PEMILIHAN AJK PAS : KEPUTUSAN JAM 10 PAGI ESOK.

GOMBAK, 3 Jun- Sidang muktamar petang ini diteruskan lagi dengan taklimat pemilihan oleh YB Ustaz Dato' Haji Abdul Rahman Abdul Halim selaku Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan AJK  PAS Pusat sesi 2011-2013.

Taklimat yang diadakan sejurus sebelum proses pembuangan undi  itu diadakan demi memberi gambaran jelas berkaitan perjalanan majlis pemilihan pada petang ini serta memastikan kelancaran majlis pemiihan itu.

Seramai 40 orang  petugas akan bertindak membantu dan menguruskan proses pemilihan ini. 1077 orang layak mengundi yang terdiri daripada Pengerusi Tetap dan Timbalan Pengerusi, ahli majlis  syura, AJK PAS Pusat seramai 52 orang, 20 orang wakil dari setiap Dewan Ulam', Pemuda dan Muslimat serta 963 orang perwakilan kawasan.

Bilangan kerusi yang dipertandingkan adalah sebanyak 18 kerusi. Beliau turut mengingatkan supaya pengundi meminimakan undi rosak seperti kesalahan mengundi melebihi bilangan kerusi yang telah ditetapkan selain menimbulkan kekeliruan dan keraguan dalam maklumat kertas undi.

Tepat jam 4.00 petang proses pengundian bermula dengan didahului oleh perwakilan dari Pulau Pinang diikuti dengan Mursyidul Am, Timbalan, Ahli Majlis Syura, Presiden, Timbalan, Naib dan AJK PAS Pusat lainnya.

Keputusan pemilihan AJK PAS Pusat ini dijangka akan diumumkan pada hari esok jam 10 pagi.

Selamat membuang undi

Ulasan

  1. semoga berjaya :-)







    ---------------------------------------------------------
    Transformasi FELDA olok2 - Hukum Karma dan Pengkhianatan. Undi BN Undi HARAM. Risiko berganda yang pasti buat generasi baru jika mengundi BN
    http://blog1malaysia.blogspot.com/

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular