ANJING PENGESAN BAJU 'KUNING' DISETIAP LALUAN MASUK

PIHAK polis kemungkinan akan menggunakan Unit Anjing Pengesan (K9) di semua laluan masuk ke Kuala Lumpur bagi menghalang semua peserta yang akan menghadiri perhimpunan Bersih, Perkasa, Patriot yang dijadualkan pada 9 Julai ini.


Langkah tersebut adalah wajar untuk mengesan mereka yang masuk ke Kuala Lumpur agar tidak memiliki atau membawa sebarang baju ‘kuning’ atau warna lain yang berkaitan dengan perhimpunan tersebut serta barang larangan seperti senjata tajam yang dikhuatiri boleh mencetuskan pergaduhan.

“Polis telah bersiap sedia sepenuhnya terhadap mereka yang mahu mengambil kesempatan untuk membuat kecoh pada perhimpunan itu kelak.

Jelas beliau, pihaknya tidak teragak-agak mengambil tindakan terhadap mana-mana individu yang cuba menyertai perhimpunan tersebut.

Selain PDRM, pihak berkuasa lain yang terlibat ialah Polis Simpanan Persekutuan (FRU) serta Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela).

.... mesti power punye hidung anjing nie.... boleh beza warna kuning dengan warna lain....

Ulasan

  1. polis diRaja Malaysia: dgn tindak tanduk polis sekarang mungkin mempunyai motif tertentu terhadap raja-raja melayu. ini merupakan satu penghinaan kpd raja-raja. kalau begini tingkah laku polis lebih baik buang saja diRaja itu.

    BalasPadam
  2. Polis Di Kerajaan Malaysia

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular