(WAJIB BACA) KENALI SIAPA DATUK ESKAY SEBENAR

Ana terbaca dalam satu laman web berkenaan dengan pendedahan siapakah sebenarnya Eskay Sumpah Menyumpah? Sebab itu ramai orang mempersoalkan mengapakah Eskay ini "pelat" mengucap syahadah, malah tersilap ketika memegang Al-Quran secara terbalik serta tidak fasih melafazkan kalimah "bismillah" semasa upacara sumpah laknat baru-baru ini.

Siapakah Eskay?

1) Eskay asalnya beragama Hindu. Bapa beliau berbangsa India dan ibu berbangsa Siam. Beliau anak ke-3 dari 4 adik beradik dengan seorang abang, dan seorang kakak, serta seorang adik. Nama abang Eskay adalah Chandran. Sebab itu nama penuhnya Shazril Eskay bin kepada Abdullah.

2) Tujuan Eskay memeluk Islam adalah untuk membolehkan beliau mendapat status 'Melayu/bumiputera' bagi mempermudahkannya dalam urusan perniagaan dengan kerajaan. Namun begitu Eskay tidak mengamalkan cara hidup Islam dan sering bergelumang dgn maksiat.

3) Eskay bercita-cita tinggi dan juga berminat dengan politik. Beliau pernah cuba merasuah pegawai JPN bagi menukar status bangsanya dari 'India' kepada 'Melayu/bumiputera' semata-mata kerana ingin memudahkan urusan perniagaannya. Eskay juga didakwa berminat untuk menjadi ahli UMNO tetapi gagal kerana status bangsanya.

4) Eskay mempunyai tabiat kuat minum dan suka mabuk. Tempat beliau berhibur adalah di salah sebuah bar di Hotel Armada PJ. Ketika mabuk, tabiat Eskay akan minum dengan gelas yang kacanya bukan dari jenis lutsinar supaya orang lain tak nampak apa yang diminumnya.

5) Eskay juga pernah mengadakan hubungan sulit dengan setiausaha peribadinya bernama Farah Hida. Farah Hida akan sentiasa menemani Eskay ke mana-mana beliau pergi termasuk lawatan-lawatan kerja ke luar negara. Eskay juga akan seringkali ke Hotel Armada PJ sekiranya ingin menjalankan aktiviti seksual.

6) Menurut orang yang rapat dengan Eskay, beliau kini sudah putus dengan Farah Hida dan mempunyai teman wanita yang baru dan tinggal bersekedudukan bersama-samanya di sebuah kondominium di Ampang.

7) Isteri Eskay pula kini tinggal di Sungai Petani bersama ibu bapanya. Difahamkan mereka masih suami isteri namun tidak lagi tinggal sebumbung.

Inikah orang yang mahu dipercayai sumpahnya? Orang seperti ini yang mahu dipercayai kesaksiannya? Beliau juga telah melakukan beberapa penipuan dan penyelewengan di dalam perniagaan, nantikan pendedahannya...

ReJaM© "Nantikan pendedahan seterusnya beserta dokumen dan bukti-bukti lain..." Walahu'alam.

Ulasan

  1. bagi umno orang seperti eskay wajib dipercayai apa saja yang diucapkan sebaliknya tetap tidak percaya orang agama seperti TG NIK AZIZ dan TG HJ HADI DAN lain2 pemimpin pas yang bergelar TG seperti DATO HARUN DIN dan lain2.

    BalasPadam
  2. Sama lah maknanya, kalau Eskay orang tak kisah sebab dia mualaf dan lagi tidak berkedudukan tetapi lain pula dengan ANUar Aljuburi diatu islam tulin ada kedudukan yang bermimipi untuk menjadi PM jadi fikir-fikirkanlah.

    BalasPadam
  3. Apa lah bodo lu bang.. Org bercakap isu anwar yg berperangai syaitan.. Dan jelas berzina.. Itu isunya.. Sekolah pondok tp ngaku ustaz...

    BalasPadam
  4. putra melayu..
    kn eskay kate yg dia x kate pon dsai berzina..
    ko ni da memfitnah..
    dosa memfitnah aku aras semua org tahu..
    pndai2 la ko jwb kt akhirat nt ye..
    kubur masing2..

    BalasPadam
  5. ko nampak ke ade zina... mana tau kot geli2 je...hahaha

    BalasPadam
  6. SEMALAM KAT KEPONG ESKAY KATA DIA BUKAN SUMPAH LAKANAT ANNUAR DAN DIRINYA TAPI DIA BERSUMPAH ATAS NAMA ANNUAR .APA KE JADAHNYA DIA CAKAP PUTAR BELIT. KO NAK BUAT RAKYAT MALAYSIA NI BODOHHHH...BENGONG ESKAY.

    BalasPadam
  7. UMNOTUBODOHDULUKINI&...5 Mei 2011 pada 8:04 PTG

    to putra melayu,hafal&hadam ni TERUSKN KEBODOHN YG BRTINGKAT2 TU MOGA2 BAHGIA KE ANAK CUCU.AMEEEN.

    BalasPadam
  8. senang cite, memang orang2 umno tu anak haram jadah

    BalasPadam
  9. amboi...kate PAS tp ayat kemaen lg...euwwwww...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular