BERSIH 2.0 : KORANG SUDAH KENE KENCING... BERSIH TETAP HARAM

Hishammuddin Hussein menegaskan gabungan Bersih 2.0 masih kekal haram meskipun sekretariat itu telah mengadakan pertemuan dengan Yang di-Pertuan Agong semalam, sekali gus mengisytiharkan telah membatalkan perhimpunan jalanan Sabtu ini.

Nampaknya ini adalah suatu sabotaj daripada pihak kerajaan apabila pihak pengurusan Stadium Merdeka telah menolak permohonan Bersih untuk membuat rapat umum yang dijadualkan pada 9 Julai 2011 dengan alasan yang direkacipta

Bagaimanapun Menteri Dalam Negeri ini berkata Bersih 2.0 masih boleh memohon mendapatkan permit menggunakan cara lain.

“Tidak, mereka masih haram, tidak sah. Tiada siapapun mengatasi undang-undang. Hanya kerana Tuanku bertemu mereka, tidak bermakna mereka sudah tidak haram lagi,” kata beliau pada sidang media hari ini.
Katanya, Bersih masih dianggap sebagai sebuah badan haram oleh Pendaftar Pertubuhan atas nasihat Peguam Negara dan akan kekal sedemikian kecuali Pendaftar Pertubuhan memutuskan sebaliknya.

Justeru kata Hishammuddin, kemeja-T juga satu barang yang dilarang dan undang-undang terpakai ke atas mereka yang ditahan di seluruh negara sejak dua minggu lalu.

Kata Hishammuddin sekiranya Bersih 2.0 berjaya dalam permohonannya dalam menggunakan stadium, kerajaan akan menyediakan perkara yang perlu bagi perhimpunan tersebut.

.... bangsat punye Menteri.....

Ulasan

  1. agung pun tak kata kempen bersih ni haram....si hisham derhaka pada titah tuanku.... jom semua kita jalan-jalan kat kl 9 julai ni... pakai baju yang bersih tahu....

    BalasPadam
  2. Mari buat satu keputusan.Sekiranya tak dapat Stadium Merdeka,balik kerancangan asal - jalanraya.Bersih sudah tidak boleh dipersalahkan lagi sebab Najib sudah mungkir janji,Hishammuddin sudah derhaka kepada Agong dan polis pulak tak sudah-sudah main wayang burukkan Bersih.Nampaknya Bersih aje yang bertolak-ansor tapi grombolan UMNO/APOCO ni tak faham bahasa.

    BalasPadam
  3. 90% macam x dapat stadium...alasan bodoh... bersih tak berdaftar bawah ROC... s bersih 'haram' so tokleh dapat permit sebab tak daftar... bile jumpe najib... najib cakap kene tanye polis... kerajaan xde kuasa utk luluskan permit... jumpe polis cakap ... buat surat kat pengurusan stadium... so stadium lak kate tak boleh sebab ... yang mintak bukan satu badan berdaftar... so9 pusing-pusing kat situ le samapi kiamat...

    so kita pakat2 pi 'jalan-jalan' ke KL amacam....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular