EO : AMBIGA HARAP TAK ULANG LAGI... AKU YAKIN AKAN ULANG LAGI


Datuk Ambiga hari ini menaruh harapan yang tinggi agar Putrajaya tidak mengulangi kesilapan apabila menahan pemimpin PSM di bawah tahanan Ordinan Darura... tapi bagi aku harapan Ambiga hanya tinggal harapan le... sebab Putrajaya akan mengulangi benda yang sama ... Be End memang jenis menipu sampai kiamat....

PETALING JAYA, 29 Julai — Terkejut dengan pembebasan enam pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM) lewat petang ini daripada tahanan Ordinan Darurat, Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevesan menggesa Putrajaya agar tidak mengulangi kesilapan yang sama pada masa depan. 
“Ini adalah berita yang paling menggembirakan hari ini, mereka memang tidak sepatutnya ditahan di bawah Ordinan Darurat.

“Saya tidak faham mengapa kerajaan gunakan Ordinan Darurat untuk menahan mereka,” katanya pada sidang media selepas forum Undang-Undang Pilihan Raya, SPR dan Pembaharuan Pilihan Raya anjuran Persatuan Promosi Hak Asasi Manusia (Proham).

Justeru kata Ambiga, beliau amat berharap agar Putrajaya tidak menggunakan Ordinan Darurat untuk menahan seseorang tanpa sebarang bukti yang kukuh.

“Sejak dari mula kita bantah penahanan mereka berenam, kita tidak tahu mengapa mereka ditahan, atas kesalahan apa?

“Jadi saya harap sepatutnya perkara sama tidak lagi berulang,” katanya.

Ulasan

  1. lu apa susah, gua ada kuasa itu gua punya pasallah, rakyat sudah bagi kuasa sama gua.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular