel. Mereka mengenalinya dari julukan Barat kepadanya sebagai teroris, , pelopor revolusi di dunia ketiga, musuh Barat, anti Barat, dan julukan  lainnya yang kerap menghiasi media massa. Sosok Qaddafi yang meledak-ledak melaluiy pidato berapi-api di pertemuan Negara Liga Arab, atau Majlis Umum PBB, itulah standard mereka memberikan pandangan SANGAT POSITIF kepada Qaddafi. Bagi mereka, Qaddafi adalah pahlawan dunia Islam.

Mereka tentu saja tidak banyak mengetahui kejahatan dan kekafiran Qaddafi yang dilakukannya secara terang-terangan, dan berulang kali, dengan penuh kebanggaan diri, tanpa rasa malu dan canggung sedikit pun. Mereka tentu saja tidak meneliti kejahatan dan penghinaan Qaddafi terhadap Allah SWT, Rasulullah SAW, Al-Qur’an, as-Sunnah, syariat Islam, dan ibadah-ibadah mahdhah dalam Islam. Mereka tentu tidak mengerti betapa lembaga-lembaga dakwah dan keilmuan Islam berskala internasional telah mengeluarkan fatwa dan himbauan serta dakwah kepada Qaddafi untuk bertaubat dari seluruh kekafiran yang ia telah lakukan. Mereka tidak mengerti, puluhan ulama dari berbagai negara telah memfatwakan kekafirannya.

Mungkin mereka juga tidak mengetahui, selama puluhan tahun masa kekuasaannya, ribuan muslim dan muslimah Libya telah mengalami penindasan luar biasa kejam dari Qaddafi. Mulai dari penangkapan, penyiksaan, pembunuhan, pemenjaraan, pemerkosaan, dan seterusnya. Aktivis dakwah dan jihad yang memperjuangkan syariat Islam dikejar-kejar dan ditindas. Banyak tokoh dan aktivis harus melarikan diri ke luar negeri untuk menghindari kekejamannya. Selama 42 tahun masa kekuasannya, dakwah Islam mengalami masa-masa kelam.

Kita akan mengambil referensi penulisan dari buku karya Syaikh Abdurrahman bin Hasan Al-Libi, seorang ulama dan mujahid Libya yang berjihad fi sabilillah bersama mujahidin Libya (Jama’ah Islamiyah Muqatilah, Libya) melawan rejim taghut Qaddafi. Buku yang diterbitkan pada bulan Dzulhijah 1418 H (1997 M) tersebut diberi judul Qaddafi Musailamatul ‘Ashr (Qaddafi, Musailamah Moden ) dan diberi kata pengantar oleh seorang ulama besar dan mujahid Libya, Syaikh Abu Mundzir As-Sa’idi Al-Libi. Sungguh sebaik-baik dan setepat-tepat sumber adalah para ulama Libya sendiri yang bertauhid, berdakwah, dan berjihad fi sabilillah, karena mereka puluhan tahun menjadi saksi langsung atas seluruh kekafiran dan kekejaman Qaddafi ........

bacaan lanjut klik di sini....

Ulasan

  1. Semua insan kecuali Rasulullah, para ambia', waliyullah, dan mereka yang menjadi pilihan Allah adalah sebagai duit syiling mempunyai dua muka.yakni ada sifat baik dan juga sifat keji. Siapalah kita untuk menjatuhkan hukum keatas manusia yang lain sedangkan ekor kita bergeluman dengan najis. Serahkan kepada ALLAH yang satu. Allahu-Akbar.

    BalasPadam
  2. Adakah anda ikhlas dan bersikap benar dalam mencatat tulisan ini? Atau anda sedang menyebar agenda?

    Terimalah orang Islam seadanya. Beliau adalah pemimpin segara Islam.

    Moga-moga kebaikannya mengatasi apa juga sesilapan yang dilakukannya. Moga-moga roh beliau dicucuri rahmat oleh Allah SWT.

    Moga-moga kebaikan yang kita cuba buat memberi manfaat kepada umat dan diterima oleh Allah SWT.

    Jangan sampai tersalah langkah, tersunggur dalam kebonkakkan atas nama 'perjuangan'.

    Moga-moga Allah memberi rahmat kepada para pemimpin negara kita supaya melakukan yang benar dan terbaik dalam memerintah negara.

    Moga-moga Allah SWT memberi rahmat kepada kita semua dan menjadikan kita orang-orang yang beriman, bertaqwa dan sentiasa berbuat kebaikan sesama umat Islam dan yang bukan Islam.

    Moga-moga Allah memudahkan urusan kita semua dan kita semua mendapat kebaikan di dunia dan di akhirat.

    Selawat dan salam kepada junjungan Rasullullah SAW.

    Amin ya robbalalamin.

    BalasPadam
  3. sejahat manapun insan bernama gadhafi ini,dia masih seorang manusia..kenapa harus dihina sebegini..

    BalasPadam
  4. begitu hebat cengkaman dan tekanan yang diberikan gaddafi terhadap gerakan islam hingga difatwakan kafir oleh ulama' di sana...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular