6 Sep 2011

RUMAH URUT BAGAI CENDAWAN DI SELANGOR... APA CER?
abu nu'man6 Sep 2011 3 Komentar

(Metro) KUALA LUMPUR : Kita memandang isu rumah urut bukan lagi perkara biasa tetapi ia adalah satu isu yang sangat serius. Ini kerana peningkatannya amat ketara dengan pertambahan sebanyak 85 peratus membabitkan lebih 200 rumah urut yang wujud di Selangor,” kata Presiden Malaysian Beauty Therapy Association, Prof Dr Clara L Chee.

Beliau berkata demikian ketika diminta penjelasan mengenai kadar pertumbuhan rumah urut di Selangor yang mana kegiatan itu berselindung di sebalik pusat kecantikan dan rawatan refleksologi, selain kewujudannya adalah di kawasan bandar baru.

Katanya, walaupun pengusaha pusat kecantikan memperoleh lesen sah daripada pihak berkuasa tempatan (PBT) namun kebanyakan menyalahgunakan lesen berkenaan dengan menjadikan sebagai pusat urut, selain menawarkan perkhidmatan seks.

“Kita bimbang masalah itu akan menular di kalangan masyarakat kerana mereka menawarkan harga serendah RM50 bagi sekali perkhidmatan.Jika masalah itu tidak dikawal ia akan terdedah kepada kanak-kanak, malah turut dilanggan pelajar universiti,” katanya.

.... ini kes berat nie.... so apa tindakan pihak terbabit????
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

3 ulasan:

  1. Presiden Malaysian Beauty Therapy Association, Prof Dr Clara L Chee seharusnya memberikan data yang lebih sempurna. Adakah bila bercakap tentang rumah urut maka SEMUAnya menjurus kepada kejadian maksiat.Bagaimana pusat urut yang menjurus kepada kesihatan?

    Ada rumah urut yang mempunyai polisi jelas tentang Islam. Contohnya di Bangi ada pusat urutan yang mengkhususkan ahli terapi lelaki hanya mengurut orang lelaki sahaja dan begitu sebaliknya.

    Isu yang sama dulu ditimbulkan mengenai kedai gunting rambut yang tumbuh bagai cendawan.

    BalasPadam
  2. Habis bila nak serang tempat rumah urut kena minta kebenaran PKR dan DAP. Bertambah lemak diorang nak buka rumat urut. PAS Serdang tak payah nak tolong bidaslah.Berapa byk rumah urut yang buat macam PAS Serdang cakap, boleh kira dengan dgn tangan. Kau orang dah macam tak maruah kat Selangor. Takut...Bacul...kesian Dr Hassan Ali...Kalau dia takde lagi teruklah Pas Selangor...malu aku dgn PAs Selangor....tak payah sokonglah.

    BalasPadam
  3. UMporNO stiLL must die maaaaaaaaaaa...9 September 2011 1:06 PG

    kah kah kah ni kmpm UMporNO baru mai taufiq bLm hidayah,ni La brkt rama...namanye.sedare ku UMporNO , tLng hapaL ni, KEBODOHN YG BRTINGKT2 & BRLAPIS-LAPIS, TAK PYH BAGI TAU KAT ORG so Lu ...

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.