6 Sep 2011

Rakyat mestilah menjadi guru kepada BN
chedet6 Sep 2011 1 Komentar


8 Syawal 1432H. [MOD] -
Drs. Khalil Idham Lim

Saya ingin menjawab beberapa persoalan berkenaan isu yang ditonjol oleh media lidah kerajaan BN berdasarkan kenyataan Mat Sabu yang diputar belit baru-baru ini, begitu juga isu yang mengejutkan seluruh warga Malaysia di mana wartawan Bernama yang mati terkena tembakan curi di Somalia kerana kecuaian pihak penyanjur berkenaan isu keselamatan asas peserta.

Isu-isu ini sedikit sebanyak telah mengalihkan perhatian Negara terhadap hal perbuatan BN menjual kewarganegaraan kepada PATI dan pemilik MYPR.

Bagi saya Umno-Bn cuba sedaya upaya membenamkan isu penting ini, mereka dingatkan supaya jangan pandang sebelah mata terhadap kemampuan Pakatan bagi menangani kerja-kerja kotor BN yang perkuda SPR dan juga JPN bagi menambah jumlah pengundi hantu BN menjelang PRU13 nanti.

Isu pilihanraya yang adil tetap menjadi asas perjuangan Pakatan memandangkan PRU sudah semakin hampir, petunjuk makin jelas di mana-mana, antaranya jalan di kampung kebanyakannya sudah siap hampir 100% diturap dengan tar yang baru.

Gula-gula politik makin giat diagih tatkala menjelang satu syawal baru-baru ini dengan jolokan duit raya katanya, ini petanda bahawa BN amat terdesak untuk meraih undi dari rakyat.

Lidah kerajaan iaitu Utusan, sanggup memutar belit kenyataan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Bin Sabu yang didakwanya mengiktiraf komunis yang menyerang Bukit Kepong sebagai pejuang kemerdekaan sejati dalam ucapannya .

Tetapi amat malang buat UMNO-BN kerana isu ini umpama sedang menggali kubur mereka (BN) sendiri, kerana fakta sejarah tidak boleh ditipu di mana ia telah dibukukan cuma tidak diajar secara menyeluruh disekolah-sekolah.

Dokumentasi tentang sejarah itulah yang dengan sendirinya mendedahkan siapakah sebenarnya Umno, dan apabila rakyat tahu akan hal ini, sudah pasti parti yang dikatakan sebagai pembela bangsa ini akan ditolak oleh ahlinya sendiri.

Negara juga telah dikejutkan dengan kematian seorang wartawan Bernama yang menyertai misi bantuan kemanusiaan di Somalia sebagai wakil media, sekali lagi isu ini telah menjelaskan kepada Negara bahawa kerajaan pimpinan Najib Razak tidak serius dalam hal keselamatan nyawa rakyatnya .

Sega Peristiwa dan juga isu yang berlaku itu merupakan tipping point buat rakyat Malaysia untuk berubah, ubah dari mengundi BN kepada mengundi Pakatan pada PRU 13 nanti.

Lakukan perubahan besar ini dengan undi anda bagi menjelaskan kepada dunia bahawa Malaysia punyai sejarah dan nilai yang amat berharga iaitu jati diri anda sebagai warga Negara yang berdaulat dan punya hak untuk menukar kerajaan.

Rakyat mestilah menjadi guru kepada BN yang sudah sangat alpa kepada amanah yang sentissa dikhinati sejak 54 tahun. Mereka adalah pengkhinat kepada agama, negara dan bangsa mereka sendiri.

Drs Khalil Idham Lim
Parit Buntar, 7 September 2011
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

1 ulasan:

  1. Kami teringin sangat nak tengok PAS macam dulu, ada matlamat perjuangan Islam! tapi la PAS dah jadi caca-marba...buang perjuangan Islam ambik pulak negara Kebajikan dah tu promote perjuangan Komunis...katanya(Karl Marxt Sabu) sealiran dengan perjuangan Islam!...apa ni? betui la kata orang DAP ganti PAS!
    Ramai yang mengharapkan PAS ganti UMNO....tapi kini kecewa! Laa PAS tak berani sebut pasai Hudud atau pun Perjanjian Madinah masa ceramah atau tazkirah macam dulu-dulu....takut kat DAP!
    PAS dah ada kuasa di Kelantan, Kedah, Selangor dan PPinang...kenapa tak cuba ubah perlembagaan negeri ikut perlembagaan Islam yang dilaung-laungkan dulu? Kalau kat ceramah bukan main lagi kata kita akan gantikan perlembagaan kafir(Lord Reid kata Ali Setan) dengan perlembagaan Islam!
    Inilah masanya untuk PAS membuktikan yang ianya layak menggantikan UMNO yang dikatakan Sekular, Rasuah, Perkauman dan sebagainya.
    Buktikan PAS itu lebih baik dari UMNO.

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.