BOLEH CAYE KE RAIS DERMA SEMUA RM400K DUIT SAMAN BLOGGER?

"Sekiranya mahkamah memutuskan jumlah ganti rugi di bawah saman ini nanti, kesemuanya saya akan dermakan kepada badan kebajikan."

Kenyataan Rais Yatim  pada 4 Julai lalu yang dipetik Utusan Malaysia bahawa segala jumlah fitnah yang beliau menangi  terhadap seorang penulis blog hari ini akan didermakan ke badan kebajikan.

KUALA LUMPUR 19 Jul 11: Mahkamah Tinggi memerintahkan penulis blog Amizudin Ahmat membayar RM300,000 sebagai ganti rugi kepadanya atas tuduhan fitnah berhubung satu artikel berkaitan dakwaan merogol terhadap menteri berkenaan.


Selain itu, Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datin Zabariah Mohd Yusof turut mengarahkan pemblog tersebut membuat bayaran kos sebanyak RM100,000 kepada Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan itu.

Pada 31 Januari lalu, Rais memfailkan saman fitnah terhadap Amizudin, yang juga anggota jawatankuasa sayap morePemuda Parti Keadilan Rakyat, berhubung makalah berkenaan yang tersiar dalam blog penulis itu berserta foto Rais pada atau kira-kira pada 28 Disember lalu.

Tulisan itu disiarkan dalam laman sharpshooterblogger.blogspot.com.
.... kite tgk je lah.... takut rambang mate je... ikatkan RM25k je dulu....

Ulasan

Catatan Popular