6 Ogo 2011

TV9 TERUS MAIN IKLAN HINA SAHUR
abu nu'man6 Ogo 2011 5 Komentar

Nampaknya TV9 masih lagi menayangkan iklan yang menghina sendiri konsep dan fungsi sahur itu sendiri di dalam menjalani ibadah puasa. Bantahan telah dilakukan sebelum ini namun mereka masih berdegil, antara dakwaan yang dikemukakan:
  • Mendakwa iklan berkaitan ibadah sahur di TV9 itu secara terang-terangan menghina dan terpesong daripada maksud sebenar ibadah di dalam agama Islam sehingga menjadi bahan tertawa masyarakat 
  • Sikap yang ditonjolkan di dalam iklan Ramadhan tersebut juga sangat biadap apabila menunjukkan bahawa jiran tetangga bersaing kepada perkara yang tidak sepatutnya dan mentertawakan jiran apabila jiran tetangganya tidak dapat bersahur seterusnya menunaikan ibadah puasa
Ini video iklan Ramadhan 2011 TV9 yang dimaksukan itu…saksikan



In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

5 ulasan:

  1. Aku tak nampak langsung masalah dengan iklan tu kecuali yang perempuan tak pakai tudung. Yang ni aku tak paham dengan pemuda ni.

    BalasPadam
  2. ye laa..ape yg x kenanya dlm iklan nih..kecuali yg pompuan tu x pkai tudung jahh!! blur..blur..

    BalasPadam
  3. awat le hangpa nie mangkuk sgt... hikmah sahur/ puasa itu sendiri mendidik manusia agar sendiri membantu orang lain bukan mentertawakan org lain kalu org itu tak sempat menjalani ibadah sahur... sahur itu sendiri suatu ibadah dan suatu sunnah besar Nabi SAW... jadi bile sunnah Nabi jgn le buat ikut sedap kepala otak je...tanye dulu ulama...tanye Dr Mohammad Uthman al muhammady pun ok le tue.... ini hina amalan sunnah nabi... lagi le bangsat namenye...

    BalasPadam
  4. bila kita endiri tidak nampak penghinaan kpd ibadat kita, apalah yg tinggal..kenapa semua benda nak di jadikan bahan lawak??

    BalasPadam
  5. memang mangkuk tandas diorang nie

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.