7 Okt 2011

Mat Bashah berarak iring Tokong Sayog.. apa dah jadi ni???
chedet7 Okt 2011 0 Komentar


Oleh: Mat Kering Bakaq Bata

Semalam ada upacara keagamaan penganut Buddha berketurunan Cina iaitu menghantar Tokong Sayuq balik ke dunia peranyut ikut sungai (ikut kepercayaan depalah). Negara kita rakyatnya bebas mengamalkan agama, so biag pi kat depalah sekalipun berarak kat Jalan Putra habis ganggu lalulintas.

Antara yang diarak ialah aku agak tokong sayug tu laa kot tapi terlindung dalam hadangan, cuma nampak asap saja naik berkelun-kelun. Haktu pun aku tak peduli..

Tapi yang menterkejutkan aku ialah di antara ribuan Non Muslim yang mengambil bahagian dalam upacara keagamaan depa itu ialah Tok Mat Bashah.. Aku gabuih mata dua tiga kali, celik tengok.. Tetap nampak muka Mat Bashah.. memang tak silap orang dah aihh.

Buat masa ini aku sedangkan dapatkan video atau foto perarakan tersebut, bila dapat nanti aku masuk dalam blog ni, lepas tu biag rakyat Bakaq Bata dan rakyat Kedah bahaih tengok dari segi hukum.

Dulu bekas MB Perak, DS Nizar pegang lilin sebagai simbolik membantah kezaliman BN (bukan upacara keagamaan pun) ulamak2 Umno tampil menyesatkan Nizar.. Untuk isu Tok Bashah ni ulamak Umno nak kata apa pulak?
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

0 Komentar

Catat Ulasan

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.