NAJIB NAK UMUM SATU KEJUTAN MALAM ESOK

Najib Tun Razak akan membuat pengumuman beberapa isu yang sangat penting dalam perutusan khas sempena sambutan Hari Malaysia malam esok.


Mynewshub.my difahamkan, perutusan itu akan disampaikan oleh Perdana Menteri di Angkasapuri bermula pukul 9 malam esok dan akan disiarkan secara langsung menerusi semua saluran televisyen utama negara.

Orang ramai dinasihat mengambil peluang mendengar sendiri perutusan tersebut yang pertama kali disiarkan secara langsung. Mungkin ini akan dikatakan oleh Najib malam esok:-

1. Belanjawan 2012 ialah Belanjawan Kebajikan 1 Malaysia.

2. Penghapusan cukai-cukai perkhidmatan secara total selama 5 tahun, kuatkuasa serta-merta.

3. Wakil rakyat dan isteri wakil rakyat yang berbelanja besar dan boros termasuk dirinya akan dikenakan cukai berbelanja lebih, dan duit tersebut akan masuk dalam Tabung Kemanusiaan dan Bencana Perdana Menteri.

4. Semua pemodal asing, pengurus dana asing dan tuan punya duit yang berbilion dibenarkan mencairkan nota-nota kewangan tidak lebih RM 10 bilion setiap individu atau syarikat.

5. Semua pengundi berdaftar yang undi BN atau pun bukan BN, akan dapat hadiah Barisan Nasional sebanyak RM 1000 seorang untuk urusan pasport dan pembelian buku sebagai bahan bacaan.

6. Semua penceramah agama Islam diberikan ganjaran sebanyak RM 2000 seorang sebagai imbuhan khas dan hak istimewa kerana sanggup berkorban masa, tenaga, jiwa raga dalam urusan tarbiyah Perkara 3 dalam Perlembagaan Persekutuan.

7. Pengumuman bahawa semua perkara bersabit Perkara 149 yang boleh meruntuhkan keamanan perpaduan, maka, pelaku yang bikin huru-hara dan kecoh akan dikenakan kurungan di Kemunting. Atau pun diaktif kembali Pulau Jerjak.
Anda mungkin

Ulasan

  1. Yang nak dengar
    1. Letak jawatan.
    2. Ceraikan Bik Mama talak tiga.

    KAH KAH KAH... tak mungkin ... tak mungkin...

    BalasPadam
  2. big mama yg akan buat pernyataan malam nie... najib duk dlm kain je

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular