7 Okt 2011

BUDGET 2012 : KENAPA NAK DPT RM500 KENA DAFTAR LHDN?
abu nu'man7 Okt 2011 8 Komentar

Najib mengumumkan pemberian bantuan RM500 kepada isu rumah berpendapatan bulan RM3,000 dan ke bawah dalam usaha meringankan belanja seharian rakyat termasuklah dalam menyekolahkan anak-anak mereka.


Seramai 3.4 juta isi rumah atau 53 peratus daripada jumlah keseluruhan isi rumah dijangka mendapat manfaat daripada bantuan ini.

“Pemberian ini melibatkan peruntukan sebanyak RM1.8 bilion. Untuk menerima bantuan ini, ketua isi rumah yang layak hendaklah berdaftar dengan Lembaga Hasil Dalam Negeri sebagai agensi pelaksana. Bantuan ini akan disalurkan melalui bank dan pejabat pos,” kata beliau.

... lepas nie korang xleh nak gie lari mane la... maklumat dah ada dalam rekod LHDN.... tahun depan kena bayr tax le jawabnye....wakakakaka.....
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

8 ulasan:

  1. ia, apa yang kerajaan buat ada tujuannya, so berhati-hati

    BalasPadam
  2. IEEEEE BUROK SANGKA....PAS WANGSAMAJU PRANGAI MACAM SETAN..

    BalasPadam
  3. Dartr je la kt jabatan kemasyaraktn.. blh apa.. xyh lbtkn lhdn... nnti menyushkn aku sbb aku jerks lhdn wgsa mj ni

    BalasPadam
  4. bagi ko semuanya teruk.........parti ko jek yang bagus.pakai otak lah wei.yang gaji besar dah tentu lah kena byr cukai.kalau gaji org tu 1500 takan kena byr cukai.kalau dah rasa gaji sendiri tu dah boleh kena cukai,jgan lah gatal g daftar...........

    BalasPadam
  5. Pada firasat saya sebab kita kena daftar LHDN tuh sebab untuk mempastikan siapakah yang sebenarnya yang berada pada tahan gaji kurang dari RM3ribu itu....kalau tidak orang boleh tipu penyata gaji...and the most impotant thing sapa yang liat tak bayar cukai LHDN dapat tahu.......apa yang penting bantuan tu memang cukup melegakan kami-kami yang berpendapatan rendah ni...

    BalasPadam
  6. Kalau orang yang tinggal di kampung, gaya macam miskin, padahal tanah berekar2, sawah, bendang dan sebagainya, (sorok kekayaan) takkan orang2 mcm ni nak daftar LHDN semata2 inginkan RM500? Pecah tembelang la nanti... Jadi, dengan cara macam ni, dapatla kerajaan tau siapa dan dimana orang miskin dan berpendapatan rendah itu betul-betul berada. Orang2 yang tamak haloba je dengki pasal tak dapat nak merasa RM500.

    BalasPadam
  7. pasal 500 pn kecoh...bkn 500000 pn...apala sgt dgn nilai 500 ni???? nak beli keta pn xlepas.puiiih

    BalasPadam
  8. apepun kira rezeki jugak la tu.. ramai je merungut sbb kna dftar kat lhdn..brapa banyak yg konon claim tu duit rakyat la bla bla...tp diri sdiri xbayar pun income tax...

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.