TAHNIAH !!!UIA juara DEBAT ARAB



Alhamdulihhah ! Kita rakyat Malaysia harus berbangga ke atas UIAM Universiti Islam Antarabangsa Malaysia telah memenangi Debat Bahasa Arab di Kejohanan Debat Universiti Antarabangsa yg berlangsung di Qatar baru-baru ini.

UIAM kita Berjaya mengatasi 40 pasukan dari 19 buah universiti yg mewakili 12 buah Negara.

Benarkah tiada liputan di akhbar tempatan Malaysia? Kalau benar malang sekali jika Menteri Pelajaran pun meniskus macam tikus tentang kemenangan Universiti itu. Kita maklum media Malaysia tengah sibu dengan citer seks dan video fitnah sehingga berita kedatangan pemimpin China berkenaan perbincangan ekonomi dan perdagangan jiga kurang liputan di akhbar depan media Malaysia .

Tengoklah surat khabar Qatar dan Negara Negara Arab boleh muatkan berita kebangaan Malaysia dimuka depan akhbar mereka.

Janganlah disebabkan pesertanya bukan orang Malaysia berita tidak disensasikan berbanding liputan F1 yang sibuk dipaparkan walaupun pemandunya bukan rakyat Malaysia.
Pelajar pelajar Arab ni belajar di UIAM dan mewakili universiti itu. Yang mewakili UIAM, Mohammed Ahmed Hamood Al Zubaidi, Mohammed Hamood Ali Al Ragawi and Salem Salah Salem.

http://tranungkite.net/v11/modules.php?name=AvantGo&op=ReadStory&sid=5371

http://www.thepeninsulaqatar.com/qatar/150750-malaysia-varsity-wins-qatar-arabic-debate.html

Ulasan

  1. tempat kawe ngaji dulu tue

    BalasPadam
  2. untuk pengetahuan saudara, UIA menghantar 3 team ke Qatar, 2 team melayu dan 1 team arab, dan di peringkat separuh akhir UIA 1( team arab) bertemu dengan UIA 3 (team melayu)... rezeki berpihak kepada UIA 1, walaupun team arab menang, tapi team melayu telah berjaya meletakkan diri dalam 4 pasukan teratas drpd 40 buah pasukan arab yg bertanding... pihak UIA sedang mengusahakan utk membuat press conference dalam masa terdekat...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular