20 Sep 2011

Terjemahan Kenyataan Perdana Menteri Bangladesh. "Hebat Betul Rakyat Aku"
chedet20 Sep 2011 1 Komentar



Bangladesh Prime Minister Sheikh Hasina told that she has been in Malaysia during her 6-day visit to south Korea and malaysia last year.
At the last leg of her 6-day tour, Hasina arrived on Malaysia on May 18 to attend the 66th World Islamic Economic Forum (WIFE) in Kuala Lumpur. the next day she delivered a special speech. During her stay in Kuala Lumpur, she held bilateral talks with her Malaysian counterpart Mohammed Najib bin Tun Abdul Razak when some standing issues, including legalizing Bangladeshi workers in Malaysia, we prominently discussed.

Highly placed sources claimed that during the meeting, the Malaysian prime Minister assured hasina of considering the issue of legalizing bangladeshi workers to his country with utmost sincerity.

Today, Prime Minister's office has allegedly received a comfirmation from some of our citizens those working in several sectors in Malaysia since last year that they were given more than citizenships from Malaysian Government. In fact they now have been given a right to be a voter in upcoming Malaysian's general election.

Another highly placed source from prime minister's office has comfirmed that Bangladeshi workers may easily conferred Malaysian Citizenship with the condition to vote for party that represents the government in power.

Honorable Prime Minister, Sheikh Hasina urges people to take this opportunity in oder to lower the national poverty in line with government initiative and numerous measures to solve all major problem, including power and gas crises.

Prime Minister sheikh Hasina also urged Malaysian entrepreneurs to invest more in Bangladesh, particularly in labor-intensive industries including readymade garment, textile, light engineering, electronics, agro-based products, ICT, power and infrastructure.

Terjemahan Dari Kenyataan PM bangladesh, Sheikh Hasina.

Perdana Menteri Bangladesh, Sheikh Hasina memberitahu bahawa beliau telah di berada Malaysia semasa lawatan 6-hari beliau ke Korea selatan dan malaysia tahun lepas

Pada lawatan 6 hari, Hasina tiba di Malaysia pada 18 Mei untuk menghadiri Forum Dunia 66 Ekonomi Islam (WIEF) di Kuala Lumpur. keesokan harinya, dia menyampaikan ucapan khas. Semasa menginap di Kuala Lumpur, beliau mengadakan perbincangan dua hala dengan rakan sejawatannya dari Malaysia iaitu Mohammad Najib bin Tun Abdul Razak apabila beberapa isu yang ada, termasuk mensahkan pekerja Bangladesh di Malaysia dan jelas dibincangkan.

Diletakkan sumber tinggi mendakwa bahawa semasa mesyuarat itu, Perdana Menteri Malaysia memberi jaminan Hasina menimbangkan isu Mensahkan pekerja Bangladesh ke negaranya dengan ikhlas sekali.

Hari ini, Pejabat Perdana Menteri telah didakwa menerima pengesahan dari beberapa rakyat kita yang bekerja di beberapa sektor di Malaysia sejak tahun lepas bahawa mereka telah diberikan lebih daripada kewarganegaraan dari Kerajaan Malaysia. Malah mereka kini telah diberi hak untuk menjadi pengundi dalam pilihan raya umum Malaysia.

Satu lagi sumber yang diletakkan dari pejabat Perdana Menteri telah mengesahkan bahawa pekerja Bangladesh dengan mudah boleh diberikan kewarganegaraan Malaysia dengan syarat untuk mengundi parti yang mewakili kerajaan yang berkuasa.

Perdana Menteri, Sheikh Hasina menggesa orang ramai mengambil kesempatan ini untuk mengurangkan kemiskinan negara sejajar dengan inisiatif kerajaan dan pelbagai langkah untuk menyelesaikan semua masalah utama, termasuk krisis kuasa dan gas.

Perdana Menteri, Sheikh Hasina juga menggesa usahawan Malaysia untuk melabur lebih banyak di Bangladesh, terutamanya dalam industri intensif buruh termasuk pakaian readymade, tekstil, kejuruteraan ringan, elektronik, produk berasaskan pertanian, ICT, kuasa dan infrastruktur.

Patut selama ni BN (Babi Negara) dok menang selalu, rupanya ni ka kerja depa. Kerja lahanat belaka ni. Kerja nak pelingkup rakyat, nak pelingkup negara. Kerja ni, kerja nak jual negara. Hangpa tau ke yang selama ni UMNO, MCA, MIC, Gerakan, PPP dan lain-lain parti lahanat lain nak jual negara?? Kalau macam ni punya hal sampai bila-bila pun parti lawan tak boleh menang. Lawan pi la macam mana pun sampai mampuih tak akan menang punya. Kenyataan ni datang dari mulut PM Bangla sendiri, yang TPM lembam Malaysia dok pandai-pandai nafi apa pulak???

Minta maaf la, Bunyi Sk kali ni kasar sikit. Bukan apa, dah nampak semakin melampau pak-pak menteri sekarang ni. Kalau rasa dapat kuasa dengan cara baik tu kena tadbir bagi elok, jangan nak gila kuasa sampai negara pun sanggup nak jual. Pak-pak menteri takpa la dah kaya raya, hidup mewah. Kalau jadi apa-apa kat negara boleh terbang lari ke luar negara. Rakyat yang kais pagi makan petang, kais petang makan malam nak lari kemana?? cuba jawab..

Papagomo patut dedah benda-benda macam ni. Jangan dok dedah video lucah saja. Yang dia syok dengan video lucah, video sex. Tak habis-habis dengan sex. PM Bangla dh keluar kenyataan tu yang rakyat dia senang dapat kerakyatan dengan syarat pangkah Babi Negara.

Saranan Sk agar Pakatan Rakyat tingkatkan lagi usaha untuk mendedahkan kepada seluruh lapisan masyarakat mengenai perkara-perkara bahaya seperti ini. Pilihanraya dah semakin hampir. - siasah kini
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

1 ulasan:

  1. Dear tuan, saya mengaitkan laman web anda.Saya berharap anda tidak keberatan untuk menghubungkan saya kembali.
    ini laman web sayahttp://malaysiannewstoday.blogspot.com/

    Malysiannewstoday: Terima kasih..

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.